کرمانشاه غذاهای محلی فراوانی دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره ۶ کوفته خوشمزه در کرمانشاه بیشتر بدانید.

۶ کوفته خوشمزه در کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: کرمانشاهی‌ها هم مانند نقاط دیگر ایران مهمان‌نواز هستند و همین باعث شده که دستپخت‌های خوبی داشته باشند. غذاهای محلی کرمانشاهی بسیار لذیذ هستند و حتی پایشان به نقاط دیگر کشور هم باز شده است. دنده کباب معروف مردمان این شهر در تمام نقاط ایران طرفداران زیادی دارد. انواع غذای محلی کرمانشاه را که بشناسید، در سفر به این شهر می‌دانید که باید در منوی رستوران‌ها به دنبال چه چیزی بگردید. در ادامه به تعدادی از کوفته‌های خوشمزه و البته رایج در کرمانشاه می‌پردازیم.

کوفته‌های کرمانشاه، خوشمزه و محبوب

کوفته شیرین کرمانشاهی

کوفته‌ها در ایران به سبک‌های مختلف و مواد غذایی گوناگونی درست می‌شوند. کرمانشاهی‌ها هم مانند خیلی از شهرهای ایران، کوفته مخصوص به خودشان را دارند. از مواد اولیه این غذا باید به شکر، نعنای خشک، پیاز، گوشت چرخ‌کرده، سرکه و تخم‌مرغ اشاره کنیم.

این غذا را با نان محلی و سبزی میل می‌کنند. اگر سری به کرمانشاه زدید، کوفته شیرین کرمانشاهی را هم به ‌خاطر بسپارید. طعم ملس و خوشمزه این غذا را دوست خواهید داشت. گرفتن آب پیاز رنده شده مانع از وا رفتن کوفته می‌شود؛ پس برای اینکه کوفته‌ها شکل خود را حفظ کنند، قبل از افزودن پیاز به گوشت چرخ‌کرده، حتما آب آن را بگیرید.

۶ کوفته خوشمزه در کرمانشاه

مایه کوفته را حسابی ورز دهید؛ زیرا باعث انسجام و چسبندگی مایه کوفته می‌شود و از وا رفتن کوفته‌ها جلوگیری می‌کند. در برخی طرز تهیه‌ها، برای تهیه سس کوفته، گوجه فرنگی رنده شده و سرخ شده را با شکر، سرکه، آب و کمی روغن مخلوط می‌کنند.

هلو کباب (کوفته مخصوص کرمانشاهی)

هلو کباب یا کوفته مخصوص کرمانشاهی، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین غذاهای بومی استان کرمانشاه است که طرفداران بسیاری در این استان و در سراسر کشور دارد. دلیل نام‌گذاری این کوفته به نام هلو کباب مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به‌دلیل طعم عالی، لطافت و شاید شکل ظاهری، این کوفته به این نام شهرت یافته است.

روغن کرمانشاهی، گوشت، لپه، روغن، سیب‌زمینی نیم‌پز، تخم‌مرغ، گردو، کشمش، پیاز سرخ شده، آب لیمو، شکر، نمک و رب گوجه‌فرنگی از مواد تشکیل‌دهنده هلو کباب هستند. طبخ این غذا کمی زمان‌بر است؛ اما مطمئن باشید که طعم و مزه نهایی آن، تمام زحمت‌های شما را جبران خواهد کرد. آب مورد استفاده برای پخت کوفته‌ها نباید بیش از حد باشد؛ زیرا در غیر اینصورت کوفته‌ها از هم باز می‌شوند و ظاهر خود را از دست می‌دهند.

۶ کوفته خوشمزه در کرمانشاه

این کوفته به‌صورت سنتی به‌شکل بیضی پخته می‌شود؛ اما شما می‌توانید آن را به‌شکل دایره‌های کوچک نیز درآورید.

کوفته‌‎ریزه

گوشت را به همراه نخود، پیاز، آرد نخودچی، سبزی‌های معطر (جعفری، نعناع، مرزه، ترخون) و سایر ادویه‌ها چرخ می‌کنند و این مواد را با دست به صورت توپک‌های گرد کوچک شکل می‌دهند، سپس در سس مخصوص آن که از رب گوجه فرنگی، آب، پیاز داغ و ادویه آماده شده است، قرار می‌دهند. (دو تا می دهند پشت هم)

کرمانشاه و کوفته‌های خوش عطر و طعم آن

دست ‌پیچ کرمانشاه

دست پیچ کرمانشاهی، یکی از کوفته‌های محلی و لذیذ کرمانشاهی است که شباهت زیادی به کوفته تبریزی دارد و از دو لایه تشکیل شده است. لایه بیرونی دست پیچ از خمیر حاصل از ترکیب گوشت، لپه، آرد نخودچی و تخم‌مرغ درست می‌شود و در لایه درونی آن، برگه قیسی، مغز گردو، پیاز داغ و کشمش قرار می‌گیرد.

کوفته هویج

کوفته هویج یا کوفته کرمانشاهی، یکی از لذیذ ترین کوفته‌های ایرانی است که می‌توان آن را به‌عنوان افطار یا در وعده های ناهار یا شام سرو کرد. گوشت چرخ‌کرده و هویج رنده شده را به‌همراه پیاز رنده شده، سبزیجات خرد شده، نمک، فلفل، تخم‌مرغ و آرد نخودچی در یک کاسه با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا کاملا منسجم شوند.

۶ کوفته خوشمزه در کرمانشاه

از مایه کوفته به‌اندازه یک نارنگی بردارید و آن را به‌شکل کوفته شکل دهید. شما می‌توانید در وسط کوفته، گردو، کشمش و پیاز داغ نیز قرار دهید. کوفته‌ها را در کمی روغن داغ در تابه سرخ کنید. سپس به سراغ آماده‌سازی سس کوفته بروید.

پیاز نگینی خرد شده را در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس رب گوجه فرنگی را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود. نمک، زردچوبه و ادویه را به مخلوط پیاز و رب اضافه کنید و تفت دهید. سپس کمی آب در سس بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید. کوفته‌های سرخ شده را در سس بچینید و آن‌ها را روی حرارت ملایم گاز با درب نیمه باز برای یک ساعت دیگر بپزید تا سس کوفته غلیظ شود.

کوفته عربی کرمانشاه

کوفته عربی کرمانشاه، یکی دیگر از نسخه‌های کوفته محلی کرمانشاهی است که با گوشت چرخ‌کرده، لپه، سبزی معطر، آویشن، ادویه، آرد نخودچی و پیاز درست می‌شود و داخل آن را با پیاز داغ، کشمش، سفیده تخم‌مرغ آب‌پز شده و گردو پر می‌کنند.

۶ کوفته خوشمزه در کرمانشاه

تفاوت این کوفته با سایر کوفته‌ها این است که برای سرخ کردن کوفته عربی، ابتدا آن را در سفیده تخم‌مرغ هم‌زده می‌غلتانند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید