با وجود این که الفبای زبان روسی برای ایرانیان کاملا جدید است اما زبانی بسیار شیرین است. نکته مهم این است که بر خلاف انگلیسی، نیاز نیست دغدغه درست نوشتن کلمات را داشته باشید و کلمات به همان گونه که تلفظ می شوند به نگارش در می آیند.

یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد؟

یادگیری و آموزش زبان روسی در عین حال که بسیار شگفت انگیز و لذت بخش است، باعث می شود این کشور را بیشتر شناخت و درک کرد. امروزه کشور روسیه پیشرفت های زیادی در زمینه های مختلف از جمله جنبه های اقتصادی داشته است. با یادگیری این زبان می توان پلی برای شناخت این سرزمین پهناور ساخت‌. این آرزو را می توان از طریق آموزشگاه زبان ملل محقق ساخت‌. شرکت در دوره های آموزشی این موسسه و همچنین آموزش های رایگان دریچه پیشرفت را برای زبان آموزان عزیز باز خواهد کرد.

درباره زبان روسی

برای سفر به مسکو یا سن پترزبورگ نیاز دارید که با زبان روسی آشنا شوید. به همین دلیل یادگیری زبان‌ روسی را بهتر است در برنامه خود قرار دهید. این زبان در زمره زبان های هند و اروپایی قرار دارد و بسیاری از لغات در این زبان از زبان اروپایی گرفته شده است. این نکته را فراموش نکنید که در مسیر یادگیری این زبان یا هر زبان دیگری اگر تنها خودتان را محدود به کلاس ها بکنید و تمرین مداوم نداشته باشید مطمئنا زمان بیشتری را باید برای تسلط به آن صرف نمایید. مطالعه مداوم، گوش دادن به رادیو و موسیقی و مشاهده فیلم و سریال راهکارهای بسیار خوبی برای موفقیت و متعادل ساختن مدت زمان یادگیری می باشد.

مدت زمان یادگیری زبان روسی

این سوال درباره مدت زمان یادگیری زبان روسی همیشه در ذهن زبان آموزان وجود دارد. برای این کار باید وقت گذاشت و البته که ارزش دارد. طبق آمار و تحقیقات انجام شده اگر زبان آموزان روزانه یک ساعت را به یادگیری زبان روسی اختصاص بدهند سریع تر به موفقیت می رسند. با تمرین مداوم می توان گفت که حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت زمان نیاز است تا این زبان را یاد بگیرید. اگر یک ترم آموزش این زبان به صورت یک ساعت در هفته و به مدت هشت هفته برگزار شود و زبان آموزان نیز برای حل تکالیف وقت بگذارند، می توان گفت که حدود ۲۵ الی ۳۰ ترم طول می کشد تا به حد خوبی از زبان برسند. با این حساب حدود هفت تا هشت سال طول می کشد تا به سطح متوسط و قابل قبولی از زبان دست یافت.

یادگیری زبان روسی سخته؟

با وجود این که الفبای زبان روسی برای ایرانیان کاملا جدید است اما زبانی بسیار شیرین است. نکته مهم این است که بر خلاف انگلیسی، نیاز نیست دغدغه درست نوشتن کلمات را داشته باشید و کلمات به همان گونه که تلفظ می شوند به نگارش در می آیند. همچنین بین این زبان و زبان های فارسی و انگلیسی لغات مشابهی وجود دارد که یادگیری زبان روسی را آسان تر می سازد. اما گرامر زبان روسی بسیار دشوار و متفاوت است.

یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد؟

عوامل موثر در مدت زمان یادگیری زبان روسی

اولین قدم در یادگیری زبان روسی فرا گرفتن جنبه های زبان شناسی این زبان است. برای کنترل مدت زمان یادگیری این زبان باید متد خوبی را دنبال کرد. زبان آموزان باید محیط کاملا زبانی برای خود ترتیب بدهند. در ادامه راهکارهای مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

راهکارهایی برای تسلط بیشتر بر زبان روسی

برای موفقیت در مسیر یادگیری زبان روسی باید راهکارهای درستی را در نظر گرفته و پیروی نمایید. به عنوان مثال باید مطالعه و گوش دادن به رادیو و موسیقی را در برنامه خود قرار دهید. مشاهده فیلم و سریال و صحبت کردن با افرادی که به این زبان تسلط دارند کمک زیادی به شما خواهد کرد. حتی صحبت کردن در آینه نیز کمک زیادی به شما می کند. همچنین می تواند تمام دنیای تکنولوژی خود را تغییر داد. به عنوان مثال برنامه های گوشی خود را به زبان روسی در بیاورید. نگرش شما از این زبان اهمیت زیادی دارد نگرش مثبت از زبان مسیر را برای شما هموار ساخته و یرعت یادگیری را افزایش می دهد.

سطح های زبان روسی

برای یادگیری زبان روسی نیز همچون سایر زبان‌ ها سطح های مختلفی در نظر گرفته می شود. در ادامه درباره این سطوح‌ صحبت می کنیم.

سطح صفر تا A۱

این سطح برای افراد مبتدی بوده که در آن با گرامرهای مختلف آشنا می شوند. همچنین واژه های مهم و زیبا را می توانند در این سطح قرا بگیرند. در واقع باید گفت که حدود سی درصد از توانایی ها و دانش زبانی شخص در این سطخ شکل می گیرد. این سطح شروع خوبی برای پیشرفت و رسیدن به سطوح بالاتر می باشد.

سطح A۱ تا سطح A۲

در این دوره از یادگیری زبان روسی اوضاع دانشجویان و زبان آموزان کاملا متفاوت است چرا که از زبان روسی مقداری اطلاعات از گذشته وجود دارد. در این سطح جملات و کلمات و اصطلاحات و ضرب المثل های روسی را فرا می گیرند. نکات گرامری مهم تری در این سطح آموزش داده می شود. ترجمه جملات تخصصی و استفاده از فایل های صوتی و تصویری در این سطح از زبان وجود دارد.

یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد؟

آشنایی با سطح A۲ تا B۱

این سطح در واقع سطح پیشرفته می باشد و زبان آموزان به صورت تخصصی تر زبان روسی را فرا می گیرند.‌ زبان آموزان قادر خواهند بود متن های ساده و اخبار را ترجمه نمایند. توصیه می شود که زبان آموزان فایل های صوتی و تصویری را بیشتر استفاده نمایند.

سطح B۱ تا سطح B۲

پیشرفته ترین سطح یادگیری زبان روسی دقیقا همین سطح است و زبان آموزان این فرصت را دارند که متن های سخت را به زبان روسی ترجمه کنند و یا برعکس نیز امری کاملا طبیعی است.

بهترین موسسه آموزش زبان روسی

امروزه یادگیری زبان روسی طرفداران زیادی پیدا کرد و مسلما زبان آموزان و علاقمندان به دنبال موسسات برتر برای آموزش این زبان هستند. به همین دلیل چند موسسه را برای یادگیری زبان روسی به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که کیفیت تدریس اساتید در یادگیری هر زبان عامل بسیار مهم است.

  1. آموزشگاه زبان ملل

یکی از بهترین آموزشگاه زبان روسی بدون‌ شک آموزشگاه زبان ملل می باشد. در این موسسه بهترین و باسوادترین اساتید آموزش زبان روسی را بر عهده دارند. در موسسه ملل می توانید از سطح مبتدی تا پیشرفته را فرا بگیرید. پکیج های مختلفی از دوره های زبان روسی در این موسسه وجود دارد که یادگیری زبان روسی را تضمین می نماید.

یادگیری زبان روسی چقدر طول می کشد؟

  1. کانون‌ زبان ایران

مطمئنا همگی نام این موسسه را شنیده اید. این موسسه در در زبان های دیگر نیز کلاس ها و دوره های خاص دارد. احتمالا در اطرافیان خود کسی را می شناسید که در دوره های زبان انگلیسی این موسسه شرکت کرده باشند.

  1. موسسه گاما

این موسسه پر کار در زمینه یادگیری زبان روسی گرامر را در دستور کار خود قرار می دهد. در این آموزشگاه زبان آموزان تجربه کافی به دست می آورند. اساتید این موسسه همگی بسیار با تجربه و متخصص هستند.

  1. آموزشگاه زبان کمبریج

در این موسسه دوره های تخصصی یادگیری زبان روسی برگزار می شود و دارای یکی از برترین رتبه های آموزشی است. کلاس ها به صورت فشرده و معمولی در این موسسه دایر خواهد شد.

سخن پایانی

امروزه یادگیری زبان روسی طرفداران زیادی پیدا کرده چرا که این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت، تحصیل و تجارت محسوب می شود. طرفداران این زبان می توانند از دوره های تخصصی آموزشگاه زبان ملل استفاده نموده و پیشرفت نمایند. اساتید ما بسیار برجسته و با تجربه هستند و مطمئنا در کنار آن ها می توانید مطالب بسیار ارزنده ای را یاد بگیرید. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با کارشناسان و مشاوران ما صحبت نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید