چندین نکته و ترفند علمی وجود دارد که به مغز کمک می‌کند اشتها را کاهش دهد و احساس سیری و رضایت از صرف وعده غذایی را در شما به ارمغان آورد.

ساده‌ترین ترفندها برای دیرتر گرسنه شدن

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، علاوه بر انتخاب غذاها و نوشیدنی‌های سالم‌تر، چندین نکته و ترفند علمی وجود دارد که به مغز کمک می‌کند اشتها را کاهش دهد و احساس سیری و رضایت از صرف وعده غذایی را در شما به ارمغان آورد.

ساده‌ترین ترفندهایی که به شما کمک می‌کنند از ریزه‌خواری و پرخوری روزانه بپرهیزید و ساعات طولانی‌تری سیر بمانید، عبارتند از:

۱) کاهش مصرف شیرینی‌جات

غذاهایی که قند بالایی دارند، باعث ترشح دوپامین در مغز می‌شوند و نوعی احساس خوب را در ما به‌وجود می‌آورند. با مصرف این گروه از مواد غذایی، به ایجاد این حس اعتیاد پیدا می‌کنیم و همین باعث می‌شود مدام مواد غذایی شیرین مصرف کنیم. نتیجه این روند، چاقی و اضافه وزن است.

۲) خواب باکیفیت

خواب بی‌کیفیت منجر به افزایش هورمون‌های گرسنگی می‌شود و افرادی دارای بدخوابی و بیخوابی، معمولاً بعد از خواب گرسنه هستند. خواب کافی، حد فاصل ۷ تا ۹ ساعت در شب، می‌تواند به بازیابی و تعادل این هورمون‌ها، حفظ وزن سالم و مقاومت در برابر پرخوری کمک کند.

۳) مصرف مایعات پیش از غذای اصلی

یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای فریب دادن شکم و القای حس سیری، با وجود مصرف کالری کمتر، نوشیدن مایعات، مانند یک لیوان آب یا خوردن یک بشقاب سوپ، قبل از صرف وعده غذایی اصلی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید