جاذبه‌های طبیعی کردستان حیرت‌انگیز است همراه باشید چرا که کوه چهل چشمه دیواندره را باید دید.

کوه چهل چشمه دیواندره را باید دید

سلام نو_ سرویس گردشگری: شهر کردستان، هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

از عمده دلایل انتخاب کردستان به عنوان مقصد اصلی گردشگری، می توان به آب و هوای عالی، طبیعت چشم نواز و وجود اماکن گردشگری و تاریخی بسیار در این شهر زیبا اشاره کرد.

غار کرفتو، آبشار گویله، رودخانه سیروان، دریاچه زریوار، پارک تفریحی آبیدر و کوه چهل چشمه از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند. در ادامه این مطلب به معرفی کوه چهل چشمه به عنوان مرتفع ترین کوه در کردستان زیبا می پردازیم پس با ما همراه باشید.

آشنایی با کوه چهل چشمه

هرگاه که نام طبیعت به میان می‌آید، خود به خود یاد کوه‌های سر به فلک کشیده، دشت پهناور و آسمان آبی بیکران می‌افتید که با رنگ و لعاب جذاب خود آرامش را به شما هدیه می‌کنند.

یکی از دیدنی‌ های دیواندره، کوه چهل چشمه است که در استان کردستان قرار دارد و با طبیعت سرسبز و بکر خود به یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی کردستان تبدیل شده است.

این کوه مورد توجه کوهنوردان و طبیعت‌دوستان بسیاری است که عاشق کوهپیمایی و تماشای مراتع وسیع در زیر پایشان و آسمانی آبی در بالای سرشان هستند. پس سفر به این منطقه‌ی دلفریب را از دست ندهید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

کوه چهل چشمه دیواندره را باید دید

کوه چهل چشمه دیواندره بیش از ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد و به عنوان یکی از بلندترین کوه‌های استان کردستان شناخته می‌شود که در ۵۰ کیلومتری شهر سقز واقع شده است و در طراف آن شهرستان‌های دیواندره و مریوان قرار گرفته‌اند.

با گشت و گذار در اطراف کوه چهل چشمه دیواندره به روستاهای کوچک و بزرگی همچون اسحاق آباد، سوله، نرگسله و درهوان برخورد می‌کنید که در دل طبیعت شکل گرفته‌اند و با مردمانی مهربان و خونگرم از شما پذیرایی می‌کنند.

وقتی که به سمت کوه چهل چشمه دیواندره حرکت کنید، در نزدیکی روستای بست به پناهگاهی مختص کوهنوردان می‎رسید که با داشتن امکاناتی نسبتا خوب شما را برای یک کوهنوردی جانانه آماده می‌کند، در آنجا می‌توانید استراحت کرده و مایحتاج خود را تهیه کنید.

این منطقه همچون یک کلکسیون بی‌نظیر به نظر می‌رسد که انواع گونه‌های گیاهی، جانوری و حتی چشمه‌های متعدد را درون خود جای داده و شما را غافلگیر می‌کند.

از رودهای مهم حومه‌ی کوه چهل چشمه دیواندره که از آن سرچشمه می‌گیرند، می‌توان به قزل اوزن و خورخوره اشاره کرد که پس از گذشتن از دشت‌های وسیع و زندگی بخشیدن به این منطقه به سد و یا رودهای مختلف می‌ریزند.

در اطراف این کوه قله‌های متعددی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شاه‌نشین، دالاش، هزار میرگ، باشورتی و ده‌ها قله‌ی دیگر اشاره کرد که با ابهت و بزرگی خود شما را افسون می‌کنند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل نامگذاری کوه چهل چشمه، وجود چندین چشمه‌ی جوشان و پر آب است که در نواحی مختلف در جریان‌اند.

در اطراف کوه چهل چشمه دیواندره ییلاق‌هایی زیبا به چشم می‌خورند که با چشم‌انداز زیبای خود روحتان را تازه کرده و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کنند. در سفر به کوه چهل چشمه دیواندره فراموش نکنید تا دوربین عکاسیتان را نیز با خود ببرید و بهترین تصاویر را در آلبوم خود به ثبت برسانید.

مسیر کوه چهل چشمه دیواندره از روستای اسحاق آباد، بست و درهوان می‌گذرد و از آنجا می‌توانید به راحتی خود را به کوه برسانید و یک تجربه تکرار نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

کوه چهل چشمه دیواندره را باید دید

بازدید از کوه چهل چشمه

چهل ‌چشمه یا چل ‌چمه نام کوهی مرتفع در استان کردستان است که مجموعه ‌ای بی‌نظیر از گیاهان دارویی را در خود جای داده است. بافت این کوه ریزشی و فرسایشی است و هنوز تثبیت نشده و رودهای زیادی مانند قزل‌اوزن، سیروان ، خورخوره و زرینه‌ رود از آن سرچشمه می‌ گیرند.

کوه چهل چشمه در تمام طول سال برای گردشگران می تواند جذاب باشد. در فصل های بهار و تابستان، زیبایی های طبیعت این منطقه چشم نواز است و چشمه های آن پر آب و دشت های اطراف آن سرشار از گل های رنگارنگ و گیاهان مختلف است.

در فصل پاییز به دلیل بارش های فراوان می توانید از منظره دیدنی برگ های روی زمین دیدن کنید و به عکاسی از آنها بپردازید.

همچنین اگر از علاقمندان به تفریح های زمستانی هستید، می توانید در زمستان سری به این منطقه توریستی بزنید البته بهتر است در هنگام سفر به این منطقه در فصل زمستان، ابزار و وسایل مناسب را به همراه داشته باشید.

کوه چهل چشمه در شهر سنندج استان کردستان و جنوب شرقی شهرستان سقز قرار گرفته است. برای دسترسی به این شهر، ابتدا باید از طریق راههای زمینی یا خطوط هوایی به شهر سنندج بروید.

این منطقه در فاصله ۵۳ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سقز قرار گرفته و در سمت جنوب شرقی آن شهرستان دیواندره و در جنوب غربی چهل چشمه شهرستان مریوان به چشم می خورد.

کردستان شهری گردشگری در غرب کشور است که دارای آب و هوایی خنک در اکثر ماه های سال است. به دلیل وجود جاذبه های طبیعی نظیر کوه ها، چشمه ها و دریاچه های مختلف، کردستان از جذاب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان در طول این سال ها بوده است.

کوه چهل چشمه دیواندره را باید دید

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید