مشهد جاذبه‌های تفریحی جالبی دارد در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست.

هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای آنهایی که در سفر به مشهد به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی هستند شهربازی پارک ملت مشهد یکی از بهترین گزینه هاست. این شهربازی در سال ۱۳۵۱ خورشیدی در قلب بزرگترین بوستان شهر مشهد، پارک ملت ساخته شده است و به عنوان اولین شهربازی مشهد نیز شناخته می شود. مجموعه ای که ۳۰ هزار مترمربع وسعت دارد و بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را در خود جای داده است. مجموعه شهربازی و سرگرمی پارک ملت به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور نیز شناخته می شود و از نظر تنوع و کیفیت در میان برترین شهربازی های ایران قرار گرفته است. این مجموعه هیجانی و تفریحی، محیط مناسبی برای بازی و تفریح افراد مختلف اعم از کودکان و بزرگسالان فراهم کرده و خانواده و دوستان در کنار هم می توانند اوقات خوشی برای خود رقم بزنند.

پارک مهیج مشهد

پارک ملت از مکان های دیدنی مشهد و یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر است. مساحت این بوستان ۷۲۰ هزار مترمربع (۷۲ هکتار) است و بیش از ۳۵ هزار درخت قدیمی چند ده‌ساله در این بوستان زیبا کاشته شده‌اند.

هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست؟

در ضلع شرقی بوستان، دریاچه قرار دارد و در پشت دریاچه مجتمع جانبازان قرار دارد که مرکز خدمات‌رسانی به جانبازان قطع نخاعی است. شروع پروژه ساخت پارک ملت مشهد، با ایده دو مهندس انگلیسی شروع شد ولی چندی بعد مهندسان ایرانی پروژه را در دست گرفتند و آن را به اتمام رساندند. این پارک را سرانجام در سال ۱۳۴۳ در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی در محوطه خارج شهر تأسیس کردند. به‌دلیل توسعه شهری، پس از چند سال این بوستان در محدوده شهری واقع شد.

در ضلع غربی بوستان، زمین‌های ورزشی بوستان قرارگرفته است. این زمین‌ها شامل بزرگ‌ترین استخر روباز مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع (طول ۵۰ متر و عرض ۲۵ متر و با عمق ۱ تا ۳ متر) با گنجایش ۴۰۰ نفر، زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و... است. دورتادور بوستان، زمین مخصوص دویدن و ورزش قرار دارد.

پارک ملت مشهد در هر فصلی جلوه‌های دوست‌داشتنی خود را دارد؛ در بهار با درختان سرسبز، در تابستان با سایه‌های خنک و حوضچه‌های متعدد، در پاییز با رنگ‌های دلنشین برگ‌ها و در زمستان با زمین برف‌پوش. با این همه شاید فصل بهار برای اغلب سلیقه‌ها، بهترین برای زمان بازدید از پارک باشد.

هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست؟

پارک ملت مشهد به‌صورت ۲۴ ساعته باز است و برای ورود به آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. اما ساعات کاری شهربازی پارک ملت محدود است و از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱ بامداد فعالیت می‌کند. همچنین هزینه ورودی شهربازی پارک ملت جدا از هزینه هر وسیله است.

شهربازی پارک ملت؛ مکانی هیجان‌انگیزتر

شاید بتوان گفت معروف‌ترین بخش در پارک ملت مشهد، شهربازی آن است. شهربازی ملت مشهد، مجموعه‌ای کامل از بازی‌های مختلف و سرگرم‌کننده برای تمام گروه‌های سنی است. این شهربازی در سال ۱۳۵۱ هجری.ش به‌عنوان اولین شهربازی مشهد احداث شد و به مرور زمان با وسایل و بخش‌های جدید تکمیل شد.

بازی ها و تفریحات شهربازی پارک ملت مشهد به ۳ قسمت تقسیم می شوند؛ بازی های هیجانی،‌ خانوادگی و کودکان.

شهربازی ملت مشهد با مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار مترمربع، اولین شهربازی استاندارد کشور در زمینه تجهیزات بازی است. این شهربازی دارای سه دسته وسایل بازی هیجانی، مخصوص کودک و مخصوص بزرگ‌سال است. فرقی ندارد که چه سن‌وسالی داشته باشید، در فضای سرسبز و خوش آب‌وهوای این شهربازی، حتما کیفتان کوک می‌شود.

هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست؟

فانفار

اولین وسیله بازی و سرگرمی که باید در پارک ملت مشهد به سراغ آن برویم، چرخ‌وفلک فانفار است. این چرخ‌وفلک با قطر ۸۰ متر، با ظرفیت ۴۵۰ نفر، شما را تا ارتفاع ۸۰ متری از زمین بالا می‌برد و به شما فرصت می‌دهد تا شهر را از جایی دور از دسترس تماشا کنید. چرخ‌وفلک شهربازی ملت مشهد، در سال ۱۳۸۴ هجری.ش به این مجموعه اضافه شد که بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ‌وفلک مرتفع دنیاست.

اسکیت‌بورد

اسکیت‌بورد، نوعی اسکیت غول‌آسا است که روی یک ریل U شکل، به ارتفاع ۳۰ متر با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. ظرفیت این دستگاه ۱۶ نفر و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

اسکای فلایر

دستگاه اسکای فلایر نوعی تاب چرخشی است که هم‌زمان با نگه‌داشتن شما در ارتفاع ۲۴ متری، با سرعت ۹ دور در دقیقه می‌چرخد. ظرفیت اسکای فلایر ۲۴ نفر و مدت زمان بازی ۴ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست؟

ترن هوایی

ترن هوایی یکی از هیجان‌انگیزترین دستگاه‌های شهربازی پارک ملت مشهد است. این ترن با سرعتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری بالا و پایین حرکت می‌کند. ظرفیت ترن هوایی ۱۶ نفر و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

پارک ملت از مقاصد گردشگری و مکان های دیدنی استان خراسان رضوی است که در غرب مشهد، در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد. میدان آزادی مشهد به‌دلیل هم‌جواری با بوستان ملت از قدیم به‌عنوان «فلکه پارک» در میان مردم مصطلح بوده است. این پارک چندین ورودی دارد و دسترسی به آن از تمام نقاط شهر با استفاده از اتوبوس، مترو و تاکسی آسان است. در یکی از اضلاع پارک، پایانه اتوبوس‌رانی آزادی واقع شده است که مبدا و مقصد بسیاری از خطوط اتوبوس‌ است. همچنین با مترو می‌توانید، در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید و به‌راحتی به یکی از ورودی‌های پارک دسترسی داشته باشید.

هیجان‌انگیزترین پارک مشهد کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید