جاذبه‌های زیبای استان کردستان وصف نشدنی است و در گوشه گوشه این شهر جای گرفته‌اند. یکی از زیبایی‌های این شهر که در مریوان واقع شده است تفرجگاه ملاقوبی در شمال اراضی روستای هجرت می‌باشد.

ملاقوبی؛ تماشایی‌ترین تفرجگاه مریوان

سلام نو - سرویس گردشگری: تفرجگاه ملاقوبی در شمال اراضی روستای هجرت و جنوب‌شرقی روستای برقلعه، در شهرستان مریوان قرار دارد و به‌خاطر وجود زیارتگاه ملاقوبی اینگونه نامگذاری شده است. چشمه‌های آب، طبیعت بکر و سرسبز و درختان انبوه همراه با چشم‌اندازهای دلربا این ناحیه را به یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی مریوان تبدیل کرده است.

ملاقوبی؛ تماشایی‌تریت تفرجگاه مریوان

ویژگی‌ها

تفرجگاه ملاقوبی، مکانی است در کنار جاده مریوان به سنندج. در اطراف این تفرجگاه روستاهای برقلعه، هجرت و سیاناو را می‌توانید ببینید. این تفرجگاه به دلیل زیبایی طبیعی، چشمه‌های متعدد و پوشش گیاهی جنگل مانندی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری مریوان شده است. تفرجگاه ملاقوبی علاوه بر اینکه یک منطقه گردشگری و توریستی محسوب می‌شود، یک مکان مذهبی و زیارتگاه نیز هست. در واقع، ملاقوبی مدفن فردی به همین نام است که بسیار مورد احترام مردم بوده و هنوز بسیار از مردم برای زیارت مدفن این فرد محترم به ملاقوبی می‌آیند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید