گذراندان اوقات فراغت در دل طبیعت مهم است به همین دلیل با ما همراه باشید و از هر آنچه درباره پارک جنگلی ناهارخوران باید بدانید آگاه شوید.

هر آنچه درباره پارک جنگلی ناهارخوران باید بدانید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه‌ های دیدنی استان گلستان و از مناطق تفریحی گرگان است. این جنگل که جزو جنگل‌های هیرکانی شمال کشور محسوب می‌شود در گذشته نیز به‌عنوان منطقه تفریحی و گردشگاهی شناخته می‌شد. ناهارخوران با داشتن هوای مطبوع و خنک به‌ویژه در فصل تابستان مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

درباره ویژگی‌های پارک جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ متر از سطح دریا واقع است و ۳۰۰ هکتار وسعت دارد. در سال ۱۳۳۸ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بخشی از این جنگل را به‌منظور تبدیل شدن به تفرجگاه در اختیار شهرداری گرگان قرار داد و در حال حاضر نیز ۱۶۸ هکتار از آن به‌عنوان پارک جنگلی تحت مدیریت شهرداری اداره می‌شود.

در داخل جنگل ناهارخوران رودخانه زیارت جریان دارد که تنها رودخانه ناهارخوران است. این رودخانه ۴۰ کیلومتر طول دارد و جزو حوضه آبریز قره سو به شمار می‌رود و یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر گرگان محسوب می‌شود. علاوه بر این در این جنگل چندین چشمه نیز جاری است که معروف‌ترین آن سفید چشمه نام دارد و در ارتفاعات اطراف ناهارخوران دیده می شود.

هر آنچه درباره پارک جنگلی ناهارخوران باید بدانید!

پیاده‌روی در بلوار ناهارخوران، جنگل‌نوردی و کوهنوردی از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در جنگل ناهارخوران انجام دهید. ارتفاعات ناهارخوران با داشتن دره، آبریزها و یال‌های زیاد، محیط مناسب برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به کوهنوردی است. ارتفاعات غرب و جنوب غربی میدان ناهارخوران مسیر اصلی صعود به سفید چشمه و ارتفاعات بالاتر است. از طریق پلکان سنگی و قدیمی موجود در ناهارخوران می‌توانید به این ارتفاعات دسترسی پیدا کنید.

جهت اقامت در جنگل ناهارخوران می‌توانید بساط کمپ را برپا کنید و با چادر زدن در دل این جنگل سرسبز، سفری استثنایی را تجربه کنید. اقامت در هتل ناهارخوران نیز گزینه مناسب دیگر برای سپری کردن شب در این منطقه جنگلی است. همچنین در صورت تمایل می توانید از اتاق‌ها و سوییت‌های اجاره‌ای منطقه زیارت برای اقامت استفاده کنید که توسط مردم محلی به گردشگران ارائه می‌شوند.

دسترسی: برای رفتن به جنگل ناهارخوران باید به شهر گرگان بروید. وقتی وارد شهر شوید تابلوهای راهنمای ناهارخوران را خواهید دید و به‌راحتی می‌توانید مسیر دسترسی به این جنگل را پیدا کنید. چنانچه قصد دارید با وسیله نقلیه عمومی به ناهارخوران بروید، می‌توانید به میدان کاخ رفته و از آنجا با استفاده از اتوبوس و تاکسی‌هایی که به‌سمت ناهارخوران می‌روند خودتان را به این جنگل سرسبز برسانید.

هر آنچه درباره پارک جنگلی ناهارخوران باید بدانید!

بازدیدی هیجان‌انگیز از پارک جنگلی ناهارخوران

ناحیه پارادایز

در قسمتی از این پارک در بلوار ناهارخوران، ناحیه‌ای با نام پارادایز وجود دارد که در آن می‌توانید به رستوران‌ها، مکان‌های اقامتی، بازارچه خرید و دیگر امکانات دسترسی داشته باشید.

شهربازی ناحیه پارادایز

یکی از معروف‌ترین بخش‌های نایحه پارادایز، شهربازی و چرخ و فلک مشهور آن است که لحظاتی شاد و هیجان انگیز را برای تان خلق می‌کند.

آبشار مصنوعی ناهارخوران

آبشار مصنوعی ناهارخوران بخش تازه افتتاح شده این پارک جنگلی‌ست که جلوه زیباتری به اینجا داده و لذت گردش در این پارک را چندبرابر کرده است. این آبشار که در ابعاد ۱۲ در ۱۳ و با ارتفاع ۱۵ متر ساخته شده است، گردش عصرانه یا شبانه شما در پارک و بلوار ناهارخوران را جذاب‌تر می‌کند و گزینه‌ای عالی برای عکاسی و ثبت لحظه‌های زیبا همراه با خانواده یا دوستان‌تان محسوب می‌شود.

پیک‌ نیک و گردش در پارک جنگلی ناهارخوران

به غیر از بازدید از ناحیه پارادایز و آبشار مصنوعی جنگل ناهارخوران، شما در این پارک جنگلی زیبا گزینه‌های دیگری نیز برای گشت و گذار و تفریح دارید؛ تنها کافی‌ست وقت بیشتری برای گردش در این پارک کنار بگذارید.

هر آنچه درباره پارک جنگلی ناهارخوران باید بدانید!

مثلا می‌توانید در جنگل مصنوعی پارک که پر از درخت‌های کاج است، قدم بزنید یا به سراغ رودخانه زیارت که از میان جنگل عبور می‌کند بروید و از طراوت این رودخانه در فضای سبز جنگل لذت ببرید.

اگر قدری کنجکاو باشید و تنبلی را کنار بگذارید با جستجو و گشت و گذار در دل پارک جنگلی، می‌توانید حتی به تعدادی از چشمه‌های معروف جنگل ناهارخوران مانند سفید چشمه برسید. اما اگر تنها می‌خواهید یک پیاده‌روی سبک در این پارک داشته باشید، بلوار ناهارخوارن مکانی ایده‌آل برای شماست.

البته علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی و پیاده‌روی های طولانی هم می‌توانند در این پارک جنگلی به مراد دل‌شان برسند؛ در جنگل ناهارخوران ارتفاعاتی وجود دارد که با استفاده از راه‌پله‌های سنگی قدیمی و زیبا می‌توانید دسترسی راحتی به آنها داشته باشید و یک پیمایش جذاب و سبک را تجربه کنید.

یکی از این ارتفاعات معروف تپه باباطاهر است که بین گردشگران و اهالی منطقه شهرت زیادی دارد و از بالای آن می‌توانید چشم انداز زیبایی به جنگل ناهارخوران داشته باشید. بخشی از پارک جنگلی ناهارخوران نیز به آرامگاه شهدای گمنام اختصاص داده شده است که می‌توانید برای کسب آرامش معنوی، از اینجا هم بازدید کنید.

هر آنچه درباره پارک جنگلی ناهارخوران باید بدانید!

در نهایت نیز توصیه ما به شما این است فرصت پیک‌نیک کردن در ناهارخوران را از دست ندهید. این منطقه با مناظر جذاب و چشم‌انداز فوق‌العاده یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک‌نیک محسوب می‌شود و امکانات مناسبی مانند آلاچیق، زمین ورزشی و ... برای انجام این کار دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید