۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: 55408644

ما در این مقاله شما را با جاهای دیدنی تفت و نکات مهم مرتبط با تمامی آن ها آشنا می کنیم.

جاهای دیدنی تفت

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر تفت یکی از شهر های شناخته شده ی استان یزد می باشد که در دامنه شیرکوه قرار گرفته است. این شهر به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت کوهستانی معمولا دارای آب و هوای خنکی می باشد. به همین دلیل بسیاری از عشایر منطقه در گذشته از شهر تفت به عنوان محل ییلاق خود استفاده می کردند. این شهر از نظر بارندگی نیز دارای شرایط مناسبی می باشد و شما می توانید باغ های سرسبز متعددی را در حاشیه این شهر مشاهده فرمایید. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به استان زیبا و توریستی یزد، حتما به سراغ بازدید از این شهر تاریخی و زیبا نیز بروید. در ادامه شما را با جاهای دیدنی تفت و نکات مهم مرتبط با آنها آشنا می کنیم.

بهترین جاهای دیدنی تفت :

مسجد شاه ولی تفت :

مسجد شاه ولی بی شک یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی تفت می باشد که سالانه توریستان داخلی بسیار قابل توجهی را به خود جلب می کند. این مسجد دارای معماری بسیار زیبا و قابل توجهی می باشد. به طوری که شما می توانید کنده کاری ها، کاشی کاری ها و ... بسیار زیبایی را در نقاط مختلف این مسجد مشاهده فرمایید. معماری این مسجد به قدری زیبا می باشد که کارشناسان حوزه گردشگری آن را با مسجد شیخ لطف الله اصفهان مقایسه می کنند. بررسی های تاریخی انجام شده نشان میدهند که قدمت این مسجد تاریخی به قرن های دهم یا نهم هجری بازگشته و این مکان در دوره صفویه ساخته شده است.

جاهای دیدنی تفت

جاهای دیدنی تفت

حمام دربند میرزا :

حمام دربند میرزا یکی دیگر از قدیمی ترین جاهای دیدنی تفت می باشد که در محله ای با همین نام ساخته شده است. این حمام دارای بخش های مختلفی نظیر خزینه، گرمخانه، حوض و ... بوده و جزو حمام های بزرگ و قدیمی استان یزد محسوب می گردد. این حمام دارای معماری خاص و قابل توجهی می باشد. به طوری که بخش های مختلف حمام به شکلی طراحی شده اند که کمترین ورود سرما به آن ها صورت بگیرد و فضا داخلی کاملا گرم باقی بماند. در حال حاضر این حمام تاریخی به یک مکان برای فروش صنایع دستی تبدیل شده است. در نتیجه علاقه مندان می توانند ضمن بازدید از این مکان تاریخی، از صنایع دستی شهر تفت نیز بازدید فرمایند.

چشمه تامهر :

چشمه تامهر بی شک یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی تفت می باشد که توریستان بسیار زیاد و مردمان بومی را به طور همزمان به خود جلب می کند. این چشمه جزو پر آب ترین چشمه های جاری استان یزد می باشد که در فصول بهار و تابستان به تنهایی آب مورد نیاز حجم قابل توجهی از باغ های تفت را تامین می کند. این چشمه ی دیدنی و جاری در ۶ کیلومتری غرب شهر تفت قرار گرفته است. در حال حاضر برای رفاه حال توریستان، امکانات رفاهی مناسبی را در حاشیه این چشمه قرار داده اند که شما می توانید از آنها استفاده نمایید. در انتها به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر زیبا تفت، از چشمه تامهر بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی تفت

جاهای دیدنی تفت

روستای شوار :

روستای شوار از نظر بسیاری از کارشناسان، جزو تاریخی ترین جاهای دیدنی تفت و استان یزد می باشد. این روستا درون منطقه ای با نام پشت کوه قرار گرفته و حدود ۶۸ کیلومتر با شهر تفت و ۹۵ کیلومتر با مرکز شهر یزد فاصله دارد. قدمت این روستای تاریخی به بیش از چند هزار سال می رسد و در اطراف آن نیز روستا های تاریخی متعدد دیگری وجود دارند. باستان شناسان معتقد هستند که این روستا در زمان حکومت ساسانیان ساخته شده است. درون روستای شوار شما می توانید قلعه تاریخی شوار، قبرستان تاریخی روستا و ... را به طور همزمان مشاهده فرمایید. به طور کلی این روستای تاریخی یک انتخاب بسیار مناسب و ایده آل برای علاقه مندان به تاریخ باستانی کشور ایران می باشد.

باغ صدری :

اغلب شهر های توریستی استان یزد، از یک باغ تاریخی و زیبا در دل خود بهره مند می باشند. باغ صدری یکی از باغ های زیبا و تاریخی شهرستان تفت می باشد که در لیست برترین جاهای دیدنی تفت نیز قرار می گیرد. قدمت این باغ تاریخی به زمان حکومت زندیه باز می گردد. این باغ تاریخی به صدرالعلما که یکی از حاکمان دوره زندیه بوده است، تعلق دارد. از ویژگی های خاص و منحصر به فرد باغ صدری می توان به بخش های مختلف آن نظیر تابستان نشین، زمستان نشین، بادگیر بسیار بلند، حوض وسیع مرکزی و ... اشاره کرد.

جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی تفت به موارد فوق خلاصه نشده و این شهرستان زیبا جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی را در اختیار دارد. از مهم ترین جاذبه های توریستی این شهرستان می توان به آتشکده تاریخ چم، پیست اسکی سخوید، عقاب کوه تفت، آسیاب آبی تفت و ... اشاره کرد. هر یک موارد نام برده شده به دوره تاریخی خاصی تعلق داشته و ویژگی های منحصر به فردی دارند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی تفت و ویژگی های هر یک از آن ها به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید