پیاز و سیر گیاهان متعلق به جنس سیر (allium) هستند. قبلا" نشان داده شده که پیاز و سیر علاوه بر پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی، اثر ضد سرطان دارند.

فواید عجیب پیاز که نمی‌دانید!

به گزارش سلام نو، پیاز و سیر گیاهان متعلق به جنس سیر (allium) هستند. قبلا" نشان داده شده که پیاز و سیر علاوه بر پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی، اثر ضد سرطان دارند و از سرطان های روده بزرگ، معده و پروستات جلوگیری می کنند.

پژوهشی که اخیرا" انجام شده حاکی از این است که زیاد خوردن پیاز و سیر خطر ابتلاء به سرطان پستان (breast) را نیز کاهش میدهد. عقیده بر این است که موادی به نام flavanols و ترکیبات organosulfur مسئول اثر ضد سرطان پیاز و سیر هستند.

سرشار از آنتی اکسیدان ها:

پیاز سرشار از آنتی اکسیدان ها، مانند کوئرستین، یک ترکیب ضد التهابی قدرتمند است. که لایه های خارجی پیاز حاوی بیشترین آنتی اکسیدان ها است. پیاز حاوی حدود ۴۴ کالری، ۲۰٪ از نیازهای ویتامین ث روزانه شما و بین ۵ تا ۱۰٪ از نیازهای ویتامین ب۶، فولات، پتاسیم و منگنز را برآورده می کند.

با سرطان مبارزه می کند:

مطالعات تایید کرده اند که هرچه بیشتر پیاز و سیر در غذا پخته شود، میزان ابتلا به سرطان کمتر می شود.

بهبود تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان:

تحقیقات نشان می دهد که پیاز از پوکی استخوان وابسته به سن جلوگیری می کند. یکی از مطالعات انجام شده در مورد زنان یائسه ارتباط بین مصرف پیاز و سلامت استخوان را نشان داد. زنانی که پیاز بیشتری مصرف می کردند، چگالی استخوان بهتری داشتند و خطر شکستگی بیش از ۲۰ درصد را در مقایسه با افرادی که پیاز هرگز مصرف نکردند کاهش دادند. همچنین بنیاد آرتریت توضیح داد که کوئرستین موجود در پیاز به درمان درد مفاصل کمک می کند.

بهبود هضم:

پیاز سرشار از انسولین است که نوعی فیبر است و به عنوان یک سلول بیولوژیکی عمل می کند. پیاز ها به جلوگیری از یبوست، بهبود تنظیم قند خون و افزایش جذب مواد مغذی کمک می کند.

برای دستگاه گوارش مفید است:

پیاز آب پز منبع خوبی از فیبر و مس است و به حل مشکلات دستگاه گوارش کمک می کند. یک پیاز حاوی ۲۸ کالری و ۷ گرم کربوهیدرات است. پیاز سرشار از ویتامین های آ، ب۶، ب و ث و همچنین آهن، فولات و پتاسیم است. منبع عالی ترکیبات گوگردی، فلاونوئیدها، فیتوشیمی و پلی فنول ها است.

بهبود سلامت قلب:

فلاونوئیدها موجود در پیاز باعث تقویت سلامت قلب می شوند. همچنین پیاز سرشار از سولفات های آلی است که به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. یک مطالعه آرژانتینی نشان داد که مصرف ترکیبات آلی گوگرد موجود در پیاز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کوئرستین موجود در پیاز همچنین توانایی مقابله با بیماری های قلبی را دارد، این ماده خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی را ایجاد می کند که باعث تقویت سلامت قلب می شود.

میزان قند خون را تنظیم کنید:

پیازها به کاهش قند خون کمک می کنند، ترکیبات گوگرد موجود در پیازها اثرات مفیدی بر قند خون دارند.

مفید برای معده:

پری بیوتیک های طبیعی موجود در پیاز در رفع یبوست، درمان درد معده و از بین بردن کرم ها کمک می کند.

پیشگیری از عفونت و آلرژی:

  • کوئرستین (و سایر فلاونوئیدها) موجود در پیاز به جلوگیری از التهاب کمک می کند پیاز با جلوگیری از انتشار سلول های هیستامین، آلرژی را درمان می کند.
  • پخت و پز پیاز به باز و تخلیه سینوس ها کمک می کند و خاصیت آنتی هیستامین کورستین به کاهش احتقان بینی کمک می کند.
  • خوردن پیاز در شب به تسکین سرماخوردگی کمک می کند و ترکیبات گوگرد موجود در پیازها می توانند مخاط را تجزیه کنند.
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید