انجام ایمپلنت برای بسیاری رعب‌آور است از این رو با ما همراه باشید تا درباره قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی بدانیم.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

سلام نو پلاس: ایمپلنت دندان یک درمان برای دندانهای از دست رفته است و برای قرار دادن پایه ایمپلنت در درون استخوان یک جراحی کوچک انجام می شود. جراحی ایمپلنت معمولا با بی حسی انجام می شود اما در صورتی که شرایط آن وجود نداشته باشد، ایمپلنت دندان با بیهوشی انجام می شود.

بسیاری از افراد در سراسر دنیا دچار ترس یا دنتال فوبیا یا ادونتوفوبیا در دندانپزشکی هستند. این ترس باعث شده اگر فرد دچار مشکلات دندانی است به مراکز درمانی مراجعه نکند.

به همین دلیل روش درمانی ایمپلنت با بیهوشی برای این افراد تجویز می شود. متخصص کاشت ایمپلنت با توجه به سابقه پزشکی فرد اقدام به کاشت ایمپلنت با بیهوشی می کند.

در این روش با بیهوش کردن بیمار (سدیشن) او را از استرس، اضطراب و ترس دور می کنند. فرد پس از به هوش آمدن آن لحظات را به یاد نخواهد آورد. یک متخصص کاشت ایمپلنت در خواب به انجام چنین روشی می پردازد.

ایمپلنت دندان در اتاق عمل

ایمپلنت دندان با بیهوشی انواع مختلفی دارند و برای افرادی که فوبیادنتال ( ترس از دندانپزشکی ) دارند، مناسب می باشد و در این نوع ایمپلنت فرد به هیچ وجه دردی از جراحی احساس نخواهد کرد. ایمپلنت دندان با بیهوشی به دو صورت نیمه هوشیار و بیهوشی کامل انجام می شود.

به کمک ایمپلنت دندان با بیهوشی دیگر افراد دلیلی برای ترس از ایمپلنت نخواهند داشت و می تواند بدون استرس درمان خود را انجام دهند. معمولا برای ایمپلنت دندان با بیهوشی از خواب مصنوعی استفاده می شود که فرد به صورت کامل خواب است و متوجه انجام جراحی نخواهد شد.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

قیمت ایمپلنت با بیهوشی وابسته به نوع بیهوشی، میزان تخصص پزشکان، محل بیهوشی و عوامل مختلف دیگری متفاوت است. قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی در تهران شامل ۳.۰۰۰.۰۰۰ الی ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان افزایش هزینه خواهد شد.

البته در نظر داشته باشید این هزینه مازاد بر روی ایمپلنت شما خواهد بود و هزینه ایمپلنت دندان به صورت جداگانه محاسبه می شود. هزینه ایمپلنت شما وابسته به تعداد، برند پایه، نوع ایمپلنت و روکش و هزینه درمان های مکمل متفاوت خواهد بود.

مزایای ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. انجام ایمپلنت دندان بدون هیچ ترس
  2. کاهش استرس و دلهره
  3. افزایش آرامش ذهنی بیمار
  4. امکان کاشت چندین ایمپلنت در یک جلسه
  5. امکان انجام چند درمان دندانپزشکی در یک جلسه
  6. جلوگیری از واکنش های ناخواسته بیمار

معایب ایمپلنت دندان با بیهوشی

  1. افزایش هزینه نهایی ایمپلنت
  2. برخی از عوارض ایمپلنت با بیهوشی

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

برای انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها نیز می پردازیم. انواع ایمپلنت دندان با بیهوشی :

۱- سدیشن یا خواب مصنوعی

۲- بیهوشی عمومی در اتاق عمل

سدیشن در خواب روشی است که در آن با استفاده از داروهای آرام‌بخش، حالتی آرام مشابه خواب برای بیمار ایجاد میکنند. بیمار در این حالت ترس و استرس نداشته و متوجه انجام جراحی بر روی لثه نخواهد شد.
ترس از دندان‌پزشکی یا دنتال فوبیا یا ادونتوفوبیا یکی از ترس های رایج در سراسر دنیا است که باعث می‌شود هر سال بسیاری از مردم صرفا به واسطه همین وحشت از مراجعه به دندان‌پزشک خودداری کرده و در ‌نهایت با مشکلاتی بسیار پیچیده‌ تر و دردناک‌ تر روبرو شوند.

سدیشن یا دندانپزشکی در خواب یکی از روش های غلبه بر ترس در هنگام دندانپزشکی است. متخصص کاشت ایمپلنت در خواب (سدیشن) فردی است که دوره های مجاز جهت انجام کاشت ایمپلنت در خواب را گذرانده است.

در واقع بیهوشی کامل برای درمان ‌های ساده‌ ی دندانپزشکی انجام نمی‌گیرد، ایمپلنت در خواب در اینجاست که از شیوه‌ی دندانپزشکی در خواب یا سدیشن توسط متخصص کاشت ایمپلنت در خواب، استفاده می‌شود. به این معنی که فرد بیدار می‌شود اما از آن لحظه اطلاعی ندارد و یا به خاطر نمی‌آورد.

فقط لازم است که قبل از انجام این کار با دندانپزشک، درباره سابقه پزشکی، سلامت خود و داروهایی که مصرف می کنید، مشورت نمایید تا با داروهای آرامش بخش تداخل دارویی نداشته باشد.

بی حسی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان با بیهوشی نیازمند یک پزشک متخصص بیهوشی است که در کنار تیم دندانپزشکی کمک خواهد کرد تا فرد مراجعه کننده را به خواب مصنوعی با همان سِـدِیشن ببرد.

این روش با نام ایمپلنت دندان با بیهوشی معروف شده است اما بیهوشی نیست و روشی کاملا جدید و متفاوت است تا از بوجود آمدن عوارض بیهوشی کامل جلوگیری کند.

برای کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل، ابتدا پزشک متخصص بیهوشی با آرامیش سِرُم آرامبخش را به شما تزریق میکند و در آرامش بخشی کامل بعد از چند دقیقه به خواب میروید.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

و در ادامه متخصص ایملپنت دندان به همراه تیم باتجربه خود بلافاصله بعد از کشیدن دندان پایه ایمپلنت را درون سوراخ ریشه دندان قرار می دهد.

پس از اتمام جراحی لثه و کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی، پزشک بیهوشی با آرامش و قطع داروی خواب آور شما را بیدار میکند و احساسی کاملا شبیه به زمانی که از خواب بیدار می شوید دارید بدون هیچ حس بد و دردی.

این روند را تحت ایمپلنت فوری با بیهوشی یا سدیشن می نامند همچنین برای کاشت ایمپلنت دندان عادی و یا جراحی لثه با بیهوشی کامل نیز می توانید از روش ایمپلنت با بیهوشی یا سدیشن استفاده کنید.

بیهوشی ایمپلنت دندان با سدیشن

روش سدیشن (Sedation ) با نام بیهوشی در دندانپزشکی و یا خواب مصنوعی نیز شناخته می شود. در این روش به کمک داروهای مختلف یک خواب راحت و آرام برای بیمار ایجاد می شود و فرد اصلا متوجه جراحی نخواهد شد. برای انجام سدیشن از داروهای آرامبخش تزریقی و یا گاز خنده ( اکسید نیتروژن ) می توان استفاده کرد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی در اتاق عمل

منظور از بیهوشی عمومی در ایمپلنت به معنای انجام جراحی ایمپلنت در حالتی است که فرد دیگر مانند سدیشن تنها در خواب نیست، بلکه هشیاری در سطح بسیاری پایین تری قرار دارد و فرد کاملا بی حرکت است. انجام این بیهوشی برای ایمپلنت دندان رایج نیست.

مراحل ایمپلنت دندان با بیهوشی

انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی توسط متخصص بیهوشی آغاز می شود. متخصص بیهوشی ابتدا وضعیت جسمانی شما را معاینه می کند و بررسی می شود که امکان انجام بیهوشی برای شما وجود دارد یا خیر ؟ سپس وابسته به نوع بیهوشی که قرار است برای شما انجام شود، بیهوشی آغاز می شود. بیهوشی شما می تواند به وسیله تزریق و یا استنشاق گاز انجام شود.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

پس از بیهوشی فرد، درمان توسط متخصص ایمپلنت آغاز می شود. همچنین وضعیت جسمانی، نبض و فشار خون شما دائما توسط متخصص بیهوشی چک می شود. متخصص ایمپلنت برش کوچکی در لثه شما ایجاد می کند تا به استخوان فک دسترسی پیدا کند.

سپس سوراخ کوچکی برای قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان ایجاد می کند و ایمپلنت دندان در درون استخوان شما قرار داده می شود. پس از بخیه زدن لثه، کار متخصص ایمپلنت تمام شده است. سپس متخصص بیهوشی استفاده از ماده بیهوشی را قطع کرده و فرد آرام آرام از حالت بیهوشی خارج شده و وارد دوره ریکاوری می شود.

جراحی ایمپلنت چقدر طول میکشد

مدت زمان کاشت ایمپلنت در خواب (سدیشن) حداکثر سه ساعت است. در صورتی که به زمان بیشتری برای درمان نیاز باشد، می توان آن را به جلسه بعد موکول کرد.

ـ متخصص کاشت ایمپلنت در خواب با تمام شدن عمل کاشت دندان، می تواند اقدام به فرآیند هوشیارسازی بیمار کند. یک متخصص کاشت ایمپلنت در خواب باید دوره های مجاز مخصوص این روش را نیز گذرانده باشد.

ـ برای اطفال نیز از این روش استفاده می کنند. در اطفال نیز برای بیهوش کردن از داروی آرامش بخش خوراکی، تزریق وریدی و اکسید نیتروژن استفاده می شود.
همچنین در تحقیقات به دست آمده ثابت شده است که ترس بزرگسالان بیشتر از کودکان است. چرا که دندانپزشک اطفال روش های را برای پرت کردن حواس کودک اجرا می کند که موفقیت آمیز است.

ایمپلنت دندان در کل فرایندی طولانی است. اما مدت زمان ایمپلنت دندان برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. از طرفی خیلی از افراد برایشان مهم است که بدانند ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد و بعد از چه مدتی صاحب دندان های زیبا و طبیعی می‌شوند.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی


یکی از این تفاوت ها در میزان تراکم استخوان های فک است. اگر خیلی خوش شانس باشید می‌توانید از ایمپلنت های فوری استفاده کنید. یعنی بعد از کشیدن دندانتان، بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. اما اگر تراکم استخوان کافی نداشته باشید، نزدیک به ۷ ماه پروسه ایمپلنت طول می‌کشد.

طول مدت درمان ایمپلنت دندان

۱.ارزیابی کردن دندان‌ها:

ابتدا متخصص، از دندان و میزان تراکم استخوانی فک شما عکس می‌گیرد و بررسی می‌کند. ممکن است پزشک تشخیص دهد که نیاز به پیوند استخوان فک دارید یا نه.

۲.قرار دادن پایه ایمپلنت:

بعد از پیوند استخوان، دندانپزشک ایمپلنت را بر روی دندان شما قرار می‌دهد. سپس شروع به استخوان‌سازی سلول های استخوان‌ساز می‌کند تا استخوان فک تان به ایمپلنت کامل جوش بخورد.
جوش خوردن تقریباً از ۳-۴ ماه طول می‌کشد. بعد از این مرحله، دندان های شما را برای قسمت تاج و روکش دندان آماده می‌کنند. زیبایی دندان بر روی چهره شما تأثیرگذار است و با داشتن دندان هایی زیبا، به اعتماد به نفس شما هم افزوده می‌شود.

۳.قرار دادن تاج بر روی دندان:

تاج که نام دیگر آن روکش است. ضخامت آن تقریباً چند میلی متر بوده و کل دندان را پوشش می‌دهد. روکش دندان جنس های مختلفی دارد که می‌توان به جنس های چینی، پرسلن و آلیاژ فلزی اشاره کرد. از روکش دندان برای از بین بردن رنگ بد دندان نیز استفاده می‌شود.
از دیگر کاربردهای روکش دندان به درست کردن دندان های خراب، پوسیده یا ضعیف می‌توان اشاره نمود. روکش دندان طوری بر روی دندان های شما صورت می‌گیرد که متناسب با دندان های دیگرتان باشد.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

همان طور که با فرایندهای ایمپلنت کردن آشنا شدید، متوجه شدید که ایمپلنت کردن مرحله طولانی دارد. دندان پزشک برای اینکه کیفیت را بالا نگه دارد، نیاز به داشتن زمان زیادی دارد تا دندان های خوبی را با شما بدهد.
از سویی دیگر ایمپلنت کردن برای زیبایی دندان استفاده می‌شود و مهم است که طوری بر روی دندان‌هایتان کار شده باشد که با سایر دندان های سالم تان یکسان باشد. معمولاً طول مدت جراحی ایمپلنت حدود ۳۰ دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه است.
ایمپلنت دندان نیاز به صبر زیادی دارد. اما خوبی این صبر کردن این است که شما بعد از چند ماه، دندان های زیبایی دارید که به مدت ۱۰-۱۵ سال بر روی دندان‌هایتان قرار دارند و تنها کاری که شما باید کنید، رعایت بهداشت شخصی است. یعنی از مسواک، خلال‌دندان و دهان‌شوی مرتباً استفاده بنمایید.

هزینه ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان و هزینه ایمپلنت از نکات مهمی است که برای کاشت ایمپلنت دندان باید بدانید برای مشاهده قیمت به روز ایمپلنت دندان با ما همراه باشید.

قیمت ایمپلنت دندان ۱۴۰۲ در تهران و قیمت کاشت دندان با ایمپلنت متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در قیمت هر واحد ایمپلنت تاثیرگذار هستند.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران و سال ۱۴۰۲ از ۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان تا ۲۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمت هر واحد ایمپلنت دندان با روکش ایمپلنت سرامیکی است. قیمت ایمپلنت ارزان از ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تا ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان و قیمت ایمپلنت ایرانی هر واحد ۳.۵۰۰.۰۰۰ میلیون می باشد. قیمت ایمپلنت به تعداد ایمپلنت، مارک ایمپلنت و درمان های جانبی بستگی دارد.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی

  • قیمت ایمپلنت دندان های کره ای (بایوتک ، مگاژن و …) از ۵.۵۰۰ تا ۱۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان
  • قیمت ایمپلنت آلمانی ICX dxl با روکش ۱۵.۵۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ایمپلنت دندان سوئیسی نئودنت با روکش ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ایمپلنت سوئیسی iti titanium با روکش سرامیکی ۲۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ایمپلنت iti Roxalid با روکش سرامیکی ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ایمپلنت iti Roxalid Active با روکش سرامیکی ۲۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
  • قیمت ایمپلنت دندان جلو با توجه به جنس روکش از ۱۳.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید