مدت زمان بررسی درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان، معمولا ۲ تا ۳ هفته پس از ثبت خواهد بود. اما ممکن است بیش از این نیز به طول انجامد.

مهاجرت آسان به کانادا از طریق ویزای اپن ورک پرمیت

اپن ورک پرمیت ایرانیان، شرایط ویژه‌ایست که اداره‌ی مهاجرت کانادا، برای ما ایرانیان در نظر گرفته که مسیری جدید و آسان برای دریافت مجوز کار در کانادا است. این امتیاز ویژه که مورخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ از سوی دولت فدرال کانادا تصویب شد، تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵، یعنی ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ قابل استفاده و بهره‌برداری است. در ادامه، جزئیات این طرح معرفی خواهد شد.

اپن ورک پرمیت کانادا چیست؟

اپن ورک پرمیت (Open Work Permit)، نوعی خاص از مجوز کار در کاناداست که به کارجویان خارجی اجازه می‌دهد که در این کشور برای هر کارفرمای دل‌خواه و در موقعیت شغلی مورد نظر خود (در صورت واجد شرایط بودن) مشغول به کار شوند. برای استفاده از این امکان ابتدا می‌بایست با از یکی از راه‌های قانونی، ویزای کانادا (توریستی، تحصیلی یا کاری) دریافت کنید و سپس برای دریافت اپن ورک پرمیت درخواست دهید.

مزایای اپن ورک پرمیت کانادا

با استفاده از این تسهیلات، تمامی ایرانیانی که با انواع ویزای کانادا حضور داشته باشند، می‌توانند برای دریافت مجوز کار باز یا همان اپن ورک پرمیت اقدام نمایند. پس اگر به عنوان توریست در خاک کانادا هستید و قصد کار دارید یا با ویزای ویزای کار معین مشغول به کار هستید و می‌خواهید برای کارفرمای دیگری کار کنید، می‌توانید از ویزای اپن ورک پرمیت استفاده نمایید.

با استفاده از امکاناتی که اپن ورک پرمیت در اختیار شما قرار می‌دهد، به راحتی می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. و هم‌چنین هزینه‌های دولتی مربوط به این درخواست از ایرانیان دریافت نخواهد شد.

با دریافت اپن ورک پرمیت، نسبت به دیگر انواع جواز کار، محدودیت‌های کم‌تری خواهید داشت و می‌توانید در هر شهر و استان، برای هر کارفرما در موقعیت شغلی که واجد شرایط آن باشید مشغول به کار شوید.

با دریافت اپن ورک پرمیت، همسر و فرزندان‌تان می‌توانند با شما به کانادا مهاجرت کنند و مجوز کار و تحصیل دریافت نمایند.

فرزندان شما می‌توانند به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هزینه، در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در مدراس کانادایی تحصیل کنند.

دریافت اپن ورک پرمیت محدودیت سنی ندارد و سطح مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه در آن اثرگذار نیست.

با اپن ورک پرمیت می‌توانید به صورت هم‌زمان برای چند کارفرما کار کنید و یا برای راه‌اندازی کار و کسب خود اقدام نمایید.

رسیدگی به درخواست ایرانیان در اولویت قرار دارد و مدت اعتبار اپن ورک پرمیت آن‌ها معمولا ۳ ساله یا تا پاین مدت اعبتار پاسپورتشان خواهد بود.

مهاجرت آسان به کانادا از طریق ویزای اپن ورک پرمیت

شرایط دریافت اپن ورک پرمیت کانادا

برای دریافت اپن پرک پرمیت کانادا، شرایط زیر مورد نیاز است:

  • داشتن پاسپورت ایرانی
  • داشتن ویزای معتبر و قانونی
  • حضور در خاک کانادا

چه افرادی می‌توانند اپن ورک پرمیت دریافت کنند؟

اگر با یکی از ویزاهای توریستی، تحصیلی یا کاری در خاک کانادا باشید، می‌توانید برای دریافت اپن ورک پرمیت درخواست دهید.

ویزای توریستی

اگر مانند بسیاری از افراد دیگر که سالانه به کانادا سفر می‌کنند می‌خواهید با اقوام و دوستان خود دیدار کنید و به عنوان توریست به کانادا وارد شوید، ویزای ویزیتور یا ویزای توریستی دریافت می‌کنید. با این ویزا، شما اجازه‌ی تحصیل و کار در کانادا نخواهید داشت. آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا در سایت ایرانیکا منتسر می شود.

ویزای تحصیلی

اگر از یکی از مراکز آکادمیک کانادا پذیرش شوید، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد به صورت موقت در کانادا اقامت داشته باشید و به تحصیل بپردازید. جهت مطالعه سوپر ویزای کانادا کلیک کنید.

ویزای کاری

ویزای کار به نیروهای کار خارجی اجازه می‌دهد که برای مدت مشخص، در کانادا مشغول به کار و کسب درآمد شوند. بسته به نوع ویزا، محدودیت‌هایی برای کار کردن خواهید داشت.

چنانچه هر یک از ویزاهای بالا را داشته باشید، می‌توانید پس از ورود به خاک کانادا، برای دریافت اپن ورک پرمیت ویژه‌ی ایرانیان اقدام نمایید که معمولا تا ۳ سال (حداکثر تا مدت زمان انقضای پاسپورت) معتبر است. لازم به ذکر است که دولت کانادا برای صدور این جواز کار، هیچ‌گونه هزینه یا کارمزدی دریافت نمی‌کند.

مهاجرت آسان به کانادا از طریق ویزای اپن ورک پرمیت

مراحل دریافت اپن ورک پرمیت ویژه‌ی ایرانیان

جمع‌آوری مدارک مورد نیاز: برای شروع می‌بایست تمامی مدارک خود از جمله پاسپورت، ویزای کانادا، گواهی عدم سو پیشینه و مدارک مالی خود را جمع‌آوری کنید.

ایجاد حساب کاربری IRCC: برای درخواست اپن ورک پرمیت، باید در وب‌سایت اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) عضو شوید.

ثبت درخواست: درخواست اپن ورک پرمیت از طریق وب‌سایت IRCC صورت می‌پذیرد و می‌بایست نسبت به تکمیل فرم‌های مروبطه اقدام نمایید.

ارسال مدارک: تمامی مدارک مورد نیاز برای بررسی درخواست، از طریق فرم‌های مربوطه در وب‌سایت IRCC از شما دریافت خواهد شد.

مدارک مورد نیاز دریافت اپن ورک پرمیت

برای دریافت اپن ورک پرمیت و استفاده از این فرصت، به مدراک زیر نیاز دارید:

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت
  • گواهی تمکن مالی
  • سند ازدواج (در صورتی که متاهل هستید)
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

توجه داشته باشید که تمامی مدارک فارسی می‌بایست به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند.

مدت زمان صدور اپن ورک پرمیت

مدت زمان بررسی درخواست اپن ورک پرمیت ایرانیان، معمولا ۲ تا ۳ هفته پس از ثبت خواهد بود. اما ممکن است بیش از این نیز به طول انجامد.

دریافت اپن ورک پرمیت با آژانس مسافرتی ایرانیکا

ایرانیکا به عنوان بهترین آژانس مسافرتی تهران، می‌تواند در تمامی مراحل دریافت انواع ویزای کانادا و سپس اپن ورک پرمیت ایرانیان، با تیم کارشناسان مجرب خود، پشتیبان و حامی شما باشد. دریافت انواع ویزای کانادا با نرخ پذیرش بالای ۹۰ درصد، خدمات پیکاپ ویزای کانادا و ... که با استفاده از آن می‌توانید در زمان و هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی نمایید، تخصص ماست.

برای مشاوره درباره‌ی انواع روش‌های مهاجرتی به کانادا، کارشناسان ایرانیکا آماده‌ی راهنمایی شما می‌باشند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید