در این مطب طرز تهیه کوفته مغزدار ترکیه ای را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

دستور پخت کوفته مغزدار ترکیه ای خوشمزه

به گزارش سلام نو، یکی از انواع کوفته ها می باشد که برای کشور ترکیه است و در این کشور بسیار محبوب است و به آن نیز گفته می شود به معنی کوفته پر شده است. این کوفته از یک لایه مواد گوشتی و یک خمیر که از بلغور گندم است تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای مهمانی ها گزینه بسیار خوبی دارد. این غذا بیشتر در جنوب شرق ترکیه تهیه می شود به ویژه در شهر کیلیس و معمولا به عنوان پیش غذا یا مزه قبل از کباب تند سرو می شود این کوفته پوسته ترد است که یک نوع فینگرفود نیز به حساب می آید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۳ عدد
کره ۱ ق غذا خوری
رب ۲ ق غذا خوری
گردو خرده شده ۱/۴ پیمانه
بلغور ۱ پیمانه
آرد سمولینا ۱ پیمانه
آب جوش ۲ پیمانه
آرد ۲/۳ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا به مقدار لازم

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کره و کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را اضافه کنید کمی تفت دهید سپس نمک و فلفل سیاه و پاپریکا اضافه کنید و گوشت را خوب سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه ۱ ق غذا خوری رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس گردو را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر بیرونی کوفته

در ادامه بلغور ریز را به همراه آرد سمولینا داخل کاسه ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه به مخلوط زمان دهید تا استراحت کند. سپس رب و آرد و کمی نمک و فلفل سیاه و تخم مرغ زده شده را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یک خمیر بدست بیاد حالا باید مواد را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید در حین ورز دادن یک کاسه آب کنار دست خود قرار دهید و دست ها را داخل آب بزنید تا مواد را بتوانید به خوبی ورز دهید.

مرحله چهارم: تهیه کوفته مغزدار

حالا از مواد به اندازه نارنگی برداشته و کف دست پهن کنید و از مواد گوشتی وسط آن قرار دهید سپس خمیر را مانند دوک یا مانند تصویر به آن حالت دهید و داخل روغن داغ سرخ کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود سپس سرو کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید