جاهای دیدنی اردبیل پر شمار است همراه باشید و بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید.

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: نمین در استان اردبیل قرار دارد و جاذبه‌های طبیعی آن بی‌شباهت به بهشت نیست.

گردنه حیران بهترین راه برای سفر به شهر نمین است.

سراسر این جاده پر از جلوه‌های زیبای طبیعت است که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد مثل جنگل‌های سرسبز و بکری که هر کدام می‌توانند یکی از زیباترین منظره‌های آفرینش را به نمایش درآورند.

جنگل‌های نمین اردبیل

جنگل فندوقلو

در فاصله ۱۰ کیلومتری از جنوب نمین و ۳۰ کیلومتری اردبیل، جاذبه ای سرسبز و زیبا به نام جنگل فندقلو قرار گرفته که از جاهای دیدنی نمین به شمار می رود.

اگر در اواخر فصل بهار به سراغ این جنگل زیبا بروید، بهشتی سرسبز و پوشیده از گل های بابونه را در مقابل خواهید دید که از زیباترین جاذبه هایی است که می توانید در طول عمر خود مشاهده کنید.

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه که همزمان با روز جهانی گل و گیاه است، جشنواره گل ها بابونه برگزار می شود و هزاران گردشگر در این جشنواره شرکت می کنند.

سرتاسر جنگل فندوقلو پوشیده از گیاهان و درختان سرسبز است که همانند مخملی سبز رنگ تمام این طبیعت را پوشانده و چهره ای بسیار زیبا و تماشایی را برای جنگل فندوق لو پدید آورده تا به یکی از معروف ترین دیدنی های نمین تبدیل گردد.

جنگل فندوقلوی نمین مساحتی حدود ۱۶ هزار هکتار را از آن خود کرده و از بزرگترین جنگل های طبیعت ایران محسوب می شود.

این جنگل با توجه به مساحت زیادی که دارد، پوشش گیاهی متنوعی در آن وجود دارد که ۲۰ گونه از درختان نادر در آن دیده می شوند که می توان به درختان راش، بلوط، ممر، فندق و بیدمشک اشاره نمود.

در این میان، بیشترین تعداد درختی که در این جنگل وجود دارند، درخت فندوق است که به هر نقطه ای از این جنگل قدم بگذارید، درختان فندوق را خواهید دید و بر همین اساس نام جنگل فندقلو را برای آن انتخاب کرده اند.

از پوشش جانوری این منطقه نیز می توان به جانورانی نظیر گرگ، روباه، خرس قهوه ای و سمور اشاره کرد و همچنین پرندگان مختلفی مانند عقاب طلایی، قرقاول، کلاغ ابلق و چکاوک در طبیعت جنگل فندقلو دیده می شوند.

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

طبیعت این منطقه در برخی نقاط به حدود ۶۰۰ متر از سطح دریا می رسد و چهره ای بسیار زیبا را برای آن پدید آورده است که می توانید از تماشای مناظر اطراف خود لذت ببرید.

یکی از بهترین امکانات و ویژگی های جنگل فندقلو این است که امکان اقامت شبانه روزی را برای گردشگران فراهم آورده و همچنین گردشگرانی که قصد کمپینگ و برپایی چادر در طبیعت را دارند می توانند این جنگل را برای اقامت خود انتخاب کنند.

تله کابین حیران با طول ۱.۷۵۲ متر که از استانداردترین خطوط تله کابین ایران می باشد، از ارتفاعات این طبیعت عبور می کند و از امکانات تفریحی جنگل فندقلو به شمار می رود.

آدرس جنگل فندقلو: استان اردبیل، ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمین

جنگل مشه نمین

جنگل مشه از تفرجگاه‌های زیبای شهر نمین است.پ

این جنگل آب وهوای معتدل و دلچسبی دارد. چشمه آب گرم مشه که معدنی است و خاصیت درمانی دارد یکی از معروف‌ترین مقصدهای گردشگران در این جنگل است.

یکی دیگر از امکانات تفریحی داخل جنگل پیست اسکی است که در چهار فصل قابل استفاده است.

داخل جنگل کلبه‌های چوبی قرار دارند که زیبایی جنگل را دوچندان می‌کنند و محل مناسبی برای استراحت و صرف غذا و چای‌اند.

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

جاذبه‌های طبیعی و زیبای نمین در اردبیل

آبشار شورشورنه

جاده و گردنه حیران پر است از زیبایی‌های خلقت خداوند. آبشار شورشورنه در منطقه عنبران و ۱۰ کیلومتری شهر نمین واقع شده است. عنبران محله خود به دو قسمت علیا و سفلی تقسیم می‌شود که آبشار شورشورنه در قسمت عنبران علیا قرار گرفته است.

آبشار از بلندای صخره‌ها به پایین ریخته و طبیعت منحصر به فردی را پدید آورده است. شما به راحتی می‌توانید زمانی را در غار پشت آبشار گذرانده و از طبیعت زیبای آن بهره ببرید.

دریاچه سوها

یکی دیگر از شهرهای استان اردبیل به نام نمین که با جاذبه های خاص گردشگری مقصد مناسبی جهت گردشگری می باشد. سوها نام آبگیر سد کوچکی در حوالی روستایی به همین نام در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شرق شهرستان اردبیل است.

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان محسوب میشود، با داشتن آب و هوایی معتدل بسیار مورد علاقه طبیعت دوستان واقع شده است.

دریاچه سد سوها در ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای سوها قرار دارد.

سوها (که سوآ نیز تلفظ می ‌شود) نام روستایی کوچک در چند کیلومتری شرق اردبیل، واقع در شهرستان نمین است. به علت زیادی آب در اطراف روستا، نام روستا را سوها انتخاب کردند.

آب روستا از چشمه های منطقه تامین میشود و محصولات این روستا اغلب شامل غلات و حبوبات است. شغل عمده اهالی زراعت و گله داری است.

روستاهای نیارق (نیارا)، حور و سقّزچی (ساقّیچی) روستاهای همسایه سوها هستند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۷۸۳ نفر با ۳۴۵ خانوار بوده ‌است.

در نزدیکی روستای سوها، آبگیری کوچک و بسیار زیبا با همین نام قرار گرفته است.

این منطقه که در واقع نقطه شروع جنگل های استان گیلان است با داشتن آب و هوایی خنک بسیار مورد توجه طبیعت دوستان واقع شده و یک مقصد گردشگری رویایی برای همه‌ طبیعت ‌گردان است.

دسترسی به روستای سوها از طریق جاده ارتباطی شهرستان اردبیل به بریس، نیارق و در نهایت سوها امکانپذیر است. کمتر از ۵ کیلومتر انتهایی از روستای سوها تا دریاچه خاکیست که به راحتی با ماشین های معمولی قابل عبور است.

بازدید از جاذبه های طبیعی نمین اردبیل را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید