جاذبه‌های طبیعی و گردشگری گرگان پر شمار است در همین راستا با ما همراه باشید تا درباره ۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان بیشتر بدانیم.

۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان

سلام نو_ سرویس گردشگری: از نظر مسافران داخلی و خارجی بسیار زیادی، گرگان بهشت ایران زمین نام دارد و یک سرزمین بسیار مشهور و معروف در بین مسافران و توریست هایی است که ایران گردی کرده اند! فرقی نمی کند که به دنبال آرامش، طبیعت گردی یا بازدید از مکان های تاریخی باشید. گرگان شهری است که برای همه سلیقه ها، مکان یا فضای خاصی دارد

مناظر طبیعی شگفت‌انگیز گرگان

آبشار باران کوه

از بهترین جاهای دیدنی گرگان می توان به آبشار باران کوه اشاره کرد. در سرزمین های شمال کشور آبشارهای زیادی وجود دارد، اما همه ی آن ها زیبا نیستند و یا حداقل مانند باران کوه خزه ای نیستند. این آبشار زیبا در ۱۸ کیلومتری گرگان و در مسیر راه رودخانه شصت کلا قرار گرفته است! شما می توانید این آبشار زیبا را در یک پارک جنگی پیدا کنید و ساعاتی در کنار آن بنشینید تا از صدای ریزش آب نهایت لذت را ببرید. آبشار خزه ای باران کوه دارای یک مسیر راه آبشار به صورت شیب دار است. اگر دوست دارید که تاج این آبشار را ببینید و از آنجا یک منظره ی طبیعی زیبا را مشاهده کنید، لازم است که با تجهیزات کوهنوری از این آبشار بالا بروید.

۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان

در ضمن باید این نکته را هم بدانید که برای رسیدن به این آبشار لازم است که حدودا ۲ ساعت پیاده روی داشته باشید، پس سعی کنید که وسایل سنگین با خود حمل نکنید. آبی که شما در حال مشاهده آن هستید از طریق چشمه های بالای آبشار تامین می شود! بخشی که زیبایی این منطقه را تضمین می کند، صخره های پوشیده شده از خز در اطراف این آبشار است که احتمالا در نگاه اول شما را هم از زیبایی بهت زده می کنند. اگر فرصت داشتید، حتما تا غروب آفتاب در این منطقه باقی بمانید و از جوشش ابرها، رنگ زیبای خورشید، قطرات باران و یک چای آتشی دبش در کنار دوستان خود لذت ببرید.

مدنظر داشته باشید که برای رفتن به این آبشار لازم نیست که همه چیز را همراه خود داشته باشید، بلکه قادر هستید از طریق مغازه ها و رستوران هایی که در این منطقه وجود دارند، مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنید.

۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان

جنگل جهان‌نما

کمی در جنگل های گرگان ارتفاع بگیریم تا به یک منطقه کوهستانی به نام جنگل جهان نما برسیم. منطقه‌ای حفاظت شده که به بام گلستان هم معروف است. این منطقه در جنگلی انبوه در رشته کوه البرز قرار گرفته و یک دهکده ییلاقی است. محلی‌ها از اواسط بهار تا اوایل پاییز به کلبه‌های چوبی خود در جنگل جهان نما می‌آیند و شما می‌توانید در این فصل‌ها علاوه بر همنشینی با محلی‌ها، از محصولات تازه مثل شیر و لبنیات و همچنین عسل کوهی استفاده کنید. این منطقه کوهستانی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار مثل رودخانه و چشمه‌های بی‌نظیر دارای جاذبه‌های تاریخی است.

در جنگل جهان نما خبری از رطوبت نخواهد بود، هوای تازه با صبحانه محلی مثل عسل می تواند روز فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. در فصل بهار هم می‌توانید شاهد دیدن اقیانوس ابر زیر پای خود باشید و لذت بودن در این منطقه را دو برابر کنید. این منطقه یکی از مقاصد محبوب برای کوهنوردان و طبیعت گردان است. جنگل جهان نما یکی از خلوت ترین و بکرترین جاهای دیدنی گرگان و سراسر شمال کشور است.

۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان

دست ساخت‌های دیدنی در گرگان

میل گنبد

با شنیدن نام برج، به یاد ساختمان‌های بلند و مدرنی می‌افتیم که در کلان شهرها جا خوش کرده‌اند. در سفر به گرگان می‌خواهیم یک برج متفاوت را ببینیم. برج هزار ساله‌ای که نماد این شهر هم به شمار می‌رود و بلندترین میل آجری در جهان است. ارتفاع این برج حدود ۷۰ متر است که از جنس آجر ساخته شده و در آن از بتن و فولاد استفاده نشده است.

این برج که به میل گنبد یا گنبد قابوس مشهور است، آرامگاه ابوالمعالی، قابوس ابن وشمگیر، مشهورترین پادشاه زیاری است. معماری خاص این برج که دارای یک ستون بلند بر پایه مدور، بسیار زیبا و منحصر به فرد است. قسمت بالایی برج هم یک سازه مخروطی بدون هیچ نگهدارنده‌ای با ارتفاع ۱۸ متر قرار گرفته است. میل گنبد یکی از آن جاهای دیدنی تاریخی گرگان است که در سفر به این شهر زیبا حتما باید آن را ببینید و عکسی با این بنا داشته باشید.

مسجد جامع گرگان

در معماری اسلامی چند عنصر مهم همیشه در کنار هم قرار گرفته‌اند و یک مجموعه خیره‌کننده و با ظرافت بسیار را تشکیل داده‌اند.

۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان

یکی از این عناصر مسجد است که ترکیب آن با هنر ایرانی باعث شده است که شاهد زیباترین سبک معماری در مساجد ایران باشیم. در گرگان هم یکی از قدیمی ‌ترین مساجد با قدمت ۱۲۰۰ ساله قرار گرفته دارد که با معماری زیبا و کاشی‌کاری‌های ظریف ساعت‌ها، غرق در هنر و ظرافت آن خواهید شد. این مسجد دارای شبستان‌های مختلف با سقف شیروانی در بالای حجره‌هاست که وجه تمایز آن با مساجد دیگر در سایر نقاط ایران است.

از ویژگی‌های جذاب این مسجد، مناره‌های تاریخی آن است که مربوط به دوره سلجوقیان و دارای کتیبه‌هایی به خط کوفی است. همچنین قدمت منبر چوبی داخل مسجد به سال ۸۵۹ هجری قمری می‌رسد.

باغ روس ها

در میان جاهای دیدنی گرگان به طور قطع لقب اسرار آمیزترین متعلق به همین باغ روس ها است! این باغ که مملو از داستان ها و مطالب خاص در پیرامون خود است، برای بازدید مکان بسیار مناسبی به نظر می رسد که می توانید به آن سر بزنید و از آن لذت ببرید. شاید برای شما هم نام این مکان را شنیده باشید، اما آن را ندیده باشید! در ادامه اطلاعات بیشتری راجع به این مطلب به شما ارائه می کنیم.

۵ جاذبه شگفت‌انگیز در گرگان

باغ و عمارت قدیمی که به باغ روس ها معروف شده است، در بخش جنوبی خیابان امام خمینی و قسمت غربی امام زاده بی هور قرار گرفته است سقف این عمارت چون به صورت سفالی ساخته شده است، یر اثر باران و برف دچار آسیب های نسبتا جدی شده است.

اگر علاقه مند هستید که از این باغ و عمارت بازدید کنید، باید در نظر بگیرید که می توانید با از درهای چوبی، ستون های آجری، طاق های هلالی و نیم دایره، درب و پنجره های چوبی، تراس و نرده های خراطی و … بازدید کنید و از آن دیدنشان لذت ببرید. جالب است که مدنظر داشته باشید، ساختمان اصلی باغ و کنسولگری دقیقا در وسط باغ جای گرفته است و شما می توانید از آن دیدن کنید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید