آموزشگاه زبان دهخدا با توجه به نیاز و استقبال افراد برای یادگیری زبان فرانسوی به آموزش و برگزاری کلاس های زبان فرانسوی به صورت حضوری و آنلاین پرداخته است.

آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟

زبان فرانسه یکی از زبان های پرطرفدار برای یادگیری در دنیا است. این زبان در بسیاری از موارد جایگاه خاصی داشته و به واسطه تاریخ و قدمت کشور فرانسه و کشورهایی که مستعمره این کشور بوده اند جایگاه مهمی دارد و افراد زیادی در دنیا به این زبان صحبت می کنند.

این زبان یکی از زبان های زیبای دنیا تلقی می شود و برخی آن را زبان عشق می نامند. اما به دلیل ویژگی هایی که این زبان دارد یادگیری این زبان در نظر بسیاری مشکل و سخت به نظر می آید.

در این مطلب می خواهیم با زبان فرانسه بیشتر آشنا شویم و میزان سختی این زبان را بیشتر بررسی نماییم.

آشنایی با زبان فرانسوی

زبان فرانسوی یک زبان هندی اروپایی که از خانواده زبان های رومی است و یکی از شش زبان رسمی و یکی از دو زبان کاری ایالات متحده به شمار می آید.

کشور فرانسه در قدیم بخشی از یک سرزمینی پهناور در غرب اروپا به نام گُل بوده است. مردمان این سرزمین به زبان کِلت (خانواده ای از زبان مردم بریتانیا قدیم) صحبت می کردند. تا زمان حمله و هجوم رومیان در قرن دوم میلادی به این سرزمین زبان کِلتی رواج داشت اما از آن به بعد زبان فرانسه ای آموزش و گسترش یافت.
در قرن های ۹ الی ۱۴ میلادی زبان فرانسه ای کهن رواج داشت اما مردم به مرور زمان تغییراتی را در لاتین این زبان به وجود آوردند و به این ترتیب تفاوت در گفتار و نوشتار این زبان به وجود آمد که این تفاوت تا دوره رسانس باقی ماند.
در قرن ۱۵ میلادی تحول وسیع و گسترده ای در فرانسه ایجاد شد و پادشاه فرانسه به نام فرانسیس اول دستور داد که تمام متون دادگاه ها به زبان فرانسوی به جای لاتین نوشته شوند. در نتیجه کلمات زیادی از یونان باستان ، ایتالیا و حتی عربی وارد زبان فرانسه شد.

چه عواملی می تواند باعث سختی زبان فرانسه شود؟

هر زبانی برای یادگیری جدا از یک سری قواعد کلی دارای یک سری ویژگی خاص منحصربفرد است که باعث می شود آن زبان سخت یا آسان تلقی شود.

زبان فرانسه نیز همانند سایر زبان ها دارای ویژگی های خاصی است که باعث می شود این زبان در برخی از موارد سخت به نظر برسد و یا برای برخی یادگیری آن سخت جلوه نماید.

یکی از این موارد تلفظ و لهجه زبان فرانسه است که شاید برای بسیاری چالش برانگیز باشد که این موضوع نیز در بسیاری از زبان های دیگر نیز وجود دارد و با توجه به زبان مادری افراد می تواند بر سختی و آسانی زبان فرانسه تاثیر متفاوت بگذارد.

همچنین انواع لهجه های زبان فرانسه نیز می تواند در برخی از موارد در درک این زبان و یادگیری آن تاثیر داشته باشد هر چند برای یادگیری شما یک لهجه استاندارد را فراخواهید گرفت.

بحث جنسیت در زبان فرانسه نیز همانند زبان آلمانی یکی دیگر از موارد سختی این زبان تلقی می شود که از ویژگی های بارز این زبان است.

و دیگر مورد که در بسیاری از زبان ها جز موارد مهم و اساسی و چالش برانگیز است بحث گرامر و دستور زبان فرانسوی است.

تمامی این موارد و دیگر موضوعات می تواند باعث شود تا یادگیری زبان فرانسه سخت به نظر برسد اما هرگز این به این معنا نیست که یادگیری این زبان غیرممکن بوده و همچنین این زبان از دیگر زبان های رایج دنیا می تواند آسان تر نیز باشد.

آیا زبان فرانسوی یک زبان کاربردی است؟

اگر در مراحل مختلف یادگیری زبان فرانسوی گه گاهی هم به مشکل خوردید، بهتر است یادگیری را متوقف نکنید. چرا که کمتر زبانی در دنیا هست که تنها با چند هفته تمرین، بتوانید با بیش از ۷۵ میلیون نفر در بیش از ۵۰ کشور مختلف، مکالمات ساده‌ ای داشته باشید. به طور کلی فرانسوی جزو زبان‌های نسبتاً آسان است، در واقع اگر یادگیری زبان فرانسوی رو به صورت اصولی آغاز کنید، یادگیری آن اصلاً به آن سختی که تصور می‌کنید نخواهد بود و حتی شاید آسان‌تر از یادگیری هر زبان دیگری که تا کنون تجربه آن را داشته اید باشد.

چه میزان زبان می برد تا زبان فرانسوی را یاد بگیریم؟

مدت زمانی که نیاز دارید تا زبان فرانسوی را یاد بگیرید بستگی به شرایط مختلفی دارد. در حالت استاندارد تقریبا ۳ سال زمان می برد تا شما بتوانید به این زبان مسلط شوید و این زبان را به خوبی صحبت نمایید. اما این موضوع می تواند در زمان کمتر یا حتی بیشتری نیز رخ دهد.

اینکه شما با استفاده از کلاس های فشرده و با مدت زمان مطالعه بالا و تمرین زیاد روزانه به یادگیری بپردازید می توانید در زمانی یک ساله به خوبی این زبان را فرابگیرید. اما یادگیری این زبان کاری سخت و غیرممکن نیست.

کلاس های آموزش زبان فرانسوی در موسسه زبان دهخدا

آموزشگاه زبان دهخدا با توجه به نیاز و استقبال افراد برای یادگیری زبان فرانسوی به آموزش و برگزاری کلاس های زبان فرانسوی به صورت حضوری و آنلاین پرداخته است.

این کلاس های زیر نظر اساتید مجرب و نیتیولایک و با استفاده از منابع بروز و معتبر زبان فرانسه با روش های تدریس نوین به صورت جذاب برگزار می شوند.

شما می توانید در کلاس های گروهی و خصوصی به صورت ترمیک، فشرده، نیمه فشرده و فوق فشرده به آموزش زبان فرانسه بپردازید و براساس شرایط خود این زبان را آموزش ببینید.

کلاس آنلاین زبان فرانسه موسسه در پلتفرم اختصاصی موسسه با بهترین کیفیت و با استفاده از ابزارهای لازم به صورت شبیه سازی کامل از کلاس حضوری برگزار می شوند تا بهترین بازده ای را به زبان آموزان ارائه نماید.

تعیین سطح و مشاوره زبان فرانسه به صورت رایگان بوده که شما بعد از آن می توانید شروع به یادگیری زبان فرانسه نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید