یک راه عالی برای شروع تور تولوز، سفر به گذشته به دوران قرون وسطی در بازیلیک سنت سرنین در فهرست یونسکو است. در مرحله بعد، بازدیدکنندگان می‌توانند صومعه قرن سیزدهمی را که نمونه‌ای از سبک گوتیک جنوبی است، کاوش کنند، یا زمانی را به قدم زدن در اطراف میدان کاپیتول بگذرانند که در ردیفی از بناهای معماری آجر قرمز قرار دارد.

موزه آگوستین

سلام نو-سرویس گردشگری: در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر، ساختمان‌های آجری تولوز درخشش خاصی دارند و این شهر لقب ”شهر صورتی“ را به خود اختصاص داده است. تولوز در قلب جنوب غربی فرانسه و نه چندان دور از مرز اسپانیا قرار دارد. آب و هوای مطبوع و مردم محلی صمیمی، فضای دلپذیری را به تولوز بخشیدهاند.

اگرچه تولوز یک شهر صنعتی بزرگ است، اما یکی از دلپذیرترین شهرهای فرانسه است و حال و هوای آرامی دارد. در این بخش از کشور، مردم به آرامی با حروف صدادار کشیده صحبت میکنند. برای گردشگرانی که زبان فرانسه را یاد میگیرند، این مکان برای تمرین عالی است.

یک راه عالی برای شروع تور تولوز، سفر به گذشته به دوران قرون وسطی در بازیلیک سنت سرنین در فهرست یونسکو است. در مرحله بعد، بازدیدکنندگان می‌توانند صومعه قرن سیزدهمی را که نمونه‌ای از سبک گوتیک جنوبی است، کاوش کنند، یا زمانی را به قدم زدن در اطراف میدان کاپیتول بگذرانند که در ردیفی از بناهای معماری آجر قرمز قرار دارد.

تولوز بهخاطر موزه‌های باستان‌شناسی و هنرهای زیبا و همچنین فرهنگ محلی‌اش مشهور است.

بازدیدکنندگان باید حتما از غذاهای دلچسب مانند کاسوله (خورش گوشت و لوبیا) و پاته اردک استفاده کنند.

با این فهرست از برترین جاذبه‌ها، بهترین مکان‌ها و کارهایی که باید در تولوز و اطراف آن انجام دهید را کشف کنید.

  1. موزه آگوستین

۴ جاذبه گردشگری برتر در تولوز!

موزه آگوستین یکی از جاذبههای فرهنگی است که هنردوستان باید از آن دیدن کنند. این موزه نمای کلی از هنر غربی را ارائه میدهد که از قرون وسطی تا دهه ۱۹۴۰ را در بر میگیرد. این موزه با بیش از ۴۰۰۰ مورد در مجموعه‌های خود، دارای فهرست متنوع و جامعی از هنرهای زیبا است.

این بنای تاریخی بهعنوان جواهری از معماری گوتیک جنوبی در نظر گرفته میشود. صومعه با ردیف ستون‌های مرمری با سرستون‌های ظریف حکاکی شده را نباید از دست داد.

کلیسای صومعه اکنون مجموعهای از نقاشیهای مذهبی قرن هفدهم را به نمایش میگذارد. از جمله آثار برجسته میتوان به نقاشیهای پیتر پل روبنس، نیکلاس تورنیه و بارتولومه استبان موریلو اشاره کرد.

  1. موزه هنرهای زیبا و هنرهای تزئینی

۴ جاذبه گردشگری برتر در تولوز!

این موزه هنرهای زیبا و هنرهای تزئینی برجسته در ”هتل داسزات”، یک هتل مجلل دوره رنسانس در خیابان متز واقع شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد معماری ساختمان است، با جزئیات مجسمه‌ای پرآذین و ایوان طاق‌دار. هتل داسزات بعدها بازسازی شده است و مجموعههایی از جمله نقاشیهای ونیزی قرن ۱۶ و ۱۸ را به زیبایی نمایش میدهد.

از دیگر نکات برجسته این مجموعه نقاشی، ترکیبات مادر و کودک توسط هنرمندان مشهور دوره رنسانس، ایزنبرانت و روژیر ون در ویدن و نقاشی‌های نفیس روکوکو اثر فرانسوا بوچر است. همچنین قطعات امپرسیونیستی کلود مونه، یوژن بودن و کامیل پیسارو قابل توجه است.

  1. موزه سنت ریموند (موزه باستانشناسی تولوز)

۴ جاذبه گردشگری برتر در تولوز!

این موزه در ساختمان دانشگاه قرون وسطایی (به تاریخ ۱۵۲۳) قرار دارد که یک بنای تاریخی ثبت شده است.

این مجموعه اکتشافات باستانشناسی دوره ماقبل تاریخ و آثار باستانی دوران روم و اوایل قرون وسطی را پوشش میدهد. یکی از نکات برجسته این موزه، گالری مجسمههای رومی از جمله آثار اساطیری و پرترههای رومی است که در ویلا چیراگان یافت شده است. این مجموعه ۷۰۰ قطعهای قابل توجه با آثار باستانی موزه لوور پاریس برابری میکند.

پس از مشاهده مجموعهها، بازدیدکنندگان میتوانند در باغ آثار باستانی موزه قدم بزنند. این باغ با درختان لور، سرو، انگور و زیتون کاشتهشده، طراحی شده است تا منظره کلاسیک رومی را تداعی کند. این باغ دارای یک کافه است که در آن بازدیدکنندگان میتوانند از نوشیدنیهای خنک، قهوه یا تنقلات لذت ببرند.

  1. کلیسای جامع سنت اتین

۴ جاذبه گردشگری برتر در تولوز!

کلیسای جامع سنت اتین با تلفیقی از سبکهای معماری، طی پنج قرن ساخته شده است و عدم اتحاد ویژگی های طراحی آن را توضیح میدهد. کلیسای رومی اولیه بهتدریج با عناصر مختلف گوتیک تغییر شکل داد. نتیجه یک بنای تاریخی التقاطی با ظاهری تا حدودی نامتعادل است.

هنگامی که این کلیسا در پایان قرن دوازدهم ساخته شد، شبستان ۱۹ متری کلیسای جامع عریضترین سازه طاقدار در نوع خود در اروپا بود. شبستان عریض گوتیک جنوبی ”ریموندین“ نامیده میشود. کلیسای جامع بعدا به سبک گوتیک شمالی تبدیل شد تا با کلیساهای بزرگ اروپای شمالی رقابت کند.

علاوه بر برج عظیم خود، کلیسای جامع دارای عناصر تزئینی استادانه است. شیشههای رنگی پر زرق و برق، به ویژه پنجره بزرگ گل رز، اجازه میدهد تا نور به داخل پناهگاه نفوذ کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید