۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 55431706

این روزها بسیاری دنبال مهاجرت به کانادا هستند. به همین بهانه نگاهی کلی و کوتاه داریم به صفر تا صد مهاجرت به کانادا و مهم‌ترین نکات را با هم مرور می‌کنیم.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

طی سال های اخیر، کشور کانادا به یکی از محبوب ترین گزینه های مهاجرتی، به خصوص در بین ایرانیان، تبدیل شده است. اهداف مهاجرتی کانادا برای سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۲۰ نشان می‌دهد که سالانه نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ مهاجر اقتصادی و نیروی کار جدید به این کشور وارد میشوند. بررسی آمارها ثابت کرده است که اکثر مهاجران کانادا، از طریق برنامه های اقتصادی و کاری، اقامت این کشور را اخذ نموده اند و کانادا حدود نیم میلیون مجوز کار برای کارگران خارجی موقت در سراسر جهان صادر می کند.

این بدان معنی است که فرصت های زیادی برای اتباع خارجی که دارای مهارت های بالا و تجربه کاری هستند، جهت پر کردن شکاف های نیروی کار در اقتصاد کانادا وجود دارد. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی صفر تا صد مهاجرت کاری به کانادا بپردازیم. اگر شما نیز جزء افراد ماهر و با تجربه در حیطه کاری خود هستید و قصد کار در کانادا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

برای یادگیری صفر تا صد مهاجرت به کانادا با سلام نو همراه باشید.

آشنایی با استان های کانادا

کانادا دارای ۱۳ استان می باشد که بر اساس حروف الفبا به این ترتیب میباشند: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، نیوبرانزویک،

نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزبره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان که همه آنها تحت اختیار پارلمان و توسط

دولت فدرال اداره می شوند، اما استانها می تواند قوانین متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند و آنها را به اجرا در بیاورند.

ممکن است اکنون این سوال برای خوانندگان و علاقمندان مهاجرت به کانادا پیش بیاید که فرق بین منطقه و استان در کانادا چیست؟ در پاسخ باید گفت که تفاوت این دو، در نوع حکومت و قوانین است. قلمروهای کانادا توسط دولت فدرال و پارلمان‌ها اداره می‌شوند. اما استان‌ها، قوانین خاص خود را دارند. متقاضیان مهاجرت به کانادا باید بدانند به‌طور کلی تورنتو بزرگترین شهر این کشور با ۵.۵ میلیون جمعیت به شمار می‌رود. ونکوور نیز که در غرب کانادا واقع‌شده، به انتخاب سازمان ملل‌متحد، به‌عنوان زیباترین و بهترین شهر جهان معرفی‌شده است. از طرفی دیگر، مونترال پس از پاریس، بزرگترین شهر فرانسوی زبان جهان می‌باشد که در ایالت کبک قرار دارد. متقاضیان مهاجرت به کانادا باید برای مهاجرت به این شهر، به زبان فرانسوی مسلط باشند.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

بهترین شهرهای  کانادا برای مهاجرین کدام شهر است؟

در این بخش از این نوشتار لازم است که بهترین شهرها برای مهاجرت به کانادا معرفی شوند. معمولا درصد بالایی از مهاجران، این شهرها را برای کار، تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند:

ونکوور (Vancouver)

می‌شود از صفر تا صد مهاجرت به کانادا گفت و از ونکوور نگفت؟ شهر ونکوور یکی از محبوب‌ترین و بهترین شهرها برای مهاجرت به کانادا است. دلیل آن را می‌توان در طبیعت و فرهنگ این شهر جستجو کرد. ونکوور توسط اقیانوس آرام احاطه شده است و کوه‌های زیبایی در اطراف این شهر قرار دارند. ونکوور نه تنها شهری مناسب برای تحصیل و مهاجرت به کانادا است، بلکه می‌تواند برای زندگی و تفریح نیز مناسب‌ترین مکان باشد. از فعالیت‌های تفریحی که می‌توان در این شهر انجام داد، می‌توان به اسکی، اسنوبرد، تماشای نهنگ، موج‌سواری و فعالیت‌های دیگر تفریحی اشاره کرد.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از دلایلی که ونکوور را به بهترین مکان برای مهاجرت به کانادا تبدیل کرده، رتبه بالای این شهر از نظر آموزش، فرهنگ، محیط‌زیست و بهداشت است. از آنجایی که این شهر، مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا به‌شمار می‌رود، بنابراین از فرهنگ‌های مختلفی تشکیل‌شده است. درواقع ونکوور یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. به همین دلیل، متقاضیان مهاجرت به کانادا تمایل بیشتری برای رفتن به این شهر دارند. ۵۰ درصد مردم شهر ونکوور به زبان‌های مختلفی غیر از زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. ضمن اینکه این افراد رابطه دوستانه‌ای با یکدیگر و با مهاجرین جدید نیز دارند.

تورنتو (Toronto)

تورنتو یکی دیگر از بهترین شهرها برای زندگی و مهاجرت به کانادا می‌باشد. این شهر نیز همانند ونکوور از فرهنگ‌های مختلفی تشکیل شده است. بدین ترتیب تورنتو نیز زندگی را برای مهاجران که از کشورهای مختلف جهان به آن می‌آیند را، آسان‌تر کرده است. تقریباً ۵۰ درصد از افراد ساکن در شهر تورنتو بومی‌های این شهر نیستند و در خارج از کانادا متولد شده‌اند. حدود ۲۳۰ ملیت، جمعیت تورنتو را شکل می‌دهند. بنابراین ازنظر قومیتی، این شهر به یکی از متنوع‌ترین شهرها برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. بخشی از فرهنگ این شهر را فعالیت‌های فرهنگی، جشنواره‌ها، رویدادهای ورزشی و موزه‌ها شکل داده‌اند.

کلگری (Calgary)

یکی دیگر از شهرهای کانادا که نزد متقاضیان مهاجرت به کانادا محبوب است، کلگری نام دارد. این شهر با داشتن پایین‌ترین نرخ جرم، مالیات بسیار کم فروش و سیستم حمل‌ونقل فوق‌العاده، شهری ایده‌آل برای علاقمندان به مهاجرت به کانادا است. این شهر نیز همانند دیگر شهرهای پرجمعیت کانادا، از تنوع فرهنگی و نژادی بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. بنابراین جای تعجب نیست که سالانه خیل عظیمی از متقاضیان مهاجرت به کانادا به این شهر سرازیر می‌شوند. افراد می‌توانند در طول سال از فعالیت‌های مختلفی که در مکان‌های هنری، سینماها، رستوران‌ها، جشنواره‌ها، رویدادهای ادبی و جشن‌های فرهنگی وجود دارد، استفاده کنند.

مونترال (Montreal)

متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند مونترال را به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی، تحصیل و کار انتخاب کنند. در این شهر تعادل بسیار فوق‌العاده‌ای بین هزینه‌ها و زندگی وجود دارد و نرخ بیکاری بسیار پایین برآورد شده است. مونترال تنها یک ایراد دارد و آن هم شرایط آب‌وهوای آن است.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

این شهر زمستان‌های بسیار طولانی، برفی و سرد دارد. در نتیجه ممکن است برای افرادی که از سرمای زیاد لذت نمی‌برند، مناسب نباشد. مونترال به‌عنوان مرکز ایالت فرانسوی زبان کبک، از دو زبانه‌ترین شهرهای کانادا برای متقاضیان مهاجرت به کانادا به شمار می‌رود. افراد می‌توانند در این شهر به دو زبان انگلیسی و فرانسوی با دیگران ارتباط برقرار کنند. با زندگی در شهر مونترال کانادا، افراد می توانند حس زندگی در دو کشور فرانسه و کانادا را تجربه کنند. این شهر مکان‌های زیادی برای فعالیت‌های مختلف دارد. مطمئنا متقاضیان مهاجرت به کانادا در این شهر هیچ‌وقت در اوقات فراغت خود بیکار نخواهند ماند.

اتاوا (Ottawa)

 اتاوا شاید به جنب‌وجوشی مونترال، به زیبایی ونکوور و به چندفرهنگی تورنتو نباشد. اما همچنان به‌عنوان یک پایتخت خوب، همه چیزهایی را که مهاجران به آنها نیاز دارند را ارائه می‌دهد. به این ترتیب این شهر به یکی دیگر از مقاصد محبوب برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، تبدیل شده است. از مزایای زندگی در شهر اتاوا می‌توان به فرصت‌های شغلی زیاد، نرخ بزهکاری پایین، زندگی فرهنگی قابل‌توجه، قیمت مناسب خانه و فضای سبز فراوان برای دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک اشاره کرد.

ایران کانادا

یکی از تخصصی ترین مجموعه های مهاجرتی با سابقه 15 سال و دارای مجوز رسمی که می توانید با دریافت مشاوره رایگان وضعیت خود را ارزیابی نمایید.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا: مزایای مهاجرت به کانادا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های صفر تا صد مهاجرت به کانادا مزایای این کشور است. مهاجرت به کانادا به‌خصوص برای افرادی که کشور محل اقامت فعلی آنها از نظر استانداردهای زندگی و اقتصادی مشکل دارد، به یک آرزوی بزرگ تبدیل‌شده است. مهاجرت به این کشور دارای مزایای بی‌شماری می‌باشد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

وضعیت اقتصادی فوق‌العاده در کانادا

یکی از مزایای مهاجرت به کانادا وضعیت اقتصادی قدرتمند و پایدار این کشور است. این کشور در سازمان تجارت جهانی حضور دارد و دلیل قدرتمند بودن اقتصاد آن، تجارت گسترده با آمریکا می‌ باشد. کشور کانادا دارای منابع غنی نفت و گاز و چوب است که صادرات را در این کشور بسیار پررونق می‌کند. به‌دلیل همین اقتصاد قوی است که متقاضیان مهاجرت به کانادا تمایل زیادی به اشتغال و سرمایه‌گذاری در این کشور دارند.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

نرخ پایین بیکاری در کانادا

 وقتی چرخ صنعت یک کشور به صورت پایدار و مداوم بچرخد، قطعا تعداد فرصت‌های شغلی نیز افزایش پیدا می‌کند. وجود همین فرصت‌های شغلی باعث شده که نرخ بیکاری در کانادا بسیار پایین باشد. این شرایط یکی از مزایای مهاجرت به کانادا می‌باشد که راه را برای مهاجرت به کانادا فراهم‌تر کرده است.

طبیعت منحصربه‌فرد کانادا

 کشور کانادا دارای تعداد زیادی دریاچه و جنگل‌های انبوه است که طبیعت زیبای کانادا را شکل داده‌اند. این کشور درواقع چهارفصل بوده و تنها ۱۵ درصد آن را مناطق قطبی تشکیل می‌دهد. افرادی که مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند، هم می‌توانند در یک‌ مکان کانادا اسکی کنند و هم در جای دیگر در کنار ساحل حمام آفتاب بگیرند.

مهاجرپذیر بودن کانادا

 به‌دلیل نیاز به نیروی کار متخصص، کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورها است که از علاقمندان مهاجرت به کانادا استقبال می‌کند. کانادا به‌خوبی می‌تواند نیازهای مختلف مهاجران را پاسخ داده و در پیدا کردن شغل و مسیرزندگی به آنها کمک کند.

امنیت در کشور کانادا

 بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، این کشور را به‌خاطر عدم‌وجود هیاهو و همچنین وجود آرامش و امنیت انتخاب می‌کنند. این کشور از کشورهای مختلف که درگیر جنگ‌های داخلی و خارجی هستند دور و درنتیجه از تروریست‌ها در امان می‌باشد. میزان بزهکاری در این کشور بسیار پایین برآوردشده، به‌طوری‌که تعداد قتل از هر ۱۰۰ هزار نفر تنها ۱.۴ درصد است. این شرایط اجتماعی، از مزایای مهاجرت به کانادا به‌شمار می‌روند.

حمایت دولت از نیروی کار و تحصیل در کانادا

 کشور کانادا در مواقع بحرانی مثل شیوع بیماری، از شهروندان در تمامی زمینه‌های تحصیلی، کاری و زندگی پشتیبانی می‌کند. بیمه‌های بیکاری و خدماتی از جمله حمایت‌های دولت از مردم است که باعث‌شده متقاضیان، بیشتر برای مهاجرت به کانادا تلاش کنند.

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا

 همه دانشگاه‌های کشور کانادا در سطح قابل‌قبولی هستند و بیشتر آنها در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، با فارغ‌التحصیل شدن از هر دانشگاه کانادایی، موفق به دریافت یک مدرک معتبر جهانی خواهند شد.

چندفرهنگی بودن کانادا

سالانه خیل عظیمی از متقاضیان مهاجرت به کانادا به این کشور سرازیر می‌شوند. همین باعث شده که کانادا سرشار از فرهنگ‌های مختلف باشد که زندگی را در آن نیز بسیار آسان می‌کند.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا: محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا

اکسپرس انتری Express Entry

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)، از طریق طرح Express entry، مهاجرت کاری را برای جذب نیروی ماهر فدرال تحت ۳ برنامه ممکن کرده است که به شرح زیر میباشد:

    Federal Skilled Worker (FSW)

    Federal Skilled Trades (FST)

    Canadian Experience Class CEC

مهاجرت کاری به کانادا     

برای بسیاری یکی مهم‌ترین بخش‌های صفر تا صد مهاجرت به کانادا بحث مهاجرت کاری است. بسیاری از استان‌های کانادا، برنامه‌های نامزدی استانی (PNPs) را اجرا می‌کنند که با اکسپرس اینتری همسو هستند. کلیه داوطلبان اکسپرس انتری، بر اساس مشخصاتشان با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، امتیازدهی خواهند شد.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

این امتیاز بر اساس معیارهای مختلفی از جمله سن، تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری و ارتباط با کانادا است. برای کاندیداهایی که بالاترین رتبه را کسب کرده اند دعوت نامه صادر می شود تا در قرعه کشی های دوره ای اکسپرس انتری برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. پس از دعوت، تقریبا ۶ ماه زمان میبرد تا فرآیند پردازش صورت گیرد. در ادامه به بررسی هر کدام از برنامه های ذکر شده میپردازیم.

    کارگر ماهر فدرال (Federal skilled worker)

متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال (FSW) باید حداقل یک سال سابقه کار حرفه ای در شغل مورد نظر داشته باشند. این برنامه نیازی به اتصال به کانادا از روش های مختلف مانند تحصیل در کانادا و یا وجود همسر در این کشور ندارد، بنابراین می تواند یک گزینه ایده آل برای مهاجرت اتباع خارجی به کانادا باشد. لطفاً توجه داشته باشید که این برنامه دارای الزامات سختگیرانه ای در مورد تجربه کاری، سطح تحصیلات، سن و مهارت زبان است.

تجارت ماهر فدرال (Federal skilled trades)

به منظور واجد شرایط بودن برای برنامه تجارت ماهر فدرال (FST)، نامزدها باید حداقل دو سال تجربه کاری در یک تجارت ماهر داشته باشند. این تجربه باید در ۵ سال گذشته به دست آمده باشد. همچنین، کاندیداهای واجد شرایط باید یا پیشنهاد کار تمام وقت برای یک موقعیت شغلی به مدت حداقل ۱۲ ماه دریافت کرده باشند و یا گواهی صلاحیت در حرفه خود را که توسط یک مقام استانی یا منطقه ای کانادا صادر شده است، اخذ نمایند.

آیا می‌شود با زبان فرانسه به کانادا مهاجرت کرد؟

اگر زبان فرانسه می‌دانید، بهترین راه‌ها برای مهاجرت به کبک کانادا پیش پای شماست.

صفر تا صد مهاجرت به کانادا

داشتن مدرک زبان فرانسه یکی از گزینه‌های شرایط اقامت کانادا است. درصورتی‌که دارای مدرک زبان فرانسه هستید و نمی‌خواهید با روش‌هایی که یکی از شرایط آن ارائه مدرک زبان انگلیسی هست به کانادا مهاجرت کنید، چندین روش برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسه وجود دارد. یکی از روش‌هایی که می‌توان با کمک مدرک زبان فرانسه به کانادا مهاجرت کرد، اکسپرس اینتری است. می‌توانید از طریق ۳ روش خاص آن با مدرک زبان فرانسوی اقدام کنید. این ۳ روش شامل موارد زیر هستند:

  • اسکیل ورکر
  • اسکیل ترید
  • تجربه کانادایی

یکی دیگر از این روش‌ها مهاجرت از طریق تحصیل است. گرچه اقامتی که از طریق این روش اخذ می‌کنید موقت است اما بعداً می‌توانید روش‌های دیگری را درخواست دهید و اقامت دائم خود را اخذ کنید. لازم به ذکر است استان کبک کانادا بیشترین آمار جمعیت فرانسوی‌زبان‌ها را دارد که می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای مهاجرت باشد.

مدرک زبان مورد قبول برای مهاجرت به کانادا

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مهاجرت، مدرک زبان است. کانادا یک کشور دو زبانه است و زبان انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان رسمی و پرکاربرد در این کشور هستند.

۳ نوع آزمون و مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا مورد تایید است:

  • آیلتس (IELTS)
  • سلپیپ (CELPIP)
  • تِف (TEF)
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید