تجربه اقامت در ویلایی مدرن جذاب است از این رو با ما همراه باشید و درباره طراحی ویلا مدرن بدانید.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

سلام نو پلاس: کلمه ویلا که ریشه ای فرانسوی دارد، از دوران باستان، به خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی که با بالاترین سطح آسایش زندگی و طراحی‌های منحصر به فرد و خارج از عادت و حتی کمی‌پیچیده که با موقعیت مکانی مجزا، متمایز شده اند و معمولا در زمینی بزرگ و جدا از اطراف که از هر چهار جهت فضای باز دارد، ساخته شده است.
بنابراین یک ویلا اغلب توسط طرح‌های باغ و مسیرهای سبز از پوشش گیاهی محصور می‌شوند.

همچنین چیدمان هوشمندانه فضاهای داخلی و خارجی این خانه‌ها که ویلا نامیده می‌شوند و انتخاب متریال برتر برای آن‌ها، آنجا را به فضاهای مسکونی خصوصی منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

طراحی ویلا در واقع طراحی چنین اقامتگاهی با ویژگی‌های ذکر شده است، همچنین باید بگوییم که ویلاها مرز میان محل سکونت انسان را با طبیعت کم رنگ و مختصر می‌کند و در واقع موجب پیوند میان انسان با طبیعت می‌شود از این رو اکثرا ویلاها در طبیعت و خارج از معابر شهری و در مناطق خوش آب و هوا ساخته می‌شوند زیرا ویلا مکانی است برای گذراندن آخر هفته‌هایی شاد و تعطیلاتی آرام برای تفریح در کنار خانواده و عزیزان به دور از هیاهوی شهری است.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

طراحی ویلای کامل شامل: اتاق نشیمن، اتاق خواب‌های متعدد، باغ و استخر با محوطه ای اختصاصی می‌باشد. طراحی ویلا با توجه به خواست کارفرما میتواند دارای انواع، ویلا مدرن، ویلا کلاسیک، یک طبقه یا اصطلاحا فلت، دوبلکس (دو طبقه) باشد که بستگی به ایده آل مشتریان و میزان بودجه ای صرف ساخت ویلا می‌شود، دارد.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا نمادی از بزرگی، رفاه و زیبایی است. برخی افراد، به دنبال یک ویلا مدرن و منحصر به فرد هستند که هم از استحکام ساختاری بی ‌نظیری برخوردار باشد و هم دارای طراحی داخلی زیبا و جذابیت منحصر به فرد باشد. در صورتی که شما هم جزو این افراد هستید، خوشبختانه می ‌توانیم به شما کمک کنیم.

ما در شرکت طراحی و ساخت ویلا تهران گاردن، متخصص در طراحی و ساخت ویلاهای مدرن با بهره‌ گیری از جدیدترین روش ‌ها و تکنولوژی ‌های ساخت و ساز هستیم. با توجه به سابقه ‌ی بیش از ۱۵ ساله‌ ی فعالیت در این زمینه، ما به عنوان یکی از برترین شرکت ‌های طراحی و ساخت ویلا شناخته می ‌شویم.

طراحی ویلا مدرن بر اساس دو مبحث اصلی انجام می ‌شود: استحکام ساختاری و طراحی داخلی. در هر دو بخش ما از مهندسان و متخصصان مجرب و خلاق استفاده می‌ کنیم تا ویلاهایی با استحکام بالا، با توجه به سلیقه و نیازهای شما و بدون نیاز به تعمیرات مکرر را برای شما طراحی و ساخت کنیم.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

اما چیزی که باعث می شود بتوان بیشترین خلاقیت را در طراحی و ساخت ویلا به کار برد، انتخاب الگوهای مدرن است.

با انتخاب الگوهای مدرن سازی، این فرصت فراهم می شود که چیزی متفاوت که پیش تر از این خلق نشده است، را ایجاد کرده و در واقع امضایی جدید در سبک ساخت و ساز ویلا، خلق کنید.

البته لازم به ذکر است که از میان سبک های مختلف طراحی ویلا باید طراحی ویلای مدرن را یکی از گران قیمت ترین ها بدانیم.

معمولا این طراحی و ساخت و ساز با المان های لوکس همراه بوده و هزینه های بیشتری را ایجاد می کند. با این همه اگر خواستار یک ویلای مدرن و امروزی و در واقع لاکچری باشید، باید بودجه در نظر گرفته شده برای آن را نیز بیشتر در نظر بگیرید.

ساخت ویلای مدرن در بخش های اساسی و بنیادین، کاملا مطابق با اتفاقی است که در طراحی و ساخت یک ویلای کلاسیک یا معمولی در جریان خواهد بود.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

به واقع ساخت ویلا همیشه تابع برخی از مقررات است که نمی توان از مسیر آن ها خارج شد، اما زمانی که بحث مدرن سازی یک ویلا پیش می آید، باید برخی از المان ها و فاکتورهای جدید را به آن اضافه کرد.

در طراحی ویلا مدرن، تعداد و موقعیت بالکن‌ها و تراس‌ها ویژگی‌هایی مهم هستند که به طراحی و استفاده از فضای بیرونی ویلا اضافه می‌کنند.

این عناصر معمولاً برای ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و خارجی، افزودن فضای باز و منظره‌بینی، و همچنین ایجاد فضاهایی برای استراحت و تفریح ساکنان استفاده می‌شوند.

تعداد بالکن‌ و تعداد تراس‌ در ویلا مدرن می‌تواند متغیر باشد و بسته به نیازها و طراحی خاص هر پروژه متفاوت باشد.

معمولاً در طراحی ویلا مدرن، تلاش می‌شود تا ارتباط بین داخل و خارج بیشتر شود و فضاهای باز برای استفاده ساکنان فراهم شود.

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

ویلای دوبلکس یک واحد ویلاییست دارای دو طبقه، که این طبقات به وسیله پله به یکدیگر متصل می‌شوند.

طراحی پلان در ویلاهای دوبلکس به این صورت است که طبقه دوم بیشتر برای فضاهای شخصی مانند اتاق خواب ها و سرویس حمام و دستشویی استفاده می‌شود و طبقه پایین متعلق به فضاهای عمومی‌تر مانند آشپزخانه، نشیمن، اتاق و سرویس مهمان است.

پله المان مهمی در ویلاهای دوبلکس محسوب می‌شود زیرا عامل ارتباط طبقات مختلف و در واقع متصل کننده فضای عمومی و خصوصی ویلا می‌باشد، در نتیجه محل قرارگیری آن اهمیت زیادی دارد.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

در واقع پله‌ها باید در مکانی قرار بگیرند که همزمان که حریم خصوصی طبقه بالا را حفظ می‌کنند دسترسی راحت و مناسبی در هر دو طبقه داشته‌ باشند.

زمانی که سقف بین طبقات در ویلا برداشته‌ شود در بخشی از طبقه دوم و بخش میانی بین دوطبقه، فضایی به وجود می‌آید و به طبقه پایین دید دارد که به آن وید Void می‌گویند.

وید فضایی است که دید و دسترسی مستقیمی را بین طبقات ایجاد می‌کند. از مزایای ویلا به ویژه در ویلاهایی که متراژ کمتری دارند این است که باعث می‌شود فضای داخلی دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر بیاید.

با یک طراحی مناسب برای فضای ویلا، میتوان از نور طبیعی، بهره بیشتری برد زیرا به طور کلی وجود این فضا باعث پخش شدن نور و انرژی طبیعی در فضای داخلی ویلای دوبلکس می‌شود.

البته در مواردی فضای وید باعث محدود کردن امکان تغییر دکوراسیون می‌شود و همچنین باید هنگام طراحی بسیار مراقب بود که ضمن دید و دسترسی مناسب طبقات حریم خصوصی فضاهای شخصی‌تر در طبقه بالا از بین نرود.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

به دلیل بلندتر شدن سقف در این شکل از طراحی مصرف انرژی برای گرمایش ویلا نیز کمی افزایش می‌یابد.

یک ویلای دوبلکس برای کسانی که به دنبال استفاده حداکثری از زمین خود هستند گزینه بسیار خوبی است.

از جمله مزایای دیگر ویلاهای دوبلکس این است که به شما فضا و حریم شخصی بیشتری می‌دهد، زیرا می‌توانید فضای روزمره و ارتباط با دیگران را از فضای استراحت و یا کار خود مجزا کنید، ضمن اینکه فضای مستقلی برای مهمانان خود فراهم کنید.

در مواردی هم که اعضای خانواده می‌خواهند محل کار یا استودیوی مستقلی داشته‌باشند، این امکان را به افراد می‌دهد.

داشتن چشم‌انداز زیبا هم از امکانات دیگر زندگی در ویلاهای دوبلکس است.

اگر در طراحی ویلای دوبلکس وجهی از ساختمان تا طبقه بالا ادامه پیدا کند، می‌توان با طراحی و انتخاب متریال مناسب بهترین بهره را از نور و انرژی خورشید برد و در فضای عمومی و طبقه پایین نیز به بخشی از چشم‌اندار طبقات بالا دسترسی داشت.

در کنار امکانات و مزایای زندگی کردن در یک ویلای دوبلکس، بعضی معایب نیز وجود دارد که قبل از تصمیم گیری باید از آنها آگاه باشید.

  • یکی از اولین معایب افزایش هزینه‌ها و طولانی شدن زمان ساخت و ساز است.
  • مسئله بعدی این است که دسترسی به طبقه بالا ممکن است دشوار باشد. این بدان معنی است که فرد باید از پله ها بالا برود، که می‌تواند برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند، کودکان یا حیوانات خانگی مشکل ساز باشد.
  • افزایش مصرف انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی و در نتیجه آن افزایش هزینه‌های مصرف از موارد دیگری است که در ویلاهای دوبلکس باید به آن توجه کرد. البته با عایق بندی درست ویلا می‌توان تا حد زیادی این مسئله را کنترل کرد. همچنین برای استفاده بهینه از انرژی خورشید بهتر است که ویلای دوبلکس در قسمت شمالی زمین ساخته شود و رو به جنوب باشد.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

طراحی ویلا مدرن یک طبقه

درست است که هنگام تصمیم‌گیری برای اینکه بدانیم ویلای یک‌طبقه داشته باشیم یا چندطبقه عوامل زیادی دخیل، ولی داشتن و طراحی ویلا یک طبقه مزایایی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

طراحی و ساخت راحت‌تر

مسلم است که ساخت و طراحی ویلا یک طبقه به‌مراتب از ویلای دو یا چندطبقه راحت‌تر است. ویلاهایی با داشتن تنها یک‌طبقه پلان ساده‌تری دارند و از این بابت انرژی و وقت زیادی را از طراح نمی‌گیرند.

نگهداری آسان‌تر

باید ذکر کرد که علاوه‌بر طراحی راحت‌تر ویلاهای تک‌طبقه، نگهداری آن‌ها نیز نسبت به ویلاهای دو یا چندطبقه راحت‌تر انجام می‌شود.

مسلم است که ویلای تک‌طبقه فضای کمتری نسبت به ویلاهای دیگر اشغال خواهند کرد.

پس شما باید فضای کوچک‌تری را تمیز کنید و کارهای خانه نیز در این نوع ویلا بار کمتری بر دوش شما خواهند گذاشت.

سهولت تحرک در ویلا

ازآنجایی‌که تمام فضاها و قسمت‌های ویلاهای تک‌طبقه از آشپزخانه و اتاق‌خواب گرفته تا حمام و قسمت‌های خشک‌شویی و غیره در یک سطح و در طبقه همکف قرار دارند، سهولت تحرک در این ویلاها حرف اول را می‌زند.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

این بدان معناست که برخلاف خانه‌های دوطبقه که مجبورید چندین‌بار در روز برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها استفاده کنید در این ویلا می‌توانید بسیار راحت‌تر به هر فضایی بروید.

این امر مخصوصا برای کودکان و افراد مسن اهمیت زیادی را نشان می‌دهد. امروزه در طراحی ویلای مدرن به این امر توجه می‌شود.

ایده‌آل برای تمام سنین

یکی دیگر از مزایای طراحی ویلا یک طبقه برای کودکان نوپا و اعضای مسن این است که چون طبقه دیگری ندارند، بنابراین پلکان و سطوح بالاتری ندارند که برای این افراد خطرناک باشد. سالمندان عموما از ویلچر استفاده می‌کنند و رفتن به سطوح بالاتر خانه برای آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

ارتفاع طبقه همکف از حوادث جلوگیری می‌کند. به همین دلیل فضایی امن‌تر شمرده می‌شود. حتی اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید که تحرک خود را برای دهه‌های آینده زندگی حفظ کنید، اگر یکی از اقوام مسن و کم‌تحرک داشته باشید چه می‌شود؟ شما با انتخاب طرحی با حداقل پله‌ها، رفت‌وآمد را برای همه آسان‌تر می‌کنید.

هزینه‌های کلی پایین‌تر

طراحی ویلا یک طبقه ازنظر هزینه ساخت و نگهداری بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از یک‌ ویلای دو یا چندطبقه است. از قبوض آب‌وبرق ‌گرفته تا هزینه لوازم‌خانگی و مبلمان در ویلاهای یک طبقه در مقایسه با سایر ویلاها بسیار کمتر خواهد بود.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

طراحی ویلا سنتی

طراحی ویلا سنتی باید به گونه ای باشد که نشانه هایی از گذشته و سنت های قدیمی در آن وجود داشته باشد.

در طراحی ویلا سنتی می توانیم مانند معماری سنتی از حیاط مرکزی استفاده کنیم و درون گرایی را در ویلای خود القا کنیم.

فضای شاه نشین در معماری سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است.

بنابراین با ایجاد فضای شاه نشین و استفاده از پنجره با شیشه های رنگی می توان حس خانه های قدیمی و سنتی را در ویلا ایجاد کرد.

همچنین در معماری سنتی به درختان و فضای سبز اهمیت زیادی داده می شود که می توان با کار کردن درختان در اطراف ویلا زیبایی و حس آرامش را در کنار سایر المان های سنتی ایجاد کرد.

طراحی ویلا ایرانی برگرفته از معماری ایرانی می باشد.

معماری ایرانی از لحاظ زیبایی شناسی و سازه ای تنوع زیادی دارد که به تدریج با توجه به سنت و تجربه های پیشینیان شکل گرفته است.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

از ویژگی های معماری ایرانی می توان به:

  • ورودی های مشخص
  • عدم تقارن در نماها
  • استفاده از قوس ها در غالب تزئینات
  • استفاده فراوان از آجر
  • استفاده از عناصری نظیر سرستون ها، نقوش هندسی غربی، مجسمه های تزیینی و ....در طراحی تخصصی ویلای ایرانی سادگی در هندسه و طراحی ویژگی بسیار مهمی است. در این نوع طراحی می توانیم مانند معماری ایرانی از ایوان ها (فضاهای گنبد دار) استفاده کنیم. همچنین به دلایل زیبایی شناسی می توانیم از پنجره ها و شیشه های رنگی برای ورود نور به فضای داخلی استفاده کنیم.

در طراحی محوطه نیز می توانیم از باغ های ایرانی شامل چهار باغ ، تقارن درخت ها در اطراف ویلا و برخی ویژگی های دیگر باغ های ایرانی استفاده کنیم.

طراحی ویلا مدرن + طراحی ویلا مدرن یک طبقه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید