ویتامین D در کنار بیماری احتقانی قلب، نارسایی مزمن کلیه و هیپرکلسمی به عنوان یکی از علل اصلی مرگ ثبت شده است.

مصرف خودسرانه این ویتامین باعث مرگتان می شود!

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ تمام قرص های ویتامین برای رفع کمبود جسمی توسط متخصص تجویز می شود و مصرف خودسرانه و بیش از اندازه این قرص های مکمل، هرگز توصیه و تایید نشده است. از قرص بدون نسخه گرفته تا غذایی که هوش از سرتان می برد، وقتی میگویند خوردن یا نخوردن چیزی ضرر دارد یعنی ضرر دارد و شوخی بردار نیست و بی توجهی به آن در نهایت میتواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

دیوید میچنر، یک تاجر بازنشسته اهل بریتانیا، بر اثر هیپرکلسمی، یعنی تجمع کلسیم در بدن و بدلیل مصرف بیش از حد ویتامین D درگذشت. طبق گزارش دستیار پزشکی قانونی در بیمارستان، سطح ویتامین D این مرد در حداکثر سطح قابل ثبت بود که در نهایت سمیت ویتامین D در کنار بیماری احتقانی قلب، نارسایی مزمن کلیه و هیپرکلسمی به عنوان یکی از علل اصلی مرگ این مرد ثبت شد.

از قرار معلوم این مرد بعد از دوران کرونا که مصرف ویتامین دی در آن زمان بشدت توصیه می شد، همچنان مصرف این ویتامین را ادامه داده بود و زیاده روی در مصرف این دارو، عاقبت تلخی برایش رقم زد.

هیپرکلسمی یک وضعیت پزشکی است که در آن سطح کلسیم در خون بیش از حد طبیعی است. کلسیم یک ماده معدنی مهم برای سلامت استخوان‌ها و عملکرد عضلات و عصب‌ها است، اما اگر سطح آن در خون بیش از حد طبیعی باشد، ممکن است عوارض جدی برای سلامتی ایجاد شود.

علائم هیپرکلسمی می‌تواند شامل خستگی، ضعف عمومی، تهوع، استفراغ، ادرار زدایی افزایش یافته، گیجی، درد عضلانی، افتادگی مو، افزایش سطح گلوکز خون، مشکلات کلیوی، و تشنج باشد.

دلایل هیپرکلسمی می‌تواند شامل افزایش تولید کلسیم توسط غده‌های پاراتیروئید، آسیب به استخوان‌ها (مانند آسیب به استخوان‌ها ناشی از سرطان)، مصرف مقادیر زیاد کلسیم توسط داروها یا مکمل‌های غذایی، یا اختلال در کلیه‌ها وجود داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید