تویسرکان یکی از شهرهای بسیار زیبای همدان است که زیبایی‌های فراوانی دارد. یکی از زیبایی‌های وصف نشدنی این استان پارک توریستی کمربسته می‌باشد که حدود ۱۵۰۰۰ متر مساحت دارد.

پارکی با مساحت ۱۵۰۰۰ متر در تویسرکان

سلام نو - سرویس گردشگری: پارک توریستی کمربسته در شمال شهر سرکان در استان همدان واقع است. این پارک در سه کیلومتری شهر تویسرکان و در مجاورت جنوب غربی شهر سرکان، در کنار بستر رودخانه قرار دارد. چنارهای کمربسته در این مجموعه جای گرفته‌اند. این چنارها پنجمین اثر ثبت شده میراث طبیعی ایران هستند و شامل پنج اصله، پیرامون دایره‌ای به قطر سه متر می‌شوند. چنارهای کمربسته از قدیمی‌ترین درخت‌های ایران و جاهای دیدنی تویسرکان به شمار می‌روند.

پارکی با مساحت ۱۵۰۰۰ متر در تویسرکان

این پارک با مساحتی در حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع در کنار دره‌ای خرم قرار دارد و طراوت و شادابی را به شهر و گردشگران هدیه می‌دهد. از میان پارک نهری در جریان است که حیات را با خود به ارمغان می‌آورد. یکی از جاذبه های پارک توریستی کمربسته سرکان ۶ اصله درخت تنومند چنار است که به نحوی عجیب و خاص روییده‌اند. این درختان در قسمتی از پارک توریستی کمربسته سرکان با ارتفاع ۳۰ متری حول دایره‌ای فرضی به قطر ۳ متر سینه آسمان را شکافته و به پیش رفته‌اند.

پارکی با مساحت ۱۵۰۰۰ متر در تویسرکان

فرضیه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه این درختان از تنه‌ی قطع شده یک درخت چنار کهنسال زاده شده‌اند. در این پارک توریستی تفریحی که وسعت زیادی نیز دارد می‌توانید ساعاتی را در سایه‌سار درختان به استراحت بنشینید و از طبیعت بکر پارک نهایت لذت را ببرید. از دیگر دیدنی های تویسرکان می‌توان به عمارت مسعودی، کاروانسرای شاه عباسی، آرامگاه حیقوق نبی و آرامگاه میر رضی الدین اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید