بانک صادرات ایران در طول سال‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای را در حوزه تامین منابع مالی از طریق تسهیلات خرد و آسان به اجرا گذاشته است. این بانک که همواره سودآوری را برای سرمایه‌گذاران و انتفاع را برای سهامداران خود در برنامه‌های اجرایی و مدیریتی وبصادر را مدنظر دارد، توانست به دلیل عملکرد شایسته خود جایگاه نخست محصولات نوین را در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت شبکه بانکی را در بخش جشنواره «دکتر نوربخش» از آن خود کند.

تثبیت جایگاه برتری در حوزه هوشمندسازی خدمات توسط بانک صادرات ایران

به گزارش سلام نو، پیشرفت‌های الکترونیک و فناورمحور با ورود موضوعات هوش مصنوعی این روزها فضای جهانی کسب و کارها را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. فضایی که در نظام‌های پولی با هدف تسریع در فرایندهای مالی و سرعت عمل در تولیدات و مراودات تجاری را بیش از پیش مورد اهمیت قرار داده است. نظام بانکداری نیز از این امر مستثنی نبوده و گام‌های بانک‌های ایرانی در نظام بانکداری الکترونیک نیز بر این اصل استوار گردید. بانک صادرات ایران از جمله بانک‌های پیشرو در این حوزه با رونمایی از سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) جایگاه برتری خود را که پیش از این با رونمایی از اولین و پیشرفته‌ترین محصول در حوزه چک امن دیجیتال «چکنو» به دست آورده بود، تثبیت کرد.

سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) بانک صادرات ایران رتبه نخست محصولات نوین دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در شبکه بانکی و تندیس ویژه این همایش را در بخش جشنواره «دکتر نوربخش» از آن خود کرد.

ویژگی‌های سامانه «ست» بانک صادرات ایران

سامانه توثیق الکترونیکی دارایی با عنوان تجاری «ست» که در دهمین دوره از همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت مورد استقبال گسترده فعالان صنعت پرداخت، کارشناسان و داوران و مسئولان پژوهشکده پولی و بانکی قرار گرفت ، از میان بیش از ۳۲ محصول نوین عرضه شده در این همایش، بر اساس سه شاخص نوآوری، کاربردی بودن و سودآوری موفق به کسب رتبه اول محصولات ارائه شده نظام بانکی در این همایش شد.

وثیقه‌گیری و تأمین مالی، تجهیز و تخصیص منابع در دنیای امروز دیگر تنها مختص به بانک‌ها نیست و سایر شرکت‌ها و گروه‌های متعدد این خدمات را ارائه می‌دهند. در عین حال با توجه به دو مشکل ضامن و راهن در مباحث حقوقی و شرایط ضمانت در بانک‌ها و موسسات اعتباری به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود همچنین برخی از دارایی‌های اشخاص امروزه در بانک‌ها به عنوان وثیقه‌های سنتی شناخته نمی‌شود و بانک‌ها از گرفتن آنها به عنوان وثیقه تسهیلات خودداری می‌کنند. سامانه «ست» بانک صادرات ایران با عملیاتی کردن دو اقدام بزرگ برای این مشکلات راه‌حل ارائه کرده است.

سامانه توثیق الکترونیکی دارایی یا «ست»، با هدف تسهیل در تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خرد، راه‌اندازی و در مرحله اول، امکان وثیقه‌گذاری اوراق سهام و بیمه عمر و زندگی بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها برای متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک صادرات ایران فراهم شده است.

کاهش زمان وثیقه‌گذاری به کمتر از ۲۴ ساعت صرفا با داشتن کد سجامی، عدم نیاز مراجعه حضوری به شعب بانک، تنوع در وثیقه‌گذاری، تناسب ارزش وثیقه با میزان تسهیلات دریافتی و همچنین استفاده از برخی دارایی‌های راکد از جمله، طلا، مجوز معدن، سیم‌کارت موبایل، پاداش پایان بازنشستگی، استفاده از مدل‌های بازار سرمایه، چابک‌سازی بانک‌ها و کاهش هزینه‌های بانک‌ها از جمله مزیت‌های سامانه «ست» عنوان شده است.

متقاضیان دریافت تسهیلات دارای کد سجام بورسی می‌توانند با مراجعه به تارنمای سامانه ست به نشانی: set.bsi.ir، از ارزش دارایی‌های راکد خود مانند سهام، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، واحدهای صندوق‌های با درآمد ثابت، چکنو، سفته و برات الکترونیک و سایر دارایی‌های قابل ارزش‌گذاری خود استفاده نموده و بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها، نسبت به وثیقه‌گذاری آنها در فرآیند دریافت تسهیلات اقدام کنند.

همچنین سیاست دارایی‌های مالی، کمک به حل مشکل بانک‌ها در رفع ناترازی، ایجاد رونق اقتصادی ‌در کسب و کارها و کمک به ثبات بازار سرمایه از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی سامانه توثیق الکترونیکی سهام است که نه تنها برای بانک صادرات ایران بلکه برای تمامی صنعت مالی کشور قابل استفاده است.

گفتنی است؛ بانک صادرات ایران پیش از این نیز با ارائه چکنو یا (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) تلاش موفقیت‌آمیزی را به ثبت رساند تا ضمن عبور از بانکداری سنتی به دیجیتال، تجربه‌های جدیدی برای مشتریان خود رقم زند و گامی جدی در مسیر گسترش ابزارهای الکترونیک مالی بردارد.

صدور بیش از ۲.۵ میلیون برگ چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران)، کسانی که چکنو و برات الکترونیک داشته باشند، می‌توانند از آنها به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات استفاده کنند و تا ۷ برابر معدل حساب می‌توانند از اعتبار در بانک صادرات ایران استفاده کنند و حتی سپرده‌گذاری افراد در سایر بانک‌ها نیز می‌تواند به عنوان وثیقه در این سامانه مورد استفاده قرار گیرد.

سامانه ست بانک صادرات

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید