مشهد پارک‌های درجه یک و دوست‌داشتنی دارد، در این میان با ما همراه باشید و درباره دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد بیشتر بدانید.

دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: باغ وکیل آباد مشهد یا پارک وکیل آباد یکی از معروف ترین جاهای تفریحی و گردشگری شهر مشهد می باشد که گردشگران زیادی به هنگام سفر به این شهر زیارتی و سیاحتی به سراغ این پارک می روند و ساعاتی را اوقات فراغت سپری می کنند. پارک وکیل آباد همانند باغی سرسبز در میان دره ای واقع شده که درختان بلند و قامت و کهن سال، آب و هوای دل انگیز، گیاهان سرسبز، یک رودخانه فصلی با آبی زلال و شفاف طبیعت این پارک را به وجود آورده اند. وجود امکانات تفریحی و رفاهی مناسب در باغ وکیل آباد توانسته جاذبه ای بسیار معروف در شهر مشهد باشد که گردشگران برای گذراندن اوقات فراغت به سمت آن راهی می شوند.

پارک وکیل آباد در مشهد؛ دیدنی و جذاب

باغ وکیل آباد مشهد که حدود ۷۰ هکتار مساحت آن می باشد، دارای بخش هایی همچون باغ های مختلفی است که کاربری های متفاوتی داشته و بر اساس کاربری با نام های متفاوتی شناخته می شوند.

دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد

باغ های داخل این مجموعه شامل باغ خورگشت که اتراق معنی می دهد، باغ شب، باغ هنرمندان، باغ بانوان، باغ دانش آموزی و باغ صخره ای می باشند. پارک وکیل آباد به واسطه اعمال کارهای هنری و خلاقانه ای که شهرداری مشهد در آن انجام می دهد، بسیار زیبا و منحصر به فرد به نظر می رسد. بدین گونه که از چوب های درختان خشکیده مجسمه و تندیس های بسیار زیبایی از جمله هفت سین ایرانی، کاوه آهنگر، دوچرخه، خلیج فارس، مجسمه های هفت کوتوله، اسب ساخته اند و منظره بسیار زیبا و جالب توجهی را برای این باغ عمومی پدید آورده اند.

به همین جهت می توانید عکس های بسیار زیبایی در کنار این المان ها و مجسمه ها ثبت کنید. محدوده باغ وکیل آباد مشهد استخرهای متعددی را در خود جای داده که استخر روس ها معروف ترین این استخرها می باشد که در مرکز این باغ واقع شده است. کنار استخر روس ها دو ساختمان قدیمی وجود دارند که قدمت آن ها به ۸۰ سال گذشته می رسد و کاربری قدیمی خود را از دست داده اند و از آن ها به عنوان موزه استفاده می شود.

دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد

یکی از جالب توجه ترین مواردی که در این بخش به چشم می خورد، مجسمه ای برنزی از حاج حسین ملک می باشد که در یکی از کارگاه های کشور ایتالیا ساخته شده است.

چند بخش دیدنی‌تر پارک وکیل آباد

باغ‌های وکیل آباد با توجه به نوع کاربری، نام‌های متفاوتی دارند. این باغ‌ها با امکانات عمومی متعدد شامل باغ هنرمندان، باغ خورگشت (به‌معنای اتراق)، باغ صخره‌ای، باغ شب، باغ بانوان و باغ دانش‌آموزی می‌شوند.

شهرداری مشهد در حرکتی خلاقانه در باغ وکیل آباد به‌جای ریشه کن کردن و سوزاندن درختان خشکیده، آن‌ها را کوتاه و به کمک هنر هنرمندان خوش‌ذوق معرق، تندیس‌هایی زیبا چون کاوه آهنگر، هفت‌سین ایرانی، خلیج فارس و المان‌هایی چون دوچرخه خلق کرده است. در گوشه‌ و کنار پارک، مجسمه‌هایی زیبا از هفت‌ کوتوله، اسب‌ها یا بشقاب‌هایی با طرح قدیمی را خواهید دید که فضای بی‌نظیری را برای عکاسی فراهم کرده‌اند. در محدوده باغ وکیل آباد استخرهایی قدیمی نیز وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها در محدود مرکزی باغ ساخته شده است و با نام استخر روس‌ها شناخته می‌شود.

دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد

در کنار این استخر دو بنای قدیمی به چشم می‌خورند که حدود ۸۰ سال قدمت دارند و امروزه کاربری آن‌ها به موزه تغییر داده شده است. بین این دو ساختمان نیز مجسمه‌ای برنزی از صاحب باغ (حسین ملک) قرار دارد که قالب‌ریزی آن در کارگاهی در ایتالیا انجام شده است.

دریاچه باغ وکیل آباد

دریاچه باغ وکیل آباد زیباترین و تماشایی‌ترین بخش این تفرجگاه قدیمی مشهد است. این دریاچه در واقع یک رودخانه فصلی است و در فصل بهار و پاییز در اوج زیبایی خود قرار دارد. رودخانه باغ وکیل آباد، پر آب، پر خروش و پر قدرت است و از میان درختان کهنسال عبور می‌کند.

صرف صبحانه یا عصرانه کنار رودخانه و زیر نور خورشید در حالی که روی یکی از نیمکت‌ها و آلاچیق‌های بستر رودخانه نشسته‌اید و پاهایتان را در آب فرو کرده‌اید، یکی از بهترین تجربیاتی است که می‌توان در این پارک کسب کرد. این رودخانه از چشمه وکیل آباد و در واقع از بند گلستان سرچشمه می‌گیرد و پل مهندس پرتویی تنها پلی است که روی آن و در تقاطع با بلوار وکیل آباد احداث شده است.

دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد

جالب است بدانید که تا قبل از احداث این پل، راه ارتباطی مشهد به ییلاقات طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه عبور می‌کرد؛ جاده‌ای باریک به‌همراه درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. این پل قدیمی و تاریخی، «سه پلی» نام دارد و قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

باغ وحش پارک وکیل آباد

تلفن: ۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک

ساعت بازدید در نیمه اول سال: ۸:۳۰ تا ۱۸:۳۰

ساعت بازدید در نیمه دوم سال: ۸:۳۰ تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب

باغ ‌وحش وکیل آباد با چهار هکتار وسعت، تنها باغ ‌وحش مشهد و استان خراسان رضوی، در جنوب غربی این شهر و در کنار پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد. انواع مختلفی از حیوانات گوشت‌خوار، علف‌خوار، آبزی و پرندگان مانند شیر، ببر، گوزن، لاما، قوچ، گرگ، میمون، تایگون، پلنگ، سیاه گوش و غیره در این مجموعه گردآوری شده‌اند. نیمی از جانداران حاضر در باغ وحش بومی و نیمی‌ دیگر غیربومی هستند. مجموعه ۶۱ گونه از پستانداران، ۴۹ گونه از پرندگان، ۱۰ گونه از آبزیان و پنج گونه از خزندگان در این باغ وحش زندگی می‌کنند.

دیدنی‌ترین بخش‎های پارک وکیل آباد در مشهد

در باغ وحش پارک وکیل آباد دو قسمت مجزا با بلیط‌های ورودی جداگانه وجود دارند که یکی از آن‌ها به حیوانات تاکسیدرمی شده اختصاص دارد؛ در حالی که در بخش دیگر خزندگانی مانند سوسمار، تمساح و مار به چشم می‌خورند. متاسفانه در سال‌های اخیر به این باغ وحش پارک وکیل آباد توجه چندانی نمی‌شود؛ با این وجود کودکان و بزرگ‌سالان با بازدید از آن سر ذوق می‌آیند.

شهربازی باغ وکیل آباد

شهربازی باغ وکیل آباد با نام «کوهستان پارک شادی» در همسایگی باغ وحش و بوستان وکیل آباد مشهد قرار داشت؛ اما متاسفانه این شهربازی چند سالی است که تعطیل شده است. این شهربازی در گذشته با وسایل بازی متعدد و هیجان‌انگیز گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید