همراه باشید و از کشف فسیلی ۶۵ میلیون ساله در آمریکا بیشتر بدانید.

جد گاوها و گوزن‌ها در کلرادو کشف شد!

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان در موزه طبیعت و علم دنور، فسیل پستانداری ۶۵ میلیون ساله را در شهر کلرادو اسپرینگز آمریکا کشف کرده‌اند که به گفته آنها، جد همه گاوها، خوک‌ها و گوزن‌ها است. این موجود که "میلیتوکودون لایدی" نام دارد، با اندازه تقریبی ۲۳ تا ۳۶ سانتی‌متر و کمی بیش از دو پوند وزن، تقریباً به اندازه یک چینچیلا بوده است.

جمجمه و آرواره‌های یک موجود باستانی

بقایای جمجمه و فک این موجود در صخره‌هایی که مربوط به دوران بلافاصله پس از انقراض دایناسورها هستند، کشف شده است. این کشف، داده‌های مهمی در مورد تنوع سریع پستانداران پس از انقراض دایناسورها ارائه می‌دهد. به گفته محققان، این کشف می‌تواند سرعت و تنوع گونه‌هایی را که در مدت زمان کوتاهی از تخم بیرون آمده‌اند را آشکار کند.

دکتر تایلر لیسون، متصدی موزه دیرینه شناسی مهره داران، اهمیت این کشف را به دلیل وجود سابقه فسیلی ضعیف در این دوره زمانی برجسته می‌کند. این امر آن را به یک گام بزرگ در ثبت اولین تنوع پستانداران پس از آخرین انقراض دسته جمعی تبدیل می‌کند.

پیچیدگی‌های تکاملی

این کشف نور جدیدی را بر تاریخ اولیه تکامل می‌اندازد، اما پیچیدگی‌ها را نیز آشکار می‌کند. به عنوان مثال، دندان‌ها می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد رژیم غذایی و روابط تکاملی ارائه دهند. اما وقتی صحبت از جمجمه به میان می‌آید، این جمجمه فاقد علائم تشخیصی است. این امر چالش‌هایی را در درک کامل جایگاه آن در درخت تکاملی ایجاد می‌کند.

پژوهشی ۸ ساله

مناطق کورال بلافز و جیمی کمپ در نزدیکی شهر کلرادو اسپرینگز، مکان‌های تحقیقاتی مهمی هستند که صخره‌هایشان آثار ارزشمندی از محیط‌های باستانی را در خود جای داده است.

در سال ۲۰۱۶، دکتر تایلر لیسون و تیمش یک جمجمه پستاندار ۶۵ میلیون ساله را در کورال بلافز نزدیک کلرادو اسپرینگز پیدا کردند و در عرض چند دقیقه، جمجمه‌های دیگری از گونه‌های مختلف از جمله یک پستاندار گیاه‌خوار که ۶۶ تا ۶۳ میلیون سال پیش می‌زیسته به نام کارسیوپتیکوس پیدا کردند.

موزه طبیعت و علم دنور از سال ۱۹۹۱ به مطالعه این مکان‌ها پرداخته است و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فسیل مهره‌داران و ۶۰۰۰ فسیل برگ توسط دکتر تایلر لیسون و دکتر یان میلر جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شده است.

نکات کلیدی:

  • فسیل پستاندار ۶۵ میلیون ساله در کلرادو اسپرینگز کشف شد.
  • این موجود به نام "میلیتوکودون لایدی" شناخته می‌شود و جد همه گاوها، خوک‌ها و گوزن‌ها است.
  • این کشف نشان‌دهنده تنوع سریع پستانداران پس از انقراض دایناسورها است.
  • دانشمندان در حال مطالعه بیشتر این فسیل برای درک جایگاه آن در درخت تکاملی هستند.
  • این کشف در مناطق کورال بلافز و جیمی کمپ در نزدیکی کلرادو اسپرینگز انجام شده است.
  • موزه طبیعت و علم دنور از سال ۱۹۹۱ به مطالعه این مکان‌ها پرداخته است.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید