در این مقاله مسافت و فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین و همچنین نکات مهم و مرتبط با آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین

سلام نو-سرویس گردشگری: فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین چقدر است ؟ امروزه به یکی از پر تکرار ترین سوالات توریست هایی تبدیل شده است که قصد سفر به تبریز و در ادامه کشور ترکیه را دارند. مسافرانی که به شهر تبریز سفر کرده اند می توانند به راحتی و با طی کردن یک مسافت کوتاه به مرز کشور ترکیه رسیده و به آن سفر کنند. مرز رازی نزدیکترین مرز به شهر تبریز می باشد که مسافران می توانند از آن برای سفر به کشور ترکیه به صورت زمینی استفاده کنند. فاصله شهر تبریز با مرز رازی حدود ۲۵۰ کیلومتر می باشد. البته دقت داشته باشید که برای رسیدن به مرز رازی از تبریز می توانید از شهر خوی عبور نمایید. شهر خوی تنها ۷۵ کیلومتر با این مرز فاصله داشته و جاذبه های گردشگری قابل توجهی دارد.

معرفی شهر و فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین :

مرز رازی جزو مرز های نسبتا پر تردد سال در تمام مواقع سال می باشد. این مرز در فصول مختلف سال مورد توجه توریستانی قرار می گیرد که می خواهند به کشور ترکیه سفر نمایند. مرز رازی نسبت به مرز هایی مثل سرو، بازرگان و ... از امکانات رفاهی و خدماتی بیشتری برخوردار می باشند. به همین دلیل مسافران ترجیح می دهند که از این مرز برای عبور از کشور استفاده کنند. در حال حاضر اغلب مسافرانی که می خواهند به شهر وان ترکیه سفر کنند، از مرز رازی خوی استفاده می کنند. پایانه مرزی رازی علاوه بر عبور مسافران، امکان تردد ترانزیت ها را نیز فراهم کرده است.

به همین دلیل در هنگام مراجعه به این مرز و گذرگاه ممکن است که برای ساعاتی معطل شوید. به طور میانگین برای طی کردن فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین به حدود ۳ ساعت زمان نیاز دارید. اما برای رد شدن از مرز رازی باید بیش از یک ساعت در این گذرگاه توقف نمایید.

آشنایی با شهر تبریز و فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین:

شهر تبریز، سومین کلانشهر بزرگ کل کشور و مرکز استان بزرگ آذربایجان شرقی می باشد. این شهر زیبا به عنوان بزرگترین شهر منطقه شمال غربی کشور شناخته می شود. در سال های اخیر از شهر تبریز به عنوان یکی از قطب های اداری، سیاسی، توریستی، ارتباطی، بازرگانی و ... کشور یاد شده است. به همین دلیل این شهر بزرگ و تاریخی برای سفر های توریستی، سرمایه گذاری و ... بسیار مناسب می باشد. لازم به ذکر است که شهر تبریز در لیست پر جمعیت ترین شهر های کشور، در رتبه ششم قرار گرفته است. در ادامه شما را با تعدادی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری موجود در این شهر که هنگام طی کردن فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین می توانید از آنها بازدید کنید، آشنا خواهیم کرد.

فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین

فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین

جاذبه های دیدنی تبریز :

مسجد کبود :

مسجد کبود یکی از شناخته شده ترین جاذبه های تاریخی شهر تبریز می باشد. این مسجد تاریخی در قرن نهم هجری و در زمان حکومت قراقویونلوها ساخته شده است. مسجد کبود شهر تبریز دارای کاشی کاری بی نظیر و منحصر به فردی می باشد. همچنین در هنگام بازدید از این مسجد تاریخی شما می توانید به قدرت و هنر معماری ایرانیان در قرن نهم هجری پی ببرید. به شما توصیه می کنیم در زمان طی کردن فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین، حتما از این جاذبه توریستی – تاریخی بی نظیر بازدید فرمایید.

ارگ علیشاه :

ارگ علیشاه یکی دیگر از مشهور ترین جاذبه های تاریخی شهر تبریز می باشد. این قلعه یا ارگ تاریخی بیش از ۷۰۰ سال قدمت داشته و جزو قدیمی ترین و بلندترین قلعه های موجود در کشور می باشد. بنا به نقل قول های موجود در یادداشت ها و سفرنامه های قدیمی، ارگ علیشاه در گذشته جزو بلند ترین مکان های شهر تبریز بوده است که از فواصل نسبتا دور نیز قابل مشاهده بوده است. بخش های عمده ی این ارگ تاریخی تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر جنگ های تاریخی،‌زمین لرزه و ... تخریب شده و از بین رفته است. با این حال همچنان از ارگ عالیشاه به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی شهر تبریز یاد می باشد.

فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین

فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین

مسجد جامع تبریز :

مسجد جامع تبریز بی شک یکی از خاص ترین مساجد جامع موجود در سطح کشور می باشد. شهر تبریز در طول تاریخ همواره مورد توجه حاکمان حکومت های مختلف بوده است. به همین دلیل این شهر تاریخی معماران، شاعران، سیاستمداران و ... بسیار برجسته ای را به کشور معرفی کرده است. مسجد جامع تبریز نیز جزو مکان هایی می باشد که به دست برترین معماران وقت کشور بنا نهاده شده است. به همین دلیل این مسجد تاریخی دارای معماری بی نظیر، کاشی کاری مثال زدنی و ویژگی های خاص متعدد دیگری می باشد.

مکان های توریستی و تاریخی فوق تنها تعداد محدودی از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهر تبریز بودند. لازم به ذکر است که هنگام طی کردن فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین علاوه بر جاذبه های توریستی و گردشگری شهر تبریز، شما می توانید از جاذبه های توریستی شهر خوی نیز بازدید فرمایید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه فاصله تبریز تا مرز رازی با ماشین و نکات مهم مرتبط با آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید