لازمه انجام ایمپلنت، آگاهی داشتن نسبت به قیمت آن است. همراه باشید و درباره قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بدانید.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

سلام نو پلاس: ایمپلنت دندان یک جایگزین با طول عمر، استحکام و مزایا بسیار بالا برای دندان از دست رفته می باشد. در این درمان پایه ای از جنس تیتانیوم در درون استخوان فک قرار میگیرد و همانند ریشه دندان به استخوان فک جوش می خورد.

سپس به کمک اباتمنت که یک رابط بین پایه و روکش است، روکش ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد. ایمپلنت دندان با مراقبت های صحیح می تواند تا مادام العمر برای شما کارایی داشته باشد و در کنار استحکام و زیبایی از تحلیل استخوان و لثه جلوگیری کند.

ایمپلنت های دندانی دارای طول عمر و استحکام بسیار بالایی هستند و انجام ایمپلنت دندان برای شما یک سرمایه گذاری بلند مدت برای سلامتی شما هستند. همچنین ایمپلنت های دندانی از تحلیل استخوان و لثه جلوگیری می کند.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل دندان به عنوان یک روش جراحی بدون تهاجمی جهت بازسازی دندان‌های از دست رفته یاد می‌شود. چنانکه تمامی دندان‌های فرد نیاز به فرایند بازسازی حرفه‌ای توسط متخصص دندان داشته باشند، باید از روش درمان ایمپلنت کامل دندان جهت بازسازی استفاده کرد.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

برای انجام فرایند ایمپلنت کامل دندان، در ساختار فک بالا و پایین دهن، پایه‌های فلزی اصل از جنس تیتانیوم، قرار داده می‌شوند، در حقیقj این پایه‌های فلزی مقاوم به عنوان ریشه دندان هستند که بناست پروتز ایمپلنت دندان روی آن‌ها قرار بگیرد.

قیمت ایمپلنت کامل دندان به علت مصرف مواد اولیه و پیچیدگی بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به سایر ایمپلنت‌ها دارد، یعنی قیمت ایمپلنت کامل دندان جزو گرانقیمت‌ ترین درمان‌های حوزه دندان در دنیای پزشکی است

قیمت ایمپلنت کامل دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی از قیمت ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان تا ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان برای هر فک است و برای بهترین ایمپلنت کامل تا ۲۰۰ میلیون تومان می باشد.

اگر در مورد قیمت ایمپلنت فول موس از مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی مختلف پرس و جو کنید، به احتمال زیاد نرخ‌های متفاوتی به شما اعلام می‌شود. شاید کنجکاو شوید که علت این تفاوت بین قیمت ایمپلنت کامل دندان در مراکز مختلف چیست. دلیلش آن است که قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین با در نظر گرفتن چندین عامل مشخص می‌شود که ممکن است به آن‌ها دقت نکرده باشید.

مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت کامل دندان شامل موارد زیر هستند:

  • نوع برند متریال ایمپلنت
  • نوع اتصال ایمپلنت کامل
  • تکنیک جراحی مورد استفاده دندانپزشک
  • نیاز یا عدم نیاز به درمان های اضافی نظیر پیوند استخوان
  • مهارت و دستمزد دندانپزشک
  • محل کلینیک یا مطب دندانپزشکی
  • تعداد پایه مورد استفاده برای هر فک (حداقل ۴ پایه ایمپلنت برای هر فک استفاده می شود)
  • نوع روکش ایمپلنت
  • هزینه های جانبی دریافت ایمپلنت کامل (هزینه ویزیت، هزینه عکس برداری ها و …)

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

در ایمپلنت کامل فک بالا و پایین حدود ۱۱ تا ۱۶ ایمپلنت درون فک قرار می‌گیرند. قیمت ایمپلنت دندان به نوع آن بستگی دارد. قیمت ایمپلنت دندان اشترومن از نوع کره‌ای بالاتر است. تعرفه ایمپلنت کامل به شرح زیر است.

البته لازم به ذکر است فاکتورهایی مانند کشیدن دندان و پیوند استخوان لحاظ نشده‌اند و در صورت نیاز بیمار، باید به هزینه ایمپلنت اضافه شود. هزینه‌های جانبی ایمپلنت را پیشتر برای شما شرح دادیم.

نوع ایمپلنت حداقل قیمت به تومان حداکثر قیمت به تومان
IRES سوییس ۱۹۹.۵۰۰.۰۰۰ ۲۵۲.۰۰۰.۰۰۰
اشترومن iti ۳۳۱.۵۰۰.۰۰۰ ۴۴۴.۰۰۰.۰۰۰
کره‌ای درجه ۱ ۱۶۷.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰۴.۰۰۰.۰۰۰
کره‌ای درجه ۳ ۱۳۳.۰۰۰.۰۰۰ ۱۵۶.۰۰۰.۰۰۰

قیمت ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یکروزه روش جدیدی در دندانپزشکی است که هر روزه بر محبوبیت آن افزوده می شود.

ایمپلنت فوری یک روش درمانی سریع برای مشکل بی دندانی است در این روش بلافاصله بعد از کشیدن دندان کانال دندان کشیده شده با پایه ایمپلنت فوری و پروتز موقت جایگزین خواهد شد در ایمپلنت دندان معمولی این کار حداقل ۳ ماه به طول می انجامد.

این روش در مواردی که یکی یا تعدادی از دندان های فک جلو دچار تخریب شده باشد بسیار کاربردی است و زیبایی دندان ها را بلافاصله پس از خارج کردن دندان ها باز می گرداند.

ایمپلنت فوری (یکروزه) به عنوان یکی از جدیدترین تکنیک های دندان پزشکی معرفی می شود.

ایمپلنت فوری یک جایگزین بسیار خوب برای دندان هایی است که از بین رفته اند. ایمپلنت فوری یکی از روش هایی است که هر روزه به محبوبیت آن افزوده می شود و بسیار رواج پیدا کرده است.

از ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان های جلوی فک انجام می شود. تصمیم گیری در مورد بکار بردن ایمپلنت فوری شاید کمی مشکل به نظر برسد اما این روش مزایای فراوانی دارد که می توان آن را یک انتخاب بدون پشیمانی در نظر گرفت.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

از نظر روش جایگذاری ایمپلنت فوری با ایمپلنت های معمولی متفاوت است در روش ایمپلنت فوری اگر طول، عرض و تراکم استخوان فک مناسب باشد کاشت پروتز به محض خارج کردن دندان طبیعی در همان روز جراحی نصب خواهد شد. در حالت معمول انجام ایمپلنت حدود ۳ ماه طول خواهد کشید. اما ایمپلنت فوری در همان روز جراحی انجام خواهد شد و در نهایت بعد از حدود ۳ تا ۵ ماه با پروتز نهایی جایگزین خواهد شد. ایمپلنت فوری از جنس پلاستیکی و بسیار سبک می باشد و معمولا از سطح دندان های دیگر و سطح جونده کمی کوتاه تر ساخته می شود تا به آن فشار کمتری هنگام جویدن غذاها وارد شود و تیتانیوم ایمپلنت کاملا جوش بخورد و بعد از آن ایمپلنت نهایی به روی آن نصب گردد.

طول درمان در ایمپلنت فوری کاهش یافته است به همین دلیل نیز به آن فوری می گویند. شما می توانید از این درمان برای دندان های جلویی خود استفاده نمائید زیرا زیبایی خود را در مدت زمان کمتری به دست می آورید.

باید گفت به علت کاهش طول درمان شاید مقداری قیمت ایمپلنت یکروزه از ایمپلنت های معمولی بالاتر باشد. قیمت ایمپلنت فوری به ازای هر واحد با روکش پی اف ام ۱۱,۰۰۰,۰۰۰ الی ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ است.

قیمت ایمپلنت دندان بسیار متغیر است. عوامل مختلفی مانند محل کلینیک دندان‌پزشکی، تعداد ایمپلنت و ناحیه موردنظر بر هزینه ایمپلنت همه دندانها تاثیر دارند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در هزینه ایمپلنت دندان را ذکر می‌کنیم:

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت توضیحات
مواد استفاده شده در کاشت دندان معمولا در ایمپلنت دندان، ریشه از جنس تیتانیوم و روکش از جنس سرامیک ساخته می‌شود و پیچ کوچکی این دو قطعه را به هم وصل می‌کند. تیتانیوم زیست‌سازگار بوده و به‌خوبی با استخوان فک پیوند می‌خورد. سرامیک استفاده شده که قیمت را افزایش می‌دهد.
تعداد ایمپلنت‌ها بدون شک هرچه تعداد دندان‌های ازدست‌رفته بیشتر باشد، قیمت ایمپلنت دندان و مدت زمان مرااحل ایمپلنت دندان افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل معمولا افرادی که همه یا بیشتر دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند، از پروتزهای دندان مصنوعی استفاده می‌کنند.
پیوند استخوان اگر بیشتر از یک سال دندان مصنوعی را جایگزین دندان ازدست‌رفته نکرده باشید، استخوان آن ناحیه تحلیل می‌رود. در این شرایط هزینه پیوند استخوان نیز به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می‌شود.
سلامت دهان اگر دچار عفونت‌هایی مانند بیماری لثه، عفونت فک یا آبسه هستید، ممکن است روند درمان کمی پیچیده شود و به جراحی لثه برای ایمپلنت نیاز داشته باشید. این عفونت‌ها می‌توانند باعث شکسته شدن ایمپلنت‌ها شوند و در نتیجه قیمت ایمپلنت دندان افزایش پیدا می‌کند.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

ایمپلنت دندان جز روش‌های زیبایی محسوب می‌شود. به همین دلیل بیمه آن را پوشش نمی‌دهد. برای کشیدن یا پرکردن دندان می‌توانید از بیمه استفاده کنید. اما در مرحله ایمپلنت دندان تمامی هزینه توسط شخص پرداخت می‌شود.

به طور کلی هزینه ایمپلنت دندان توسط بیمه های پایه و دولتی قابل پوشش نیست و درمان های دندانپزشکی اعم از لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت زیبایی محسوب می شوند اما خبر خوش این است برخی از بیمه های تکمیلی و بانک ها هزینه ایمپلنت دندان با بیمه را وابسته به توافق پوشش می دهند.

البته برای پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تکمیلی حتما باید در نوع گروهی آن قرار داشته باشید. برای بیمه تکمیلی گروهی حتما باید توسط یک شرکت یا سازمان انجام شود و به صورت حداقل باید ۵۰ نفر قرار داشته باشد.

اگر می خواهید از اینکه بیمه شما هزینه ایمپلنت شما را آیا پوشش می دهد، می توانید با آنها تماس بگیرید و شماره بیمه خود را به آنها اعلام کنید. سپس آنها در صورت پوشش، سقف و شرایط ایمپلنت شما را بیمه به شما اعلام می کنند.

قیمت ایمپلنت دندان با بیمه تامین اجتماعی مانند دیگر بیمه ها مناسب و مقرون بصرفه است. سقف هزینه ایمپلنت با بیمه تامین اجتماعی از ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان است.

سقف بیمه ایمپلنت دندان متفاوت است و بر اساس میزان بیمه – سن بیمه گذار و شاغل بودن یا بازنشستگی شخص تعیین می شود.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

برای مشخص شدن سقف بیمه باید از طریق کد ملی و نام و نام خانوادگی شخص بیمه گذار استعلام شود و بصورت آنلاین انجام می شود تا سقف پوشش بیمه ایمپلنت دندان مشخص شود.

برای برخی از بیمه ها پس از مشخص شدن سقف بیمه و انجام ایمپلنت دندان با بیمه توسط پزشک معرفی نامه جهت دریافت حق بیمه به بیمار داده می شود و برای برخی از بیمه ها پس از انجام کار مبلغ بیمه کسر می شود و مابقی توسط بیمار پرداخت می گردد.

نام بیمه مبلغ پوشش
رازی ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
آسیا ۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
پارسیان ۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان
سینا ۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
دی (بدون پوشش روکش ایمپلنت) ۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
آتیه سازان حافظ (فقط ویژه شاغلین) ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
بیمه نوین ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
بیمه ما (بانک ملت) ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان
دانا (با معرفی نامه) ۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
بیمه کوثر طبق معرفی نامه

قیمت انواع ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان در تهران و سال ۱۴۰۲ از ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمت هر واحد ایمپلنت دندان با روکش ایمپلنت سرامیکی است. قیمت ایمپلنت ارزان از ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تا ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان و قیمت ایمپلنت ایرانی هر واحد ۳.۵۰۰.۰۰۰ میلیون می باشد.

قیمت ایمپلنت به تعداد ایمپلنت، مارک ایمپلنت و درمان های جانبی بستگی دارد.

انواع مختلف ایمپلنت می توانند هر کدام تفاوت هایی در روند کاشت، هزینه، دقت و .... داشته باشند اما مهم ترین تفاوت انواع ایمپلنت در کاربرد آنها در شرایط مختلف است. هر نوع ایمپلنت برای شرایط خاصی کاربرد زیادی دارد که بهترین نوع ایمپلنت برای شما توسط متخصص به کمک معاینه و بررسی عکس مخصوص تعیین می شود.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین + قیمت انواع ایمپلنت

  • قیمت ایمپلنت دیجیتال : قیمت ایمپلنت دیجیتال به نسبت ایمپلنت معمولی به علت نیاز به تجهیزات پیشرفته بیشتر بوده و قیمت حدودی هر واحد آن بین ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان به همراه روکش می باشد.
  • قیمت ایمپلنت فوری : ایمپلنت های فوری طول درمان بسیار پایینی دارند و هزینه هر واحد آن در حدود ۱۳ الی ۲۷ میلیون تومان به همراه روکش می باشد.
  • قیمت ایمپلنت سوئیسی : ایمپلنت های سوئیسی دارای انواع برند مختلفی هستند و قیمت آنها در حدود ۱۰ الی ۳۰ میلیون تومان می باشد.
  • قیمت ایمپلنت کره ای : علت بزرگ محبوبیت ایمپلنت های کره ای هزینه اقتصادی آنها در کنار کیفیت مناسب است و قیمت ایمپلنت کره ای به ازای هر واحد به طور میانگین در حدود ۷ الی ۱۴ میلیون تومان به همراه روکش می باشد.
  • قیمت ایمپلنت کامل : قیمت ایمپلنت کامل به ازای یک فک بین ۸۰ الی ۲۰۰ میلیون و ایمپلنت کل دهان ۱۵۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید