زیباترین جاذبه‌های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

زیباترین جاذبه‌های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه‌های گردشگری بندر کنارک، یکی از بهترین بهانه‌های گردشگران برای سفر به این بندر زیبا و دیدنی می‌باشد.

بندر کنارک ، یکی از شهرهای بندری و پر اهمیت استان سیستان و بلوچستان می‌باشد و به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و همجواری با دریا عمان، موقعیت بسیار خوبی برای صیادان است که بتواند از دریای عمان نیز ماهی صید کنند.

جاذبه‌های گردشگری بندر کنارک باعث شده با تمام محرومیت‌هایی که استان سیستان و بلوچستان دارد باز هم گردشگران به این استان سفر کنند.

ویژگی‌های جالب کنارک سیستان و بلوچستان

با توجه آب و هوای حاکم بر این منطقه کنارک، در تمام طول سال آب و هوای معتدلی دارد و شما می‌توانید هر زمانی را برای سفر به شهر ستان بندری کنارک انتخاب کنید.

زاهدان، مرکز استان سیستان بلوچستان از شهر بندری کنارک ۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد. برای سفر کردن به این شهرستان بندری شما می‌توانید از هر سه راه زمینی، هوایی و ریلی استفاده کنید.

شما اگر قصد سفر به کنارک را با خودرو و یا اتوبوس را دارید از هر نقطه ایران که خواستید می‌توانید این کار را انجام دهید. اما هیچ گاه از آسان ترین راه و کم خطر ترین راه برای سفر به شهر کنارک یعنی هواپیما غافل نشوید.

شما می‌توایند از هر شهری همانند تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش و کرمان از طریق هوایی به این شهر بندری سفر کنید.

اما سفر ریلی، با قطار تنها شما می‌توانید از هر نقطه از ایران به زاهدان سفر کنید و پس از آن به شهر کنارک سفر کنید، این مسئله علاوه بر سختی‌های موجود به لذت بخش شدن و خاطره انگیزه شدن مسافرت تان کمک می‌کند.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

بنابراین از سه طریقی که گفته شد شما می‌توانید خود را به شهر بندری و زیبای کنارک برسانید.

این شهر به دلیل همجواری با دریای عمان، بهترین موقعیت برای صیادان عزیز کشورمان می‌باشد، که فضای بسیار خوبی را برای آنها فراهم کرده است که به راحتی هر چه تمام تر از ماهیان دریای عمان نیز صید کند.

در این منطقه دو کارگاه قایق سازی وجود دارد که در کنار فعالیت‌های صیادی باعث ایجاد شغل در این شهرستان شده است؛ و همچنین پذیرش جمعیت در سطح نسبتا بالایی شده است.

پس با این تفاسیر می‌توان گفت با وجود صیادی در این شهرستان و وجود این دو کارگاه قایق سازی باعث شده است اشتغال زایی در این شهر بالاتر رود.

جاذبه‌های گردشگری کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک

اسکله ماهیگیری کنارک یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری این شهر بوده و نظاره گر بودن صیادانی که در حال صید و یا تخلیه ماهی های تازه صید شده هستند، منظره ای زیبا را در این شهر و اسلکه بوجود آورده است.

وجود این اسکله ماهیگیری در بندر کنارک بسیار مهم و حیاتی بوده و سبب شده تا وضع اقتصادی از این طریق رونق بسیاری پیدا کند.

گل فشان سگاری

گِل‌فشان سگاری در شرق روستای ریمدان و کمالی در وسط جلگه ساحلی و در شرق رودخانه باهو کلات واقع شده است.

روانه‌های گلی آن دایره‌ای به قطر ۸۰ متر را تشکیل داده است و دارای دو دهنه غیر فعال است. این گِل‌فشان که توسط گاسنر و همکارانش سگاری نام‌گذاری شده، مانند دیگر گِل‌فشان‌ها، وسط جلگه ساحلی قرار دارد.

ارتفاع آن از سطح زمین ۷ تا ۲۰ متر و دهانه‌های فرعی آن در ارتفاع ۱۵ متری واقع شده‌اند.

روانه‌ها مربوط به زمان قدیم در اطراف گِل‌فشان گسترش زیادی داشته‌اند که با گذشت زمان و تخریب و فرسایش آب‌های جاری و سیلاب فرسایش یافته و بریده بریده شده‌اند.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

خانه قدیمی آریان خان

تنها اثر ثبت شده در شهرستان کُنارک می باشد. این اثر که در حدود ۱۲۰ سال پیش ساخته شده جزو اولین بناهای خشت و گلی به حساب می آید و متعلق به آقای چهارشنبه آریان از بزرگان کُنارک بوده است. اثر مذکور با زیر بنای حدود ۲۰۷ متر مربع در بافت قدیمی شهر کُنارک ساخته شده است.

این ساختمان حدود ۳/۵ متر ارتفاع دارد و مصالح آن بیش تر خشت و گل می باشد. ستون های زیبا و پنجره های چوبی قدیمی از عوامل تزئینی این بنا می باشد.

روستای دَرَک

روستای دَرَک، روستایی ساحلی است که در راه دو بندر مهم جنوب، (بندر چابهار و بندرعباس)، قرار گرفته که به دلیل کمتر شناخته شده بودن، هنوز هم بکر باقی مانده است. آنچه این روستا را به صورت ویژه متمایز می کند تلاقی کویر و دریا، در این روستاست.

در این روستا مجموعه ‌ای از درختان چش، کرت (انجیرمعابد)، تپه های رمل سفید، نخل سبز رنگ و دریای نیلگون آبی در کنار هم قرار دارند.

ساحل این روستا پر از نخل های بلند و سربه فلک کشیده ای است که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

بیشتر این ساحل را تپه های سفیدی تشکیل می دهد که با سبزی درختان و آسمان آبی صاف و بدون ابری که در بالای سر است در تضاد کامل است و درست شبیه به یک تابلوی نقاشی است.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری کنارک سیستان و بلوچستان

بازار کنارک

بازار کنارک (لته بازار) بازار محلی این شهر و یکی از جاذبه‌ها بندر کنارک است که محلی‌ها به آن لته بازار می‌گویند.

مغازه‌های موجود در دو طرف خیابان این بازار به عرضه لوازم طبیعت‌گردی، کوله‌پشتی و کفش‌های نو و دست‌دوم از معتبرترین برندهای جهان می‌پردازند. در ضمن در این بازار پتو و پارچه نیز با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید