مصرف برخی از مواد غذایی خود می تواند تاثیر به سزایی در خوشبو کردن بدن داشته باشد. گفتنی است مصرف برخی از مواد غذایی مانند کاهو ،قهوه و یا گوجه فرنگی خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش بوی بد بدن داشته باشد.

روغن نارگیل

بدیهی است استفاده از روغن نارگیل بعد از استحمام خود می تواند راهکار مناسبی برای خوشبو شدن بدن باشد در این روش باید بعد از دوش گرفتن مقدار کمی از روغن نارگیل را به زیر بغل  مالید همچنین برای از بین رفتن بوی بد دهان می توانید مقدار کمی روغن نارگیل را در غذاهای خود استفاده کنید تا از این طریق بوی بد بدن و دهان خلاص شوید.

رزماری

استفاده از رزماری یکی دیگر از روش های مناسب برای رهایی از بوی بد بدن می‌باشد چرا که این ماده غذایی خود با رشد و تکثیر باکتری ها مقابله می کند.

باید در نظر داشت که رزماری حاوی موادی مانند کلروفیل و منتول است که این موارد خود  ضدعفونی کننده قوی می باشند همچنین باید متذکر شد که کمبود زینک در بدن باعث افزایش تعریق بدن می‌شود از این رو گیاه رزماری به دلیل برخورداری از مقادیر بالایی از زینک می تواند  نیاز بدن را تامین ‌کند با این اوصاف می توان با این گیاه دوش گرفت و یا اینکه چند قطره روغن رزماری را با آب رقیق کرده و سپس آن را به زیر بغل بمالید.

چای سبز

استفاده از چای سبز نیز می‌تواند راهکار مناسب دیگری برای رهایی از بوی بد بدن باشد چرا که این نوع چای حاوی اسیدهای ارگانیک است که خود می تواند مانع از تکثیر باکتری‌ها شود بنابراین توصیه می‌شود افراد به صورت روزانه از چای سبز استفاده کنند تا از این طریق دیگر بدن شما بوی بد به خود نگیرد.

دارچین

بدیهی است که استفاده مرتب از دارچین نیز می تواند راهکار دیگری برای از بین رفتن بوی بد بدن باشد از این رو توصیه می شود  افراد در تهیه غذاها و نوشیدنی های خود از دارچین استفاده کنند.

نعنا

مصرف نعناع به صورت تازه روغن و یا خشک شده آن نیز خود می تواند تأثیر بسزایی در از بین رفتن بوی بد بدن داشته باشد چرا که این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی است که این خود می‌تواند در کاهش بوی بد بدن بسیار موثر باشد.

مریم گلی

جالب است بدانیم که استفاده از مریم گلی نیز خود راهکار مناسب دیگری برای از بین بردن بوی بد بدن می باشد چرا که این گیاه حاوی فلاونوئیدهایی، مانند آپی ژنین، دیوسمتین و لوتئولین است همچنین باید متذکر شد که مریم گلی دارای خواص درمانی متعددی مانند هموستاتیک، اکسپکتورانت، دیورکتیک، ضد التهاب و ضد باکتری است. به عبارت ساده تر برگ‌ها و گل‌های این گیاه می‌توانند مانع از تعریق باشند از این رو می‌توان از این گیاه به عنوان دمنوش و هم در حمام استفاده کرد.

شنبلیله

آنچه مسلم است این که دیگر از روش های طبیعی خوشبو کردن بدن استفاده از تخمه شنبلیله می باشد  چرا که این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که این خود می‌تواند باعث دفع سموم بدن و از بین بردن بوی بد بدن نیز می شود برای استفاده از این روش کافی است که  از دمنوش تخمه شنبلیله استفاده کرد و یا مقدار کمی از این گیاه را در چای در حال دم کشیدن ریخت تا از مزایای بیشمار این گیاه بهره مند شوید.

جعفری

جعفری نیز یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای از بین بردن بوی بد بدن می‌باشد چرا که جعفری حاوی مقدار زیادی کلروفیل است و بوی خوب آن خاصیت ضدعفونی کننده و گندزدایی دارد بنابراین این گیاه بدن را پاکسازی کرده و با باکتری‌هایی که منجر به بوی بد می‌شوند مبارزه می‌کند که این مهم تاثیر بسزایی در رفع بوی بد بدن دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید