بندرعباس حجم زیادی از دیدنی‌ها را در خود جای داده، از این رو با ما همراه باشید و درباره دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس بیشتر بدانید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

سلام نو _ سرویس گردشگری: با سفر به بندرعباس دنیایی پر از قشنگی ها را از نزدیک خواهید دید؛ از ساحل دلربای آن گرفته تا مکان های مذهبی و تاریخی و طبیعی که همگی دلیلی بر منحصر به فرد بودن این شهر هستند. همچنین شهر بندرعباس یکی از مهم ترین شهرهای کشور به شمار می رود و به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و همجواری با آب های آزاد به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل گشته است. بندرعباس را با نام بندر گمبرون نیز می شناسند و این شهر بی نظیر در بسیاری از ماه های سال مملو از گردشگران می شود، اما از لحاظ آب هوایی بهترین زمان برای سفر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است و ایام نوروز بندرعباس بیشترین مسافر را دارد. ما نیز در این مقاله می خواهیم به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی این شهر بپردازیم.

جاذبه‌های دیدنی‌تر بندرعباس

عمارت کلاه‌ فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه‌فرنگی بندرعباس در بخش مرکزی این شهر قرار دارد و در گذشته گمرک و محل تجارتخانه داخلی و خارجی بود. قدمت این بنای تاریخی به دوران حکومت صفویان بازمی‌گردد.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

این عمارت چون به شکل معماری اروپایی آن دوره ساخته شده، مانند بسیاری از عمارات و بناهای دوران قاجار، با عنوان «عمارت کلاه‌فرنگی» نامیده می‌شود. عمارت کلاه فرنگی بندرعباس در نزدیکی اسکله‌ی قدیمی این شهر، در بلوار طالقانی قرار دارد.

موزه مردم شناسی خلیج فارس

موزه مردم‌شناسی خلیج فارس یکی از بزرگترین موزه‌های مردم‌شناسی در جنوب کشور است که در محوطه تاریخی برکه‌های باران ساخته است. این موزه در سه طبقه و با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع، در اسفند سال ۱۳۸۶ افتتاح شد. معماری ساختمان موزه یکی از ارزشمندترین نمونه‌های معماری در جنوب ایران بوده و از معماری سنتی هرمزگان ریشه گرفته است. در این ساخت این بنا خلاقیت به کار گرفته شده و ارزش‌های هنری، معماری و فرهنگی منطقه‌ای کاملا در آن حفظ شده است.

منطقه حفاظت شده گنو

منطقه حفاظت شده گنو در شمال بندرعباس قرار دارد که آب و هوای آن بسیار مطبوع بوده و سرزمینی کوهستانی است. آب و هوای این منطقه تفاوت زیادی با مناطق اطراف آن دارد و می‌توانید در جنوب کشور چنین هوای معتدلی را تجربه کنید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

این منطقه حدود ۲۷۵۰۰ هکتار مساحت دارد و ارتفاعش نیز از ۵۰ تا ۲۰۳۷۴ متر متغیر است. از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۴ به منطقه حفاظت شده تبدیل شد؛ اما به دلیل غنای طبیعی از سال ۱۳۵۴، آن را به عنوان پارک ملی معرفی کردند. منطقه حفاظت شده گنو همچنین یکی از ۹ ذخیره‌گاه زیست‌کره در ایران است.

منطقه حفاظت شده گنو تنوع گیاهی و جانوری زیادی دارد و کوه‌ها و دره‌ها زیبایی آن را دوچندان کرده است. در این منطقه می‌توانید درختان انگور، سیب، زردآلو، انار، انجیر، نارنگی، لیموترش، نارنج، انبه و خرما ببینید. از حیواناتی که در این منطقه زندگی می‌کنند، می‌توان به پلنگ، کفتار، گرگ، شغال، قوچ، میش، بز و آهو اشاره کرد. بلندترین قله‌های کوه گنو، نصیری و بازگرد نام دارد که پوشیده از انواع درختان جنگلی و بوته‌های دارویی است.

چند جاذبه دیدنی و گردشگری بندرعباس

مسجد جامع اهل سنت

بندرعباس شهری است که شهروندان سنی زیادی دارد. مسجد جامع اهل سنت این شهر در سال ۱۱۷۵ هجری قمری ساخته شده و زین‌العابدین ابوالقاسم اوزی بانی احداث آن بود. با رشد جمعیت، افزایش نیاز و همچنین به دلیل فرسودگی این مسجد بارها مرمت شده است. هنر کاشی‌کاری به کار رفته در محراب مسجد، بسیار چشم‌گیر و زیبا است. شبستان مسجد در دو طبقه ساخته شده و ۲۰ درب بزرگ دارد که به ایوان‌های شمالی، جنوبی و شرقی مسجد باز می‌شوند. مسجد جامع بندرعباس با نام مسجد جامع دلگشا شناخته می‌شود که در نبش بلوار طالقانی و خیابان مسجد جامع قرار دارد.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد این شهر است که شامل شبستان (دو قسمت قدیمی و الحاقی است) می‌شود. قسمت قدیمی ستون‌های متعددی دارد که سرستون‌های آن گچ‌بری شده و شبیه مسجد گله داری و مسجد دژگان است. در سال ۱۳۸۴ عملیات بازسازی مسجد جامع دلگشا آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ به پایان رسید. این مسجد با شماره‌ی ثبت ۱۵۹۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

آبشار تزرج

آبشار تزرج یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است که درفاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال این شهر قرار دارد. این آبشار در روستای تزرج وقاع شده و منطقه بسیار سرسبز و خوش آب و هوا در اطراف بندرعباس است. این آبشار وارد یک نخلستان جذاب و زیبا می‌شود که تجربه بازدید از آن می‌تواند تا سال‌ها در ذهن شما باقی بماند.

غار خرسین

غار نمکی خرسین یکی از جاذیه‌های طبیعی و دیدنی شهر بندرعباس است. این غار که به دلیل حجم بالای نمک در زمین‌های اطراف شکل گرفته، امکان رشد گیاه را در این منطقه غیرممکن کرده و فضای بسیار هیجان انگیزی را ایجاد کرده‌است.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

این غار در نزدیکی روستای خرسین قرار دارد و حدود ۱۰۰ کیلومتر تا بندرعباس فاصله دارد. حتما در هنگام بازدید از غار خرسین، آب آشامیدنی و تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید.

بازار ماهی فروشان بندرعباس

مگر ممکن است به سواحل نیلگون خلیج فارس سفر کنید و حداقل نصف وعده‌های غذایی را به ماهی و غذاهای دریایی اختصاص ندهید؟ خرید ماهی تازه در بندرعباس کار سختی نیست. کافی است به سمت بازار ماهی فروشان بندرعباس حرکت کنید و به دنیای ماهی و آبزیان متنوع دریایی قدم بگذارید. بازار ماهی فروشان بندرعباس با مساحت حدود ۱۱ مترمربع به عنوان بزرگترین بازار ماهی فروشان در کشور شناخته می‌شود.

در این بازار شما می‌توانید انواع ماهی، میگو و آبزیان متنوع را که همگی صید همان روز هستند، با بهترین کیفیت تهیه کنید. در این بازار می‌توانید ماهی‌هایی مانند شوریده، هوور، کفشک، سنگسر، حلوا سفید و میگو و سایر آبزیان دریایی را تهیه کنید. بازار ماهی فروشان بندرعباس به عنوان یکی از هیجان انگیزترین و خوشمزه ترین جاهای دیدنی بندرعباس در بلوار طالقانی، محله پشت شهر قرار دارد.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید