۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 55481040

آبشارگردی در خوزستان بی‌همتا است از این رو همراه باشید تا بدانیم آبشار خروشان نگین کجاست.

آبشار خروشان نگین کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار نگین از مقاصد طبیعت‌گردی است و در روستایی به همین نام، در نقطه‌ای مهجور و دورافتاده در میان کوه‌ها و دشت‌های منطقه شیمبار، در شمال دریاچه سد شهید عباسپور واقع شده است.

بهترین راه دسترسی به آبشار، مسیری است که از مسجد سلیمان به روستای آب شلال منتهی می‌شود و با حدود چهار ساعت کوهپیمایی به روستای بکر و دست‌نخورده نگین و آبشار زیبای آن می‌رسد.

در پایین دست آبشار نیز دشت زیبای نگین قرار دارد که به کناره‌های دریاچه سد شهید عباسپور منتهی می‌شود.

مناظری بسیار زیبا و رویایی از دشت‌های پرشقایق در دامنه‌های پوشیده در درختان بلوط و دیواره‌های باشکوه و صخره‌ای در کنار دره‌هایی ژرف و هیجان‌انگیز، همگی بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند.

آشنایی با آبشار نگین مسجدسلیمان

آبشار نگین مسجدسلیمان دراستان خوزستان واقع است. آبشار نگین در روستایی به همین نام در محلی بسیار مهجور و دورافتاده در میان کوه ها و دشت های منطقه شین بار در شمال دریاچه سد شهید عباسپور واقع است.

آبشار خروشان نگین کجاست؟

بهترین مسیر بازدید از این مسیر و آبشار آن، مسیری است که از مسجد سلیمان به روستای آب شلال منتهی شده و از آنجا با حدود چهار ساعت کوهپیمایی به روستای بکر و دست نخورده نگین و آبشار بسیار زیبای آن می رسد.

البته از مسیر شهرکرد، جونقان، بهشت آباد و پس از گذر از گردنه های کوه میلی و چمن گلی میز می توان به این منطقه دسترسی یافت که بیشتر جهت کوهپیمایی مناسب است.

در بالای این آبشار مرتفع و سرسره مانند، دهانه ای است که آب را به طرف دیگر کوه هدایت می کندو باعث پدید آمدن آبشاری می شود که واقعا همچون نگینی برپهنای این دیار بکر و دست نخورده می درخشد.

در پایین دست آبشار نیز دشت زیبای نگین واقع است که به کناره های دریاچه سد شهید عباسپور منتهی می شود.

مناظری بسیار زیبا و رویایی به همراه دشت های پر از شقایق در دامنه های پوشیده از درختان بلوط و دیواره هایی باشکوه و صخره ای و مهمتر از همه، دره هایی ژرف و هیجان انگیز، برزیبایی این منطقه افزوده اند.

آبشار خروشان نگین کجاست؟

این منطقه زیبا در یکصد کیلومتری شمال شرق مسجد سلیمان و حدفاصل استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

یکی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی سلیمان کوه آبشار نگین است. این آبشار در روستایی به همین نام قرار گرفته است.

در میان کوه‌های منطقه شیمبار در شمال دریاچه سد شهید عباس‌پور می‌توانید این آبشار زیبا را مشاهده کنید. برای دسترسی به آن باید در مسیری که از مسجد سلیمان به روستای آب شلال می‌رود، با ۴ ساعت پیاده‌روی، به روستای نگین و آبشار آن برسید.

در پایین این آبشار نیز دشتی بسیار زیبا و سرسبز را مشاهده می‌کنید. کمی در این منطقه اتراق کنید و از مناظر زیبا و جذاب اطراف آن نهایت لذت را ببرید. دشت‌های این منطقه پر از گل شقایق می‌شوند. همچنین درختان بلوط جذابی را در این منطقه می‌توانید مشاهده کنید.

آبشار نگین، آبشار بسیار زیبایی است که در روستایی به همین نام در محلی کمتر شناخته‌شده در شمال دریاچه سد شهید عباسپور در مسجد سلیمان، همچون نگینی بر پهنای این دیار بکر و دست‌نخورده می‌درخشد.

در بالای این آبشار مرتفع و سرسره مانند، دهانه‌ای قرار دارد که آب را به طرف دیگر کوه هدایت می‌کند و باعث پدید آمدن این آبشار شده است.

آدرس: ایران، خوزستان، مسجدسلیمان، روستای نگین

آبشار خروشان نگین کجاست؟

جاذبه‌های نزدیک آبشار نگین

تپه باستانی گلگیر

یکی دیگر از تپه‌های باستانی مسجد سلیمان تپه‌ای بنام گلگیر است. قدمت این محوطه باستانی به ۵ هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. در این محوطه آثار از حکومت هخامنشیان نیز پیدا شده ‌است.

قلعه دیزه وراز

یکی از قلعه‌های باستانی مسجد سلیمان قلعه‌ای بنام دیزه وراز نام دارد. قدمت این قلعه به دوران اشکانیان می‌رسد. برای دیدن این قلعه تاریخی باید پله‌های زیادی را در دامنه کوه دلا بالا بروید تا بتوانید در شمال این کوه قلعه دیزه وراز را مشاهده کنید.

موزه چاه شماره یک

اولین چاه نفت خاورمیانه در شهرستان مسجد سلیمان افتتاح شد. موزه چاه شماره یک در محل اولین چاه نفت تأسیس شده است. این چاه در سال ۱۲۸۶ خورشیدی حفاری شد. در این موزه می‌توانید وسایل مختلفی که در صنعت نفت استفاده می‌شوند، نظیر دیگ تولید بخار، تلمبه رفت‌وبرگشت، لوله‌های تأسیسات، محرک رفت‌وبرگشت با نیروی بخار که جهت تولید نفت خام استفاده می‌شود را مشاهده کنید.

منطقه شو ولندر

یکی از مناطق طبیعی شهرستان مسجد سلیمان منطقه شو و لندر یا منطقه شکار ممنوع شو ولندر است. این منطقه در کوه‌های زاگرس جنوبی قرار دارد. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه باعث جذابیت و همچنین ارزشمندی این منطقه شده است. یکی از گونه‌های جذاب و نادر این منطقه نوعی سمندر به نام سمندر امپراتور است.

آبشار خروشان نگین کجاست؟

پارک جنگلی تمبی

یکی از مکان‌های تفریحی جذاب در نزدیکی مسجد سلیمان پارک جنگلی تمبی است. برای دیدن این پارک باید به ۶ کیلومتری جنوب این شهرستان مراجعه کنید. معمولاً مردم این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت خود به این پارک جنگلی مراجعه می‌کنند.

چشمه های آب گرم گلگیر

یکی از جاذبه‌های دیدنی مسجد سلیمان چشمه‌های آبگرم گلگیر است. این چشمه گوگردی مربوط به دوران پادشاهی کیانیان است. خواص درمانی آب‌های این چشمه توسط متخصصان تأیید شده است. اگر گرمازده شدید، می‌توانید از آب این چشمه استفاده کنید. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی و دردهای مفصلی نیز می‌توانند از خواص درمانی آب‌های گوگردی چشمه گلگیر استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید