انجام ایمپلنت برای بسیاری با ترس همراه است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام می‌شود.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

سلام نو پلاس: برخی از افراد به دلیل ترس از دندانپزشکی سراغ دندانپزشکی و رفع ایراد دندان های خود نمیروند. اما امروزه دندانپزشکان برای درمان دندان درد از داروهای آرام بخش و نیز گاهی برای کاشت ایمپلنت از ایمپلنت با بیهوشی استفاده میکنند.

کاشت ایمپلنت با بیهوشی یکی از روش های جدید و کاربردی برای افرادی است که نسبت به درمان های دندانپزشکی استرس و اضطراب دارند. تا در کمال آرامش و خواب مصنوعی بتوانند جراحی و کاشت ایمپلنت را انجام دهند. علاوه بر دندانپزشک نیز با مشاهده آرامش و راحتی بیمار، بهتر می تواند روند جراحی و کاشت دندان را ادامه دهد.

بعضی از افراد به دلیل ترس و اضطراب نسبت به جراحی و کاشت ایمپلنت های دندانی، از این روش مؤثر برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته شان امتناع می ورزند. به همین سبب کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی بهترین گزینه خواهد بود. تا در بیهوشی و آرامش کامل کاشت دندان توسط دندانپزشک انجام شده و بیمار بدون هیچگونه نگرانی، ترس و استرس از ایمپلنت های دندانی زیبا، با کیفیت و با دوام بهره مند گردد.

کاشت ایمپلنت با بیهوشی

ایمپلنت دندان با بیهوشی انواع مختلفی دارند و برای افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) دارند، مناسب می باشد و در این نوع ایمپلنت فرد به هیچ وجه دردی از جراحی احساس نخواهد کرد. ایمپلنت دندان با بیهوشی به دو صورت نیمه هوشیار و بیهوشی کامل انجام می شود.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

به کمک ایمپلنت دندان با بیهوشی دیگر افراد دلیلی برای ترس از ایمپلنت نخواهند داشت و می تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهند. معمولا برای ایمپلنت دندان با بیهوشی از خواب مصنوعی استفاده می شود که فرد به صورت کامل خواب است و متوجه انجام جراحی نخواهد شد.

روش سدیشن (Sedation ) با نام بیهوشی در دندانپزشکی و یا خواب مصنوعی نیز شناخته می شود. در این روش به کمک داروهای مختلف یک خواب راحت و آرام برای بیمار ایجاد می شود و فرد اصلا متوجه جراحی نخواهد شد. برای انجام سدیشن از داروهای آرامبخش تزریقی و یا گاز خنده ( اکسید نیتروژن ) می توان استفاده کرد.

منظور از بیهوشی عمومی در ایمپلنت به معنای انجام جراحی ایمپلنت در حالتی است که فرد دیگر مانند سدیشن تنها در خواب نیست، بلکه هشیاری در سطح بسیاری پایین تری قرار دارد و فرد کاملا بی حرکت است. انجام این بیهوشی برای ایمپلنت دندان رایج نیست.

کاشت ایمپلنت های دندانی با بیهوشی به عنوان یکی از روش های نوین مزایای متعددی را برای بیماران به همراه دارد. البته این روش صرفاً برای افرادی که نسبت به کاشت ایمپلنت استرس دارند، نیست و همه بیماران برای بهره مندی از مزایای آن می توانند ایمپلنت دندان با بیهوشی را انتخاب کنند. بدین منظور مزایای کاشت ایمپلنت با بیهوشی به قرار زیر است:

  • کاهش تعداد جلسات کاشت ایمپلنت؛ با توجه به اینکه بیمار به خواب مصنوعی فرو می رود، دندانپزشک می تواند بازه زمانی جراحی را افزایش داده و بدین ترتیب تعداد جلسه کاشت ایمپلنت های دندانی کاهش پیدا می کند.
  • کاشت دندان طراحی لبخند بدون استرس و اضطراب، به راحتی انجام می شود.
  • بیماران با اشتیاق بیشتر و بدون هیچگونه نگرانی می توانند روند درمان و کاشت ایمپلنت را ادامه دهند.
  • کاشت ایمپلنت به صورت مرتب، در جلسات معین و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

برای کاشت ایمپلنت با بیهوشی یک نفر به تیم جراحی اضافه می شود. در واقع برای کاشت ایمپلنت های دندانی با آرام بخشی، یک پزشک متخصص بیهوشی به تیم دندانپزشکی ملحق خواهد شد. تا هنگام جراحی با استفاده از تجهیزات و مواد بیهوش کننده، بیمار را به خواب مصنوعی ببرد. البته باید توجه داشته باشید که این روش بیهوشی کاملاً با بیهوشی های بیمارستانی متفاوت است و به عنوان یک روش جدید، هیچگونه عوارضی برای بیمار در پی نخواهد داشت. بنابراین با خیال آسوده می توانید برای غلبه بر ترس و استرس ناشی از جراحی های دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت با سدیشن را تجربه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

از آنجایی که برای ایمپلنت کردن دندان تحت بیهوشی باید مراحل پیچیده تری انجام شود و به تجهیزات بیشتری نیاز است، هزینه ایمپلنت با بیهوشی در مقایسه با ایمپلنت معمولی گران تر است و اشخاصی که می خواهند این روش را به کار ببرند مسلما باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

اکثر بیماران که دندان خود را از دست داده اند، به خاطر بهای بالای ایمپلنت، سراغ ایمپلنت دندان یا همان کاشت نمیروند. اما اگر آنها از مزایای ایمپلنت آگاه بودند و این را درک میکردند که ایمپلنت دندان همچون خود دندان میماند، خرج های اضافی خود را کم میکردند و به یک پزشک متخصص روی می آوردند که ایمپلنت انجام دهند تا هم از زیبایی چهره خود لذت ببرند. البته قیمت ایمپلنت با بیهوشی کمی بالاتر است.

طبق تخمین های زده شده هزینه ایمپلنت دندان تحت بیهوشی حدودا برای هر جلسه ۲ الی ۳ میلیون تومان بیشتر می باشد. به طور مثال اگر قیمت ایمپلنت کره ای حدودا ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان باشد باید ۲ الی ۳ میلیون تومان به قیمت ایمپلنت دندان تحت بیهوشی اضافه کرد.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

ایمپلنت فوری با بیهوشی

در روش ایمپلنت فوری تحت بیهوشی، بدون احساس کوچکترین دردی می توانید به زیبایی و دندانهای مورد نظر خود برسید. دندانپزشکان همچنین از روش های بسیاری برای ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات مرتبط با ایمپلنت استفاده می کنند و شما به راحتی می توانید از این خدمات لذت ببرید. همچنین می توانید قبل از کاشت مورد نظر خود ، در مورد عوارض و فواید آن صحبت کنید. اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

در این روش با استفاده از داروهای آرامبخش، حالتی آرام و راحت برای بیمار ایجاد می شود. داروهای آرامبخش که شامل داروهای ضد اضطراب هستند به روش های مختلفی قابل استفاده هستند. در گذشته داروهای آرامبخش به رگ دست یا بازو تزریق می شد و برای بیهوشی بیمار استفاده می شد. آرام بخشی با کمک داروهای آرامبخش خوراکی رایج ترین ترفندی است که امروزه برای کاهش ترس دندان یا ترس از بیمار در بسیاری از کشورها استفاده می شود.

اکنون اکثر دندان پزشکان برای اینکه بیمار کوچکترین دردی را حس نکند از داروی آرام بخش استفاده میکنند. از این دارو برای جراحی هایی دشوارتر یا ساده مانند ایمپلنت دندان و جرم گیری استفاده می شود. استفاده از داروهای آرام بخش باعث میشود نه تنها فرد احساس درد نکند بلکه برای کسانی که از دندانپزشکی واهمه دارند نیز کارساز است.

از مزایای ایمپلنت با بیهوشی میتوان به این نکات اشاره کرد که فرد از درد زیاد دندانپزشکی فارغ میشود. دیگر ترس و دلهره از عملیات دندانپزشکی که گاهی منجر به ایجاد استرس و عصبی شدن فرد میشد، را ندارد. معمولا برای عملیات دندانپزشکی از داروی بیهوشی استفاده میکنند. در بعضی موارد خاص نیاز به اتاق عمل و بیهوشی کامل است که این کار با نظارت متخصص بیهوشی صورت می گیرد.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

امروزه روش ایمپلنت دندان با بیهوشی طرفداران زیادی پیدا کرده است و دیگر افرادی که از ترس به دندان پزشک مراجعه نمی کردند بهانه ای برای این کار نخواهند داشت. این روش مزیت های زیادی دارد ازجمله این که معمولا بعد از جاگذاری پایه ایمپلنت حدود دو الی سه ماه زمان نیاز است تا پیوند بین ایمپلنت و استخوان فک جوش بخورد تا بتوان روی آن پایه روکش دندان را قرار داد. برای این کار بیمار یک جلسه دیگر هم باید در مطب حضور پیدا کند. این کار برای افرادی که ترس و اضطراب از فضای دندان پزشکی دارند کار بسیار سختی است.

اما در روش ایمپلنت دندان با بیهوشی همه این مراحل در همان یک جلسه انجام می شود و دیگر نیاز به حضور مجدد بیمار نخواهیم داشت. به دلیل آرامشی که در مراحل این نوع از درمان وجود دارد و بیمار حرکات غیر ارادی انجام نمی دهد پزشک هم با آرامش خیال می تواند کارهای خود را بر روی دندان فرد انجام دهد.

اگر جز افرادی هستید که از کشیدن دندان، جراحی لثه یا ایمپلنت دندان می ترسید بهتر است از روش ایمپلنت یک روزه با بیهوشی استفاده کنید. در این روش در جلسه اول از روکش موقت برای ایمپلنت استفاده می شود. مراحل ایمپلنت فوری با بیهوشی کام به قرار زیر است:

  1. در این روش ابتدا توسط پزشک بیهوشی مراجعه کننده به طور کامل بیهوش شده و به خواب عمیق می رود.
  2. پس از سدیشن و بیهوش شدن کامل متخصص ایمپلنت دندان مورد نظر را کشیده تا بقیه مراحل را انجام دهد.
  3. سپس در این مرحله بلافاصله پس از کشیدن دندان، جراحی کاشت ایمپلنت آغاز می شود.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

ایمپلنت با بیهوشی اصفهان

قیمت کاشت دندان قطعا یکی از مهم ترین مسائلی ست که افراد برای ایمپلنت دندان خود آن را بررسی می کنند. قبل از هر چیز باید بدانید عوامل بسیار متفاوتی در تعیین هزینه ایمپلنت دندان اصفهان نقش دارند؛ در این قسمت به طور دقیق عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان اصفهان را بررسی می کنیم:

  • تعداد ایمپلنت‌ ها مهم‌ ترین عامل موثر در تعیین هزینه هاست؛ قطعا شخصی که تنها به یک ایمپلنت نیاز دارد در مقایسه با فردی که تمام دندان هایش را از دست داده است، هزینه خیلی کمتری پرداخت می کند.
  • مواد مورد استفاده برای ایمپلنت دندان نیز هزینه های متفاوتی دارند؛ برای مثال تیتانیوم هزینه کمتری نسبت به سرامیک دارد.
  • نوع ایمپلنت ها و محل قرارگیری آن‌ ها نیز بر میزان هزینه موثر است.
  • مسلما اگر شما پزشک باتجربه و محبوبی را برای درمان دندان خود انتخاب کرده باشید، باید نسبت به یک پزشک بی تجربه و غیر متخصص هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • انجام عکس‌ برداری ها و همچنین نوع کلینیک انتخابی شما از دیگر فاکتورهای تعیین کننده هزینه ایمپلنت هستند.

با توجه به تمام این موارد هرگز نمی‌ توان یک هزینه قطعی برای ایمپلنت دندان در نظر گرفت و این قیمت در افراد مختلف متفاوت است.

جراحی ایمپلنت دندان یا کاشت دندان یکی از اعمال تخصصی دندانپزشکی به حساب می آید و علاوه بر تخصص پزشک، نیازمند تجربه پزشک در زمینه فک و صورت نیز می باشد. عمل کاشت ایمپلنت دندان به وضعیت فک بیمار و همچنین نوع کاشت و تعداد آن بستگی دارد. این نوع جراحی دندان ممکن است خطرات و عوارضی به دنبال داشته باشد، که همین موضوع اهمیت نحوه ایمپلنت و پزشکی که این عمل را برای شما انجام می دهد را دو چندان می کند.

آیا ایمپلنت با بیهوشی انجام میشود؟

لازم به ذکر است در صورتی که برای ایمپلنت دندان خود به مرکزی ارزان و غیر معتبر مراجعه کنید، به علت کم تجربگی پزشک ممکن است آسیب های جدی نه تنها به دندان و لثه، بلکه به فک و صورت شما وارد شود. پس متوجه شدیم که انتخاب دندانپزشک خوب برای ایمپلنت دندان در اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خیلی از افراد از درد ایمپلنت می ترسند؛ اما جالب است بدانید در صورت نیاز پزشک با استفاده از مواد بیهوشی این کار را برای شما انجام می دهد. البته این نوع بیهوشی به طور کامل نبوده و شما قابلیت شنیدن و پاسخ دادن سوالات را خواهید داشت، اما دردی حس نمی کنید.
علاوه بر این روش های دیگری مثل کاشت ایمپلنت دندان با لیزر در اصفهان وجود دارد؛ اما برای انتخاب بهترین روش شما باید در ابتدا به طور کامل و تخصصی مشاوره شوید. برای این کار می توانید با بهترین جراحان کاشت ایمپلنت دندان اصفهان، در ارتباط باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید