یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کردستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان کوه چهل چشمه می‌باشد که در دیواندره واقع شده است.

 کوه چهل چشمه؛ بهشتی کوچک در دیواندره

سلام نو - سرویس گردشگری: کوه چهل چشمه با ارتفاعی نزدیک به سه هزار و ۱۴۰ متر از سطح آب‌های آزاد، در غرب شهرستان دیواندره قرار گرفته است. علاوه بر این کوه، منطقه چهل چشمه متشکل از ۲۰ قله‌ی دیگر است که قله‌ی شاه‌نشین، کانی میران، کوه مزگت و میرزا، کوه افراسیاب، کوه باینچوب و کوه کل کوژ تعدادی از این قلل را تشکیل می‌دهند. در پیرامون این کوه‌ سربه فلک کشیده، روستاهای متعددی وجود دارد که نرگسله، درهوان، کا نعمت و اسحاق‌آباد، از جمله‌ی‌ آن‌ها است. طبیعت زیبا با چشم‌اندازهایی رویایی و افسونگر، سرسبزی و نشاط منطقه، مجموعه‌ی کم‌نظیری از گل‌ و گیاهان مختلف با پوشش گیاهی متنوع دارویی و حضور چشمه‌ها و ییلاق‌های متعدد این منطقه از کشور را به یکی از تفریحگاه‌ها و استراحتگاه‌های محبوب و جاهای دیدنی دیواندره تبدیل کرده که در ایام مختلفی از سال میزبان گردشگران، طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان از سراسر ایران است.

 کوه چهل چشمه؛ بهشتی کوچک در دیواندره

علت نام‌گذاری

یکی از اصلی‌ترین دلایل نامگذاری کوه چهل چشمه، وجود چندین چشمه‌ی جوشان و پر آب است که در نواحی مختلف در جریان‌اند. در اطراف کوه چهل چشمه دیواندره ییلاق‌هایی زیبا به چشم می‌خورند که با چشم‌انداز زیبای خود روحتان را تازه کرده و خستگی سفر را از تنتان خارج می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید