دستگاه لیزر الکساندرایت یکی دیگر از لیزر های جدید برای رفع موهای زائد بدن است که شباهت زیادی به دیگر دستگاه های لیزر مانند دایود دارد.

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت بدون ایجاد هیچ عوارضی

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت بدون هیچگونه عوارضی توسط پزشک یا کلینیک های تخصصی برای بیمار انجام می‌شود. اما قبل از اینکه به معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت بپردازیم به صورت کوتاه درباره لیزر موهای زائد آن صحبت کنیم و در ادامه به کاربرد و نکات مهم در مورد نحوه انجام لیزر با دستگاه الکساندرایت را بررسی خواهیم کرد.

لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موهای زائد (laser hair removal) به کمک لیزر و طول موج های پرانرژی عمل می کند که وقتی روی یک قسمت از پوستی خاص متمرکز شود، گرما ایجاد می کند و سلول های بیمار را از بین می برد و باعث لیزر موهای زائد بدن می‌شود و طول موج دستگاه لیزر موهای زائد بر حسب نانومتر (nm) اندازه گیری می شود که عموما طول موج دستگاه لیزر موهای زائد به ویژه دستگاه لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ تا ۱۰۶۴ نانومتر آپشنال را پشتیبانی می‌کند.

انواع مختلفی از لیزر موهای زائد برای استفاده بیماران جهت رفع موهای زائد موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هر یک از انواع مختلف لیزر، بسته به طول موج و میزان نفوذ آن، طیف خاصی از کاربرد ها را دارد و مدت زمان پالس های نور لیزر بر کاربردهای بالینی رفع موهای زائد پوست تأثیر می گذارد.

دستگاه لیزر الکساندرایت چیست

لیزر الکساندرایت لیزری است که با  طول موج خاصی از نور در طیف مادون قرمز (۷۵۵ و ۱۰۶۴ نانومتر) تولید می کند. دستگاه لیزر الکساندرایت با لیزر نور قرمز در نظر گرفته شده است و لیزر الکساندرایت در حالت سوئیچ کیو نیز موجود است. سوئیچینگ کیو به تکنیکی گفته می شود که باعث می شود لیزر یک پرتو با شدت بالا در پالس های بسیار کوتاه تولید کند و سریعتر نسبت به دیگر دستگاه های لیزر رفع موهای زائد را برای بیمار انجام دهد.

دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه کار می‌کند

دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه کار می‌کند ؟

طول موج نور پرانرژی توسط لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می شود و این به ناحیه مورد نظر خاص آسیب می رساند. منظور از آسیب در واقع همان رفع موهای زائد است که بدون درد برای بیمار انجام می‌شود. بنابراین لیزر الکساندرایت با فرآیند فتوترمولیز کار می کنند: این به معنای استفاده از نور  برای گرم کردن  یک منطقه انتخاب شده برای لیزر است. 

لیزر الکساندرایت برای چه مواردی استفاده می‌شود

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) طیف وسیعی از دستگاه های لیزر الکساندرایت را که نور مادون قرمز (طول موج ۷۵۵ نانومتر) را انجام می‌دهند را برای اختلالات پوستی مختلف تأیید کرده است و امروز دستگاه الکساندرایت کاملا مورد تایید FDA آمریکا قرار گرفته است که کاربرد های بسیار زیادی دارد.

کاربرد دستگاه الکساندرایت

  • رفع موهای زائد بدن
  • رفع ضایعات عروقی
  • رفع ضایعات رنگدانه ای
  • از بین بردن لکه های پیری صورت و پوست
  • رفع کک و مک، خال های مادرزادی
  • پاک کردن خالوبی و تتو

نکته مهم: در بیمارانی که پوست برنزه یا تیره‌تر دارند، استفاده از دستگاه الکساندرایت با احتیاط استفاده شود، زیرا لیزر می‌تواند ملانین پوست را از بین ببرد و در نتیجه لکه‌های سفید بر روی پوست ایجاد شود. به علاوه لیزر الکساندرایت برای بهبود چین و چروک در پوست های پیر شده نیز استفاده می‌شود و باعث جوانسازی نیز خواهد شد.

نحوه لیزر با دستگاه الکساندرایت

در استفاده از دستگاه الکساندرایت باید بسیار دقت شود و طبق تایپ های پوستی دستگاه برای بیمار مورد استفاده قرار گیرد و مهم است قبل از لیزر بیمار توسط پزشک معاینه شود به ویژه هنگامی که ضایعات رنگدانه ای هدف قرار می گیرند، تا از درمان نادرست سرطان های پوست مانند ملانوم جلوگیری شود. در انجام لیزر با دستگاه لیزر الکساندرایت باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • بیمار باید در طول جلسه درمان از محافظ چشم متشکل از یک پوشش یا عینک غیر شفاف استفاده کند.
  • درمان شامل قرار دادن یک هندپیس روی سطح پوست و فعال کردن لیزر است. بسیاری از بیماران هر نبض را به گونه ای توصیف می کنند که احساس می شود یک نوار لاستیکی روی پوست می خورد.
  • یک بی حسی موضعی ممکن است در ناحیه مورد نظر اعمال شود اما معمولاً لازم نیست.
  • خنک کننده سطح پوست در تمام مراحل حذف مو اعمال می شود. برخی از لیزرها دارای دستگاه های خنک کننده داخلی هستند.
  • بلافاصله پس از درمان، ممکن است از کیسه یخ برای تسکین ناحیه تحت درمان استفاده شود.
  • در چند روز اول پس از درمان باید مراقب بود تا از شستشوی ناحیه و/یا استفاده از پاک کننده های ساینده پوست خودداری شود.
  • بانداژ یا چسب ممکن است به جلوگیری از ساییدگی ناحیه تحت درمان کمک کند.
  • در طول دوره درمان، بیماران باید منطقه را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت کنند تا خطر رنگدانه های پس از التهاب را کاهش دهند.

دستگاه لیزر الکساندرایت را چگونه خریداری کنیم

برای خرید دستگاه لیزر الکساندرایت دو را وجود دارد:

  1. خرید از دستگاه لیزر الکساندرایت از شرکت آرنا گستر
  2. خرید از خارج کشور(با سرچ عبارت Buy alexandrite laser می‌توانید از سایت های معتبر خارجی این دستگاه را خریداری کنید)

با توجه به اینکه دستگاه لیزر الکساندرایت جز محصولاتی است که دارای مشکلات بسیار زیادی برای خرید آن در خارج و وارد کردن آن به ایران وجود دارد، پیشنهاد ما خرید آن در داخل ایران از شرکت آرنا گستر است. شرکت های مختلفی برای خرید این دستگاه وجود دارند مانند راشا طب آریا که اگر گارانتی و ضمانت دستگاه الکساندرایت برای شما مهم است آرنا گستر قطعا می‌تواند انتخاب بهتری برای خرید باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید