یکی از کشورهای محبوب در اروپا برای زندگی فرانسه است همراه باشید تا بدانیم هزینه اقامت فرانسه چقدر است.

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

به گزارش سلام نو در مورد فرانسه چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.

هنگام بازدید از این کشور غنی و متنوع، به راحتی می‌توان فهمید که چرا تعداد زیادی از سراسر جهان تصمیم می‌گیرند به‌جایی مهاجرت کنند که مردم محلی آن را l’Hexagone (شش‌ضلعی) می‌نامند.

فرانسه به‌عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا که بخشی از منطقه شینگن است سیستم مهاجرتی مشخصی دارد.

بنابراین اگر ملیت ایرانی دارید و حتی برای دیدن این کشور بزرگ اقدام میکند باید ویزا بگیرید. بر اساس آمار سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۳ درصد از جمعیت فرانسه به عنوان مهاجر طبقه بندی می شوند. حدود یک سوم از این افراد تابعیت فرانسه را گرفته اند.

اقامت فرانسه

اقامت فرانسه از طریق ۷ روش تحصیل، کار، سرمایه گذاری ( مانند تمکن مالی یا خودحمایتی )، ازدواج، تولد و پناهندگی و افراد خاص مانند هنرمندان داده می شود. خودحمایتی فرانسه را می توان بهترین روش اخذ اقامت دائم فرانسه عنوان کرد.

با این حال دریافت اقامت فرانسه از طریق تحصیل در مقاطع دکتری و ارشد می توانند به عنوان ارزان ترین روش های اقامت در فرانسه معرفی شوند.

کشور فرانسه از زیباترین و کهن ترین کشورهای اروپایی و یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان محسوب می شود.

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی، بالا بودن سطح آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن سطح درآمد و وجود فرصت های شغلی از دلایل بسیاری از متقاضیان ایرانی برای اخذ اقامت این کشور است.

به طور کلی باید گفت پس از ۵ سال اقامت موقت در فرانسه، فرد واجد شرایط دریافت اقامت دائم فرانسه می شود و در صورت گذشت ۱۰ سال می تواند برای اخذ پاسپورت اقدام نماید.

متقاضیان از روش های مختلف مهاجرتی می توانند مجوز اقامت دائم کشور فرانسه را دریافت کنند.

هر یک از روش های اخذ اقامت دائم کشور فرانسه دارای الزامات، شرایط و مدارک خاصی می باشند. رایج ترین و کم هزینه ترین روش اخذ اقامت دائم کشور فرانسه روش تحصیلی و پرهزینه ترین روش از طریق سرمایه گذاری است.

  • اقامت کشور فرانسه از طریق تحصیل
  • اقامت کشور فرانسه از طریق کار
  • اقامت کشور فرانسه از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت کشور فرانسه از طریق ثبت شرکت
  • اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی
  • اقامت کشور فرانسه از طریق دوره زبان فرانسوی
  • اقامت کشور فرانسه از طریق استارت آپ

به طور کلی متقاضیان از طریق چند ویزای اقامت می توانند برای اخذ مجوز اقامت کشور فرانسه درخواست دهند.

ویزای اقامت کوتاه مدت شینگن با اعتبار ۹۰ روز، ویزای ملی نوع C با اعتبار ۹۰ روز و ویزای اقامت دائم با اعتبار ۱۰ ساله از ویزاهای اقامت این کشور اروپایی زیبا می باشد.

متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون دریافت ویزا به این کشور وارد شوند؛ اما متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای ورود به فرانسه باید بر اساس هدف مهاجرت ویزای اقامت این کشور را دریافت کنند.

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

شرایط اخذ اقامت کشور فرانسه برای هر روش مهاجرتی متفاوت است و قاعدتاً هزینه های اخذ اقامت نیز بر اساس آن روش فرق می کند.

هزینه اخذ اقامت تحصیلی فرانسه در سال ۲۰۲۳ از حدود ۸.۰۰۰ تا ۱۲.۰۰۰ یورو، هزینه اقامت از طریق سرمایه گذاری از حدود ۴.۰۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ یورو و هزینه شرکت در کورس ها و دوره های زبان فرانسه تا حدود ۴.۰۰۰ می باشد.

حقیقت این است که فرآیند درخواست اقامت دائم زمان می‌برد و شما باید حجم زیادی از مدارک را جمع آوری کنید. شما باید سعی کنید شواهدی ارائه دهید که چه کسی هستید، چه چیزی به کشور می‌آورید (دستاورد شخصی یا مالی) و چه چیزی ندارید (مانند سابقه کیفری).

شما باید یک پرونده برای اقامت و شهروندی فرانسه تشکیل دهید که با تمام اسناد پشتیبانی مورد نیاز ارسال شود.

اگر تمام مدارک مورد نیاز را تهیه نکنید، ریجکت می‌شوید. از زمان صدور تمام مدارک باید کمتر از یک سال سپری شده باشد؛ برای مثال، گواهی تولدی که ۲۰ سال از صدور آن گذشته است، اعتبار ندارد.

تمام مدارک باید به زبان فرانسه ترجمه شوند. برخی از مدارک نیز باید توسط مترجم مورد تایید دادگاه، انجام شود؛ همچنین باید کلیه شرایط لازم برای نوع اقامت خود را مهیا کنید.

اقامت فرانسه از طریق تحصیل

تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف امکان پذیر بوده و منطبق با نظام آموزشی اروپا (معاهده بولونیا) اجباری می باشد.

دوره های تحصیل در فرانسه شامل دوره ابتدایی با مدارک آموزشی cp, ce۱, ce۲, cm۱ و cm۲ برای سنین ۶ تا ۱۱ سال و دبیرستان شامل دو دوره college برای سنین ۱۱ تا ۱۵ سال و lycee برای سنین ۱۵ تا ۱۸ سال می باشد. ضمنا سال تحصیلی در فرانسه از سپتامبر تا ژوئن می باشد.

دوره دانشگاهی در فرانسه شامل سه مقطع لیسانس ۳ ساله، فوق لیسانس ۲ ساله و دکتری ۳ ساله می باشد. از جمله دانشگاه های معتبر فرانسه می توان به دانشگاه سوربن، لویی پاستور و استراسبورگ اشاره کرد.

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

همچنین رشته های قابل ارائه در دانشگاه های فرانسه شامل پزشکی، جغرافیا، داروسازی، هنر، زبان شناسی، علوم اجتماعی، فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی، ادبیات، روانشناسی و اقتصاد هستند.

میانگین هزینه تحصیلی در فرانسه ۲،۷۷۰ یورو برای دوره لیسانس و ۳،۷۷۰ یورو برای دوره فوق لیسانس و ۳۰۰ یورو برای دوره دکترا می باشد.

دوره دکترا در فرانسه به صورت علمی تحقیقاتی بوده و معمولا به صورت بورسیه می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند بالاتر باشد، به طور کلی از ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال متغیر هستند.

هزینه سالانه یک طرح بیمه پزشکی بین المللی از ۵۰۰ دلار با مزایای محدود تا ۸۰۰۰ دلار برای یک بیمه نامه پزشکی جامع جهانی متغیر می باشد که هزینه متوسط ۵۰۰۰ دلار در سال برآورد شده است که هر دانشجو علاوه بر هزینه های تحصیل می بایست پرداخت نماید.

در صورتی که شما در دانشگاه های دولتی فرانسه به زبان فرانسوی تحصیل کنید هزینه تحصیل تقریبا رایگان خواهد بود.

به منظور اخذ بورسیه از دانشگاه های فرانسه دانشجو می بایست دارای پیشینه تحصیلی قوی به همراه سطح زبان مناسب بوده و ترجیحا دارای سوابق علمی و رزومه قوی باشد.

دانشگاه در صورت قبولی دانشجو مبلغی را به عنوان کمک هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو به وی پرداخت خواهد کرد.

لازم به ذکر است دانشجو در حین تحصیل مجاز به کار به میزان ۲۰ ساعت در هفته بوده که می بایست با هماهنگی و مجوز اداره مهاجرت فرانسه انجام شود.

ویزای همراه دانشجو چند ماه پس از اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و ورود و استقرار در این کشور قابل درخواست بوده ولی همراه تنها در صورت موافقت اداره مهاجرت فرانسه اجازه کار خواهد داشت.

یکی از نکات درخشان در رابطه با تحصیل در فرانسه این است که فرانسه جزء معدود کشورهایی است که می توان در آن بدون آزمون ورودی به تحصیل رایگان رشته پزشکی در فرانسه پرداخت و اقامت پاریس را اخذ نمود.

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

اقامت فرانسه از طریق کار

شرایط دریافت ویزای کار در فرانسه، با توجه به کشور مبدا تعیین می‌شود.

انواع مختلفی از ویزاها و مجوزهای کار وجود دارند که می‌توانید برای آن‌ها درخواست کنید؛ ویزای کار کوتاه مدت برای نیروهای کاری صادر می‌شود که قصد دارند کمتر از ۹۰ روز در فرانسه کار کنند. هزینه این ویزا ۶۰ یورو خواهد بود.

اگر می‌خواهید بیش از ۹۰ روز در فرانسه کار کنید، باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید. اگر بخواهید برای خانواده خود هم ویزا بگیرید، باید ۹۹ یورو برای دریافت ویزای کار بپردازید.

متقاضیان بین المللی برای اخذ اقامت و دریافت کارت اقامت فرانسه از نوع کاری می توانند از طریق ویزاهای کاری مختلف این کشور اقدام کنند.

متقاضیانی که دارای ویزای اقامت طولانی مدت VLS.TS فرانسه می باشند، برای کار در این کشور نیازمند دریافت ویزا و مجوز کار نیستند.

متقاضیان برای دریافت ویزای کاری فرانسه باید از طرف کارفرمای فرانسوی پیشنهاد کاری دریافت کند.

کارفرمای فرانسوی باید موقعیت شغلی مورد نظر را در کشورهای اتحادیه اروپا و فرانسه آگهی کند و در صورت عدم وجود نیروی کاری مناسب با متقاضی بین المللی قرارداد کاری امضا کند.

متقاضی از روش های مختلف می تواند در این کشور مشغول کار شود؛ اما نکته مهم این جا است که متقاضیان با خرید خانه در فرانسه و گرفتن اقامت نمی توانند در این کشور به کار و اشتغال بپردازند و امکان فعالیت تجاری فقط با ثبت شرکت و یا دریافت مجوز کار امکان پذیر است.

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

شرایط اخذ ویزای کار فرانسه

به طور کلی ملیت، هدف از مهاجرت، جنسیت و سطح تحصیلات دانشگاهی متقاضی برای دریافت مجوز مهاجرت کاری به فرانسه اهمیت زیادی دارد.

کشور فرانسه از لحاظ دارا بودن فرصت های کاری، کمبود نیروی متخصص و قوانین کاری از کشورهای مناسب برای کار و اشتغال است.

نرخ مالیات بر درآمد فرانسه از حدود ۵.۵% تا ۴۱% و متوسط ساعات کاری فرانسه ۳۵ ساعت در هفته و مرخصی سالانه در حدود ۵ هفته در سال است.

یکی از مهم ترین شرایط کار در فرانسه برای متقاضیان بین المللی تسلط به زبان فرانسه است.

در اهمیت این شرط می توان گفت که اگر متقاضی مهارت زبان فرانسه را نداشته باشد و یا نتواند با فرانسوی زبان ها ارتباط برقرار کند، بسیاری از فرصت های شغلی را از دست می دهد.

از دیگر شرایط لازم برای اخذ اقامت فرانسه از طریق کار موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن رزومه و سوابق کاری و حرفه ای قوی
  • دارا بودن پاسپورت با اعتبار کافی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • دارا بودن مهارت های کاری و حرفه ای
  • دارا بودن اوراق هویتی و کارت شناسایی
  • ارائه اطلاعات کاری لازم برای متقاضیان خارج از فرانسه
  • ارائه فرم درخواست مجوز کار در فرانسه
  • دارا بودن کپی مجوز اقامت برای متقاضیان ساکن فرانسه
  • ارائه اطلاعات لازم در مورد کار پیشنهادی در فرانسه
  • ارائه گواهی تمکن مالی کافی و اسناد بانکی معتبر

انواع ویزاهای کاری فرانسه

دولت فرانسه ویزاهای مختلفی را به متقاضیان کار در این کشور ارائه می دهد. متقاضیان بر اساس هدف مهاجرت کاری و همچنین مدت زمان اقامت و شرایط و الزامات مورد نیاز می توانند برای یکی از ویزاهای کاری زیر در کشور فرانسه درخواست دهند:

نوع ویزای کاری فرانسه مدت زمان اعتبار توضیحات
ویزای کار کوتاه مدت کمتر از ۳ ماه -هزینه دریافت در حدود ۶۰ یورو
ویزای کار طولانی مدت بیشتر از ۳ ماه

-هزینه دریافت در حدود ۹۹ یورو

-دارا بودن مدت اقامت و اهداف کاری

-اخذ ویزای همراه خانواده

ویزای کاری ورزشی طولانی مدت در حدود ۱۲ ماه -مختص ورزشکاران برای شرکت در فعالیت های ورزشی فرانسه
ویزای کاری تجاری بر اساس نوع کار متفاوت

-برای راه اندازی کسب و کار و تجارتی در فرانسه

ویزای کار نیروی کاری ماهر در حدود ۱۲ ماه -مختص نیروی کار با مهارت
ویزای کاری داوطلبانه در حدود ۱۲ ماه -برای شرکت در کار بشردوستانه در فرانسه
ویزای کار با سازمان های بین المللی متفاوت -قرارداد کاری متقاضی با یک سازمان بین المللی در فرانسه
ویزای جستجوی کار در حدود ۱۲ ماه -مختص فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه

هزینه اقامت فرانسه چقدر است؟

اقامت فرانسه با تمکن مالی

برای اخذ اقامت خود حمایتی فرانسه باید ثابت کنید که توانایی پرداخت کلیه هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده‌تان را دارید.

شما تنها باید سرمایه خود را در بانکی در فرانسه ذخیره کنید و نیازی به سرمایه گذاری در ملک یا تاسیس شرکت جدید ندارید.

متقاضی اصلی برای اخذ خود حمایتی باید ۴۰ هزار یورو در حساب بانکی خود در ایران داشته باشد.

همسر متقاضی نیز باید اثبات کند ۲۰ هزار یورو در حساب بانکی خود یا حساب متقاضی دارد؛ همچنین متقاضی اصلی باید حداقل یک‌بار با ویزای توریستی به فرانسه سفر کرده باشد تا بتواند برای درخواست اقامت خود حمایتی اقدام کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید