یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کردستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان چشمه‌ آب معدنی باباگرگر می‌باشد که در قروه قرار گرفته است.

سفری کوتاه به چشمه‌ آب معدنی باباگرگر

سلام نو - سرویس گردشگری: چشمه‌ آب معدنی باباگرگر که با نام چشمه دنگز نیز شناخته می‌شود، در روستای باباگرگر، حدود ۱۸ کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه قرار دارد. آب این چشمه به رنگ سرخ و گاهی لیمویی به نظر می‌رسد و برای امراض سودایی، پوستی، سوهاضمه و دیگر بیماری‌های گوارشی و همچنین راشیتیسم و تورم موثر است؛ به همین دلیل به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی قروه برای گردشگران جذابیت دارد. در ترکیب آب چشمه گوگرد نیز وجود دارد و احتمالا از دهانه یک آتشفشان خاموش بیرون می‌آید. آب چشمه از دل زمین می‌جوشد و با جمع شدن در استخری دایره‌ای شکل، منظره جالبی را به وجود می‌آورد.

سفری کوتاه به چشمه‌ آب معدنی باباگرگر

علاوه بر این چشمه، در کنار روستای باباگرگر آرامگاه یکی از امامزادگان به نام سید جلال، مشهور به باباگرگر وجود دارد که گفته می‌شود از نوادگان امام باقر (ع) است. بنای این مقبره روی صخره‌ی سنگی ساخته شده است. در پایین این بنا سوراخی به قطر ۱۰ سانتی‌متر وجود دارد که بادی با سرعت زیاد و بوی تند گوگرد از آن خارج می‌شود. زائران بسیاری سکه‌ای در آن می‌اندازند، سپس جلوی سوراخ را با دست می‌گیرند و بعد رها می‌کنند. آن‌ها معتقد هستند که اگر پس از رها کردن دستشان شی به بیرون پرتاب شود، نیاز آن شخص برآورده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید