درد در ناحیه کمر بسیار شایع است همراه باشید تا بدانیم برای درمان کمر درد چه بخوریم.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

به گزارش سلام نو چنانچه دوست دارید کمر درد خود را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید و می‌خواهید بدانید برای درمان کمر درد چه بخوریم تا سریع‌تر بهبود پیدا کند، می‌توان یک رژیم ضدالتهابی را پیشنهاد کرد. همچنین در موارد درد شدید، می‌توان از قرص کمر درد و یا در طب سنتی از معجون برای کمردرد استفاده نمود.

درمان کمر درد

رژیم ضدالتهابی برای درمان کمر درد

برای داشتن یک رژیم ضد التهابی برای درمان کمر درد می‌توانید از غذاهایی که حاوی اسید چرب امگا ۳ هستند استفاده کنید؛ زیرا این چربی‌ها در کاهش التهاب در بدن موثر هستند. مواد غذایی حاوی امگا ۳ شامل ماهی، گردو، بذر کتان، بذر کنف و دانه چیا هستند. همچنین استفاده از مواد غذایی ضد التهابی همچون آناناس، زنجبیل و زردچوبه نیز می‌تواند به کاهش التهاب به میزان زیاد کمک نماید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات نیز برای هیدراته نگه داشتن بدن و کاهش التهاب و همچنین درمان کمر درد موثر هستند؛ زیرا حاوی میزان زیادی فیتونوتریشن، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای عملکرد صحیح عضلات و اعصاب هستند.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

قرص کمر درد

چنانچه می‌خواهید از روش‌های گیاهی برای درمان کمردرد خود استفاده نکنید، می‌توانید برای کاهش درد عضلات کمر از انواع قرص کمر درد که شامل مسکن‌ها هستند، استفاده نمایید. استفاده از ضد التهاب‌ها نیز به کاهش درد کمر کمک می‌کند. به‌جز قرص کمر درد می‌توان از ماساژ ناحیه با انواع پمادها و کرم‌ها نیز استفاده کرد؛ برای مثال محصولاتی که حاوی آرنیکا هستند و یا پماد حاوی فلفل می‌تواند با گرم کردن محل درد و افزایش فشار خون در ناحیه، به درمان کمردرد کمک کند. روغن شترمرغ و روغن سیاه دانه برای تسکین درد و درمان مشکلات غضروفی و ماهیچه‌ای بسیار کاربرد دارد.

معجون برای کمر درد

برای کاهش درد سیاتیک و یا کاهش کمردردی که به دلیل فشار بر روی دیسک ایجاد شده است، می‌توان از مصرف انواع معجون برای کمر درد استفاده نمود. مصرف خوراکی جوشانده سیاه دانه که با عسل مخلوط باشد، به مدت دو ماه می‌تواند یک نوع معجون برای کمر درد و کاهش درد سیاتیک باشد. برای تهیه نوع دیگری از معجون برای کمر درد، می‌توان ۸ تا ۱۰ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوشانده تا آب به نصف خود کاهش پیدا کند و پس از سرد شدن، اندکی نمک اضافه کرده و چنانچه درد شما شدید است، روزی دو بار و برای دردهای خفیف، در روز یک بار آن را میل کنید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

بهترین میوه برای کمر درد

برای درمان کمردرد و کاهش درد آن روش‌های متفاوتی وجود دارند. شما می‌توانید استراحت کنید و حرکات ورزشی که برای رفع کمر درد طراحی شده‌اند را انجام دهید. یک روش دیگر خوردن میوه‌های مفید برای کمردرد است. به‌جای جستجو برای یافتن ویتامین برای کمر درد، شما می‌توانید بهترین میوه‌ ها برای کمر درد را بخورید و آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۱. آناناس

آناناس یکی از میوه‌های استوایی بسیار ترد و خوشمزه است. این میوه با داشتن آنزیم‌های قدرتمند ضد التهابی می‌تواند به بدن شما کمک کند تا خود را شفا بخشد. اگر می‌خواهید آناناس را برای کمر درد بخورید، بهتر است آناناس را به‌صورت تازه تهیه کنید و سعی کنید از آن را به‌صورت مانده یا در قالب کنسرو نخورید. شما می‌توانید از اسموتی آناناس، معجونی برای درمان کمر درد خود درست کنید.

آناناس از بهترین ماده های غذایی ضد التهاب است. آناناس بخاطر داشتن بروملین که حاوی گوگرد است به شدت در کاهش تجمع مایعات در مفاصل جلوگیری می‌کند. مصرف منظم آناناس به عنوان یک داروی ارگانیک، تا حد زیادی شما را در برابر فشار دیسک کمر یاری خواهد کرد.

۲. توت‌فرنگی

ظاهر توت‌فرنگی کمی می‌تواند فریبنده باشد. زمانی‌که شما این میوه کوچک و ظریف را مشاهده می‌کنید، شک می‌کنید به این که در آن ویتامین‌ها و مواد غذایی زیادی مفید زیادی است، اما این‌طور نیست. توت‌فرنگی میوه‌ای است که در آن ویتامین C به مقدار زیادی وجود دارد. ویتامین ث علاوه‌بر تقویت سیستم ایمنی بدن ما یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به کاهش درد کمر کمک کند.

توت فرنگی یک میوه‌ی ضد التهاب است. میزان بالای دو آنتی اکسیدان قدرتمند C و B، توت فرنگی را به یک داروی قدرتمند برای بهبود دردهای عضلانی از جمله کمر درد، تبدیل کرده است.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

۳. زغال‌ اخته

زغال‌ اخته هم مثل توت‌فرنگی یکی از انواع میوه‌های خانواده توت است. در زغال‌اخته آنتی‌اکسیدان قدرتمندی وجود دارد که به آن آنتوسیانین می‌گویند. آنتوسیانین یک آنتی‌اکسیدان است که به زغال‌اخته رنگ می‌دهد و علاوه‌براین، از بروز التهاب در بدن جلوگیری می‌کند. زغال اخته با وجود اینکه میوه‌ی کوچکی است اما سرشار از مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم، انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است. وجود آنتی اکسیدان آنتو سیانین در زغال اخته، می‌تواند اثر مثبتی در کاهش فشار دیسک و درمان کمر درد دارد.

۴. انار

انار هم یکی از انواع بهترین میوه ها برای کمر درد است. بسیاری از تحقیقات نشان داده‌اند که اگر شما دارای ماهیچه‌ای – استخوانی باشید خوردن دانه‌های انار نه تنها می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند، بلکه از بروز التهاب‌های دیگر در بدن هم جلوگیری می‌کند. بنابراین، خوردن انار می‌تواند درد مفصلی و التهاب را در بدن کاهش دهد و برای همین، جزو بهترین میوه‌ ها برای کمر درد محسوب می‌شود.

۵. هندوانه

هندوانه میوه‌ای است که بیشتر آن را با طعم شیرین و آبدار بودنش می‌شناسند. اما هندوانه را دست‌کم نگیرید. در این میوه مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان وجود دارد. هندوانه سرشار از پتاسیم و منیزیم است. این دو ماده، نقش مهمی در کنترل انقباض عضلات دارد؛ بطوریکه به خانم‌های باردار برای جلوگیری از گرفتگی عضلات در سه ماهه‌ی اول بارداری، توصیه می‌شود که زیاد آب هندوانه مصرف کنند.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

۶. انگور قرمز

بنا بر بررسی‌ها ماده‌ای بنام رزوراترول می‌تواند از فعالیت برخی از آنزیم‌ها در بدن جلوگیری کند که این آنزیم‌ها ممکن است باعث انحطاط و از بین رفتن بافت‌های ماهیچه‌ای شوند. از بین رفتن بافت‌های ماهیچه‌ای و در نهایت می‌تواند منجر به آسیب شود.

رزوراترول از آن آنتی اکسیدانی قوی است که حتی داروهای مکمل آن در بازار به وفور یافت می‌شود.اما تا وقتی می‌شود این ماده را بصورت ارگانیک از انگور تازه به دست آورد، چرا داروهای مکمل؟ انگور و کشمش به میزان کافی حاوی این ماده‌ی ضد التهابی شگفت انگیز است.

ویتامین برای کمر درد چه بخوریم

برخی از ویتامین‌ها می‌توانند در تسکین درد کمر موثر باشند:

ویتامین D

همان طور که عنوان شد کمبود این ویتامین یکی از علل کمر درد به شمار می‌آید، پس پرواضح است که مصرف آن کمردرد را تسکین خواهد داد. ویتامین دی برای ساخت استخوان لازم است، به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را نیز کاهش می‌دهد.

کمردرد ممکن است به دلایل مختلفی از جمله فعالیت بدنی شدید، نشستن طولانی مدت، کمبود عضلات ساپورت کننده کمر، آسیب و التهاب در منطقه کمر وجود داشته باشد. مصرف برخی از ویتامین‌ها می‌تواند در بهبود عمومی بدن و حفظ سلامتی عضلات و بافت‌های مربوطه کمک کند.

علاوه بر این، برخی ویتامین ها که ممکن است در بهبود عمومی بدن و سلامتی عضلات و بافت‌های مرتبط با کمر مؤثر باشند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ویتامین D: ویتامین D به حفظ سلامتی استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کند. نیاز روزانه به ویتامین D توسط هر فرد ممکن است متفاوت باشد. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید نیازهای شخصی خود را مشخص کنید و در صورت لزوم مکمل ویتامین D استفاده کنید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

ویتامین C

این ویتامین که به آن اسکوربیک اسید نیز می‌گویند، دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌نماید. ویتامین ث نیز مانند ویتامین دی جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد، به داشتن استخوان‌ها و مفاصل سالم کمک می‌کند و در بهبود درد کمر موثر است.

ویتامین B

ویتامین‌های گروه B مجموعه‌ای از ویتامین‌ها هستند که از میان آنها ویتامین‌های B1، B6 و B12 به بهبود کمر درد کمک می‌کنند. ویتامین‌های نام‌برده شده اعصاب نخاعی ملتهب در ناحیه کمر را بهبود می‌بخشند و به این ترتیب درد کمر را کاهش می‌دهند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین B12 ممکن است باعث ایجاد علائمی مانند درد عضلانی و التهاب در برخی از افراد شود. در صورتی که به کمبود ویتامین B12 مبتلا هستید، می‌توانید با مصرف مکمل‌های مورد توصیه پزشک خود، سطح ویتامین B12 را تعدیل کنید.

ویتامین E

هنگامی که کمر شما ملتهب است، رادیکال‌های آزاد می‌توانند تاثیر مخرب بیشتری روی بدن شما داشته باشند. این رادیکال‌ها سمی هستند و می‌توانند التهاب را افزایش دهند. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی این توانایی را دارد که با رادیکال‌های آزاد مقابله نموده و از این طریق کمر درد را تسکین دهد.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

اسیدهای چرب امگا-۳

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ موجود در ماهی، روغن ماهی و مکمل‌های امگا-۳ ممکن است به کاهش التهاب‌ها و علائم درد مرتبط با برخی بیماری‌های عضلانی و اسکلتی از جمله کمردرد کمک کند.

تحقیقات نشان داده شده است که زمانی که کمر درد دارید مصرف بسیاری از غذاها و خوراکیها می تواند التهابات را کاهش یا افزایش دهد.، که بروز این التهابات نهایت منجر به کمر درد می شود . بنابراین زمانی که کمر درد دارید ، تغییر رژیم غذایی ممکن است به شما در کاهش کمر درد کمک نماید .

پر کردن بشقاب خود با میوه ها، سبزیجات ، آجیل و لوبیا می تواند از کمر درد شما جلوگیری نماید . اگر علاقه به خوردن رژیم غذایی گیاهی دارید می توانید با خوردن سبزیجاتی مانند اسفناج، بروکلی، و میل نمودن خوراکی هایی مفیدی مانند سیب زمینی شیرین، انواع توت ها، هندوانه، چای سبز، لوبیا و آجیل درد خود را کاهش دهید.

دو نکته طلایی را در رژیم غذایی خود برای درمان کمر درد:

  1. سبزیجات فراوان مصرف نمایید.
  2. رژیم غذایی پر کلسیم داشته باشید.

بهبود کمر درد

آیا می خواهید از درد کمر پیشگیری کنید؟ چند تمرین ساده برای کشش و تقویت عضلات کمر و شکم شما ارائه شده است. آنچه به حفظ موقعیت ستون فقرات کمک می کند عضلات قوی شکم و کمر می باشد. قبل از شروع انجام حرکات ورزشی با حرکات ملایم، راه رفتن یا دوش گرم بدن خود را گرم و ضربان قلب خود را بالا برده تا آسیبی به بدن وارد نشود. از لباس و کفش مناسب استفاده کنید. هر تمرین را چندین بار تکرار کنید و با گذشت زمان تعداد حرکات را افزایش دهید. قبل از انجام حرکات ورزشی برای جلوگیری از آسیب به کمر و یا داشتن بیماری هایی مانند پوکی استخوان یا بیرون زدگی دیسک ( فتق دیسک) با پزشک مشورت کنید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

در صورتی که در هنگام انجام حرکات درد احساس کردید ادامه ندهید.

کشش گربه

دست و زانوهای خود را روی زمین قرار دهید (A)، کمر خود را به آرامی به سمت بالا قوس دهید (B)، سپس شکم و کمر خود را به سمت پایین بکشید و در وضعیت اولیه ی خود قرار بگیرید (C).
دو بار در روز و ست 5 بار تکرار کنید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

فشار شانه های به سمت عقب

روی یک صندلی بنشینید، کمر خود را صاف نگه دارید (A). با حفظ وضعیت خود شانه های را به سمت عقب ببرید و به مدت 5 ثانیه نگه دارید (B) و سپس استراحت کنید. دو باردر روز و هر ست 5 بار تکرار کنید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟


کشش چرخشی کمر

روی یک صندلی بنشینید. پای راست خود را روی پای چپ بگذارید. آرنج چپ خود را خارج زانوی راست قرار داده بچرخید و کشش را حس کنید (A)، برای 10 ثانیه در این وضعیت بمانید سپس در جهت مخالف تکرار کنید. 3 تا 5 بار و دو بار در روز تکرار کنید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

حرکت پل

بر روی زمین دراز بکشید زانوهای خود را خم کنید و کف پا را روی زمین قرار دهید (A). سر و شانه ها روی زمین می باشد. این تمرین ماهیچه های شکمی شما را تقویت می کند. سپس نشیمنگاه خود را از زمین بلند کنید به طوری که شانه ها و زانوهای شما در یک خط مستقیم باشند (B). چند ثانیه در این حالت بمانید چند نفس عمیق بکشید و به حالت اول خود بازگردید (C). هر روز انجام دهید ابتدا 5 بار تکرار کنید و به مرور زمان تعداد حرکات را افزایش دهید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

تمرین انعطاف پذیری کمر

بر روی زمین دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و کف پای خود را روز زمین قرار دهید (A). عضله های شکمی خود را محکم نگه دارید (منقبض کنید) و به سمت بالا ببرید و 5 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید (B). کمر خود را بکشید و سپس شکم خود را به زمین نزدیک کنید (C).
با 5 تکرار شروع کنید و هر روز تعداد حرکات را افزایش دهید.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

کشش چرخشی کمر

روی کمر دراز بکشید زانوهای خود را خم کرده و کف پا روی زمین باشد (A). شانه های خود را روی زمین نگه دارید، زانوهای خم شده را به یک طرف بچرخانید (B). تا 5 ثانیه نگه دارید و به حالت اولیه بازگردید (C). برای سمت مخالف تکرار کنید (D). تکرار دو تا سه بار، ترجیحا یک بار در صبح و یک بار در شب.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟


کشش زانو به قفسه سینه

بر روی کمر خود دراز بکشید زانوها را خم کرده و کف پا بر روی زمین باشد (A). با استفاده ازهر دو دست یکی از زانو های را بکشید و به سمت قفسه سینه فشار دهید (B). شکم خود را منقبض کنید و با ستون فقرات خود به کف زمین فشار وارد کنید. 5 ثانیه نگه دارید و به حالت اولیه ی خود برگردید و با پای دیگر تکرار کنید (C). به حالت اولیه برگردید و با هر دو پا به طور همزمان تکرار کنید (D). می توانید 2 تا 3 بار تکرار کنید، ترجیحا یک بار در صبح و یک بار در شب.

برای درمان کمر درد چه بخوریم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید