اگر می خواهید به ماسال بروید و نمی دانید اولسبلنگاه ماسال کجاست در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

اولسبلنگاه ماسال کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به ماسال رفته اید و نمی دانید اولسبلنگاه ماسال کجاست در این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید. اولسبلنگاه ماسال یکی از روستاهایی می باشد که آب و هوای بی نظیری دارد. این روستا را به عنوان مهمترین ییلاق ماسال به شمار می آورند که هر ساله افراد زیادی از این ییلاق بازدید می کنند. سرسبز بودن این ییلاق یکی از ویژگی های بی نظیر آن است. شما برای رفتن به این ییلاق باید ۲۵ کیلومتر از ماسال دور شوید. در واقع این روستا در ۲۵ کیلومتری غرب ماسال قرار گرفته و حدود ۵ کیلومتر با رشت فاصله دارد. از آنجایی که طبیعت این روستا بی نظیر می باشد آن را به عنوان بهترین مقصد گردشگری معرفی می کنند.

موقعیت جغرافیایی اولسبلنگاه ماسال

برای رفتن اولسبلنگاه باید به خوبی موقعیت مکانی اولسبلنگاه ماسال را یاد بگیرید. این روستا را به عنوان بهترین مکان دیدنی ماسال معرفی می کنند که موقعیت مکانی آن در بین ارتفاعات کوه های تالش است. روستای اولسبلنگاه حدود ۱۴۸۹ متر با دریا فاصله دارد. زیبایی سحرانگیز این ییلاق موجب شده که افراد زیادی جذب طبیعت روستا شوند. در واقع باید بدانید که مناظر این روستا چشم انداز بی نظیری دارند. امکان ساخت و ساز در این روستا تنها با استفاده از چوب امکان پذیر می باشد. اولسبلنگاه تحت نظارت منابع طبیعی می باشد و شما نمی توانید ساختمان های بتنی و ... در این روستا بسازید. با این اقدام به حفظ طبیعت روستا کمک کرده اند.

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد ییلاق اولسبلنگاه ماسال باید بدانید این است که مجهز به برق نمی باشد. برق مورد نیاز این روستا از پنل خورشید و موتور برق تامین می گردد. لوله کشی هم در این روستا وجود ندارد. بلکه مردم روستا از چشمه های گوارای منطقه آب آشامیدنی شان را تامین می کنند. بعد از ۱۲ شب این روستا در آرامشی خاصی قرار می گیرد. اگر می خواهید بعد از ۱۲ شب در این روستا گشت بزنید حتما باید با خودتان چراغ قوه ببرید. محصولات تازه ای مانند لبنیات و عسل در این روستا وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید. زمان سفر به این روستا هر یک از اتومبیل ها باید هزینه ای را پرداخت کنند.

اولسبلنگاه ماسال کجاست ؟

ییلاق اولسبلنگاه

مسیر دسترسی اولسبلنگاه ماسال کجاست ؟

اگر نمی دانید اولسبلنگاه ماسال کجاست باید به خوبی مسیر دسترسی به این روستا را یاد بگیرید. برای اینکه به این روستا برسید باید ابتدا وارد جاده جنوبی خروجی شهر ماسال شوید. این جاده را طی کنید تا تابلو روستای اولسبلنگاه را مشاهده نمایید. پس از مشاهده کردن تابلو روستا باید ۲۵ کیلومتر در یک جاده کوهستانی رانندگی کنید. البته باید بدانید که این جاده کوهستانی هموار است و دشواری های زیادی ندارد. اگر می خواهید از سمت بندر انزلی وارد این روستا شوید باید جاده زیبای آبکنار را انتخاب کنید. این جاده را اگر دنبال کنید می توانید به اولسبلنگاه برسید.

دیدنی های اولسبلنگاه ماسال کجاست

سراسر ییلاق اولسبلنگاه ماسال سرسبز می باشد و طراوت زیادی دارد. کلبه های چوبی که در این روستا قرار گرفته اند بسیار زیبا هستند. گله های اسب که در جنگل های روستا مشاهده می کنید زیبایی روستا را چندین برابر کرده اند. زیبایی این روستا زمانی بیشتر می شود که در مه قرار می گیرد. اگر می خواهید زیبایی های بی نظیری را در این روستا مشاهده کنید بهتر است که فصل بهار و تابستان را برای سفر به روستا انتخاب نمایید. اواسط اردیبهشت زمانی که از خواب بیدار می شوید می توانید خودتان را در بین ابرها پیدا کنید. بهترین زمانی که می توانید برای سفر به اولسبلنگاه انتخاب نمایید، ماه اردیبهشت و خرداد است.

زیبایی ییلاق اولسبلنگاه ماسال تنها به همین موارد ختم نمی شود. اگر مسیر روستا را ادامه دهید می توانید یکی دیگر از ییلاقات ماسال به نام سوئه چاله را مشاهده نمایید. بعد از این ییلاق می توانید به گیلوان برسید که این روستا زیبایی های بی نظیری دارد. در واقع بنای یادگاری میرزا کوچک خان جنگلی در گیلوان قرار گرفته است. ارتفاعات آلاله یکی دیگر از مناطق دیدنی نزدیک به اولسبلنگاه ماسال می باشد که زیبایی بی نظیری دارد. شما برای رفتن به این روستا حتما با خودتان دوربین ببرید تا زیبایی های روستا را ثبت نمایید.

جنگل ابر

روستای اولسبلنگاه

اقامتگاه های اولسبلنگاه ماسال

اکنون که به خوبی متوجه شدید اولسبلنگاه ماسال کجاست باید در مورد اقامتگاه های این روستا اطلاعات بیشتری به دست آورید. بسیاری از افراد به دلیل طبیعت بی نظیری که این روستا دارد مایل هستند یک شب در این روستا باشند. برپا کردن چادر و کمپ در این ییلاق لذت بخش است. اگر شما با تورهای گردشگری به این ییلاق رفته اید می توانید چادر برپا کنید و از زیبایی ها و آب و هوای این روستا لذت ببرید. در صورتی که مایل هستید شب را در اقامتگاه باشید و هتل رزرو نمایید باید بدانید که هتل های و اقامتگاه های زیادی در این روستا وجود دارد. هتل فردین یکی از هتل های روستا به شمار می رود که در ابتدای روستا می توانید آن را مشاهده کنید. خانه های اهالی روستا را هم می توانید برای اقامت انتخاب کنید و یک شب در کلبه های چوبی باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید