ایران بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از بناهای تاریخی و زیبای ایران محوطه باستانی هفت تپه شوش نام دارد که در دل شوش در استان خوزستان واقع شده است.

سفری مجازی به محوطه باستانی هفت تپه شوش

سلام نو - سرویس گردشگری: با توجه به مطالعات تاریخی و کاوش‌های باستان‌شناسی، یکی از مناطق باستانی ایران، استان خوزستان است. برخی از جاهای دیدنی خوزستان، نظیر جندی شاپور و زیگورات چغازنبیل نیز گواهی بر این ادعا هستند. در نزدیکی شوش، یکی دیگر از محوطه‌های باستانی خوزستان واقع شده است؛ محوطه باستانی هفت تپه. این محوطه محل پیشین شهر کبناک است؛ یکی از شهرهای باستانی از تمدن ایلام که هنوز بسیاری از رازهای آن نهفته باقی مانده‌اند.

سفری مجازی به محوطه باستانی هفت تپه شوش

موقعیت جغرافیایی

هفت تپه، در حاصلخیزترین قسمت دشت خوزستان واقع شده‌ است. این محل باستانی، بین رودخانه‌ های دز و کرخه در حدود ده کیلومتری جنوب شرقی شوش و در وسط کشتزارهای طرح نیشکر هفت تپه قرار دارد.

موقعیت مکانی

محوطه باستانی هفت تپه در بخش جنوب شرقی شهرستان شوش و در فاصله ده کیلومتری آن واقع شده است. این محوطه از مرکز استان (اهواز) صد کیـلومتـر و از چغازنبیل ۲۳ کیلومتر فاصله دارد.

سفری مجازی به محوطه باستانی هفت تپه شوش

موزه هفت تپه

برای نگهداری اکتشافات به عمل آمده و همچنین تحقیق و ساماندهی فعالیت‌های باستان شناسی، موزه ای با این نام در این مکان ساخته شده‌است و موزه هفت تپه حاوی اکتشافات فوق الذکر است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید