۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 55405277

سفر کردن به شهر شیراز پر از تجربه‌های دل‌نشین خواهد بود، اگر تمایل دارید از جاهای دیدنی و سوغات شیراز بدانید با ما همراه باشید.

مسجد جامع عتیق

سلام نو _ سرویس گردشگری: شیراز شهر عشق و شعر و تمدن است و سفر به آن در هر زمانی از سال شگفت‌انگیز خواهد بود از این رو هر ساله مسافران و گردشگران پر شماری از داخل و خارج از کشور به این مقصد پر جاذبه سفر می‌کنند. فضاها و جاهای دیدنی در هر بخش از این شهر دوست داشتنی زیاد است و با داشتن برنامه‌ای از پیش تعیین شده می‌توان تعداد زیادی از این جاها را به تماشا نشست از طرفی این شهر جنوبی ایران مانند دیگر مقاصد دارای سوغات مخصوص به خود است و این امکان را برای مسافر فراهم می‌کند تا با کوله‌باری پر از خاطره و سوغاتی برای عزیزان به مبدأ بازگردد.

جاهای دیدنی و با شکوه شیراز

جاهای دیدنی و سوغات شیراز برای هر گردشگر آگاهی جذاب خواهد بود و بدون شک مسافری که قصد شیراز می‌کند علاقه و اشتیاقی برای گشت و گرد در این شهر زیبا و خواستنی دارد. جاهای دیدنی شیراز متنوع و پر شمار است و هر سلیقه‌ای به راحتی در این شهر مرتفع می‌شود و با رضایتی بی مثال و لبی خندان به دیار خود برمی‌گردد، با این اوصاف برشمردن دیدنی‌ها این حسن را دارد که با لیستی بلند به شیراز سفر کنیم و این اطمینان را داشته باشیم که زیبایی‌ها و فضاهای کم‌نظیری را تماشا خواهیم کرد، در ادامه به تعدادی از جاهای دیدنی شیراز زیبا اشاره می‌شود.

آرامگاه حافظ: وقتی صحبت از جاهای دیدنی و سوغات شیراز می‌شود گردشگران زیادی به یاد حافظ و آرامگاه زیبای آن می‌افتند در این میان گردشگران خارجی تمایل زیادی به حضور در این آرامگاه دارند چرا که معتقدند فضای آرامگاه حافظ بسیار آرام‌بخش است و تماشای مردم در این محل بسیار لذت بخش. حافظیه بر اساس طراحی آندره گدار به شکل کنونی در سال ۱۳۱۴ ساخته شد و طی این سال‌ها برنامه‌های فرهنگی بسیاری را به خود دیده است.

جاهای دیدنی و سوغات شیراز
آرامگاه حافظ - اردیبهشت شیراز

مسجد جامع عتیق: کهن‌ترین مسجد شیراز مسجد عتیق است که به مسجد جمعه یا آدینه نیز شهرت دارد، این مسحد از جاهای دیدنی شهر محسوب می‌شود و قدمتی به بلندای تاریخ دارد و در زمان‌های مختلف کاربری‌های متفاوت داشته است برای مثال در دوره‌ای عملکرد سیاسی و اجتماعی داشته است و در دوره‌ای محل نگهداری، حفظ و تلاوت قرآن بوده است. مسجد جامع عتیق دارای شش ورودی در اضلاع مختلف است و چندین مرتبه بعد از آسیب‌هایی که به آن وارد شده بازسازی و به نحوی مرمت شده است.

نارنجستان قوام: در لیست جاهای دیدنی و سوغات شیراز بدون شک بازدید از مجموعه نارنجستان قوام قرار می‌گیرد، نارنجستان قوام که به باغ قوام نیز معروف است طی سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به مدت ده سال از ۱۲۵۷ تا ۱۲۶۷ ساخته شده و با عنوان دارالحکومه و محل انجام دادن کارهای سیاسی و نظامی فعال بوده است. نارنجستان قوام یک مجموعه ۳۵۰۰ متر مربعی است و که در آن هنرهایی نظیر مقرنس کاری، آینه کاری، منبت کاری، آجر کاری، نقش پردازی، حجاری و گچ بری دیده می‌شود.

سوغات شیراز

دانستن درباره جاهای دیدنی و سوغات شیراز از موارد مهم برای سفر به این شهر است چرا که نه تنها دیدنی‌های آن متعدد است بلکه سوغاتی‌هایی که بتوان در آن تهیه کرد نیز متنوع و گوناگون توصیف می‌شود. برای خرید سوغاتی از شیراز دست ما باز است به این دلیل که این شهر زیبا هم سوغات خوراکی دارد و هم صنایع دستی، در ادامه به تعدادی از شیرینی‌ها، عرقیات و صنایع دستی موجود در آن اشاره می‌کنیم.

جاهای دیدنی و سوغات شیراز
مسقطی شیرازی

شیرینی‌ها به عنوان سوغات شیراز: مسقطی شیرازی از جمله شیرینی‌های خوشمزه و مشهور در این شهر است که با نشاسته و شکر و مقداری زعفران عمل می‌آید و طور معمول در بسته‌بندی‌هایی که ارائه می‌شود، مغز و آجیل روی آن می‌ریزند. یوخه نیز از دیگر شیرینی‌های شیراز است که با خمیری نازک درست می‌شود و در چند لایه این خمیر را می‌پیچند و بعد روی آن دارچین یا پودر پسته و قند می‌ریزند. کلوچه شیرازی از شیرینی‌های محبوب شیراز است و نوعی نان برنحی محسوب می‌شود البته گفتنی است که این نان برنجی یا کلوچه با نان برنجی کرمانشاه و کلوچه شمال متفاوت است.

از دیگر خوراکی‌های خوش طعم شیراز که می‌توان به عنوان سوغات از این شهر تهیه نمود بایستی به فالوده شیرازی، بادام سوخته و حلوا شیرازی اشاره کرد. یکی از محل‌هایی که می‌توان فالوه شیرازی با کیفیت از آن خریداری کرد، پشت ارگ کریم‌خان است درباره درست کردن بادام سوخته نیز بهتر است بدانیم که این خوراکی خوشمزه را با آب و شکر به قدری می‌جوشانند تا آب بخار شود و شکر باقی مانده به همراه بادام‌ها حالت بلوری بگیرد. در ارتباط با یکی از خوش طعم‌ترین دسرهای ممکن در شیراز نیز باید گفت که حلوا شیرازی با تمام حسنی که دارد امکان سوغات بودن را ندارد و بهتر است آن را خود در رستوران‌های شیراز امتحان کنید.

در ارتباط با جاهای دیدنی و سوغات شیراز می‌توان از عرقیات این شهر نام برد، عرق بهار نارنج، گلاب، عرق بید مشک و عرق نسترن از مشهورترین‌های شهر گل هستند. صنایع دستی نیز جایگاه ویژه‌ای در شیراز دارد و می‌توان از قلم زنی، منبت کاری و خاتم کاری این شهر برای عزیزان خود سوغات برد.

جاهای دیدنی و سوغات شیراز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید