استان گیلان در کنار زیبایی‌های فراوانش خوراکی‌ها و غذاهای بسیار لذیذی دارد. این غذاها به قدری دلچسب و خوشمزه هستند که گردشگران به هنگام سفر به این استان از این خوشمزه‌ها نمی‌گذرند.

معرفی لذیذترین غذاهای گیلانی برای شکموها

سلام نو - سرویس گردشگری: در تور گیلانگردی شمیران گشت با باقلاقاتق یکی از مشهورترین غذاهای شمال کشور ایران و استان گیلان روبرو می‌شوید که آن را به نام‌های دیگر همچون هایباقالاقاتق، باقالا خورش و خورش گل در چمن هم می‌شناسند. در این خورش از لوبیا چیتی استفاده می‌شود که در بین اهالی رشت و استان گیلان به لوبیا کشاورزی، لوبیا رشتی یا پاچ باقالا شهره است و از پرطرفدارترین غذاهای محلی و گردشگران در در تور گیلان‌گردی این استان محسوب شده و در سفرتان به هر کدام از شهرهای گیلان، نباید خوردن و امتحان کردنش را فراموش کنید.

معرفی لذیذترین غذاهای گیلانی برای شکموها

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی که از غذاهای سنتی گیلان است را با بادمجان کبابی یا پخته می پزند که هردو صورت لذیذ است. تخم مرغ، سیر سرخ شده، گوجه فرنگی، روغن ،پودر میخک و ادویه هایی مانند نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین از جمله مواد این غذا هستند.میرزا قاسمی هم با برنج و هم با نان صرف می شودو یکی از غذاهای گیلانی با بادمجان است. هفت بیجار، زیتون ، ترب و برگ ترب همراه این غذا استفاده می شود.

معرفی لذیذترین غذاهای گیلانی برای شکموها

ترشه تره

برای اینکه بتوانید یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و محلی گیلان به نام ترشه تره را در تور گیلان‌گردی نوش جان کنید باید بدانید که در این غذا انواع سبزیجات تازه از جمله تره، برگ چغندر، جعفری، اسفناج، گشنیز و سیر به همراه نوعی ترشی مانند آب نارنج یا آب انبار به سبک و شیوه‌ای خاص با هم ترکیب می‌شود. باید همه این سبزیجات را در کنار مقدار کمی برنج طبخ نمود و سپس ادویه و سیر به آن اضافه کرد و در پایان در ترشی آن‌ها را پخت و پس از اینکه جاافتاد، روی آن تخم‌مرغ شکست .

کوکوی مرغ

هرچه از آشپزی عالی مردمان خوش خوراک این خطه بگوئیم، کم است. آن ها با ترکیب موادی ساده، طعم هایی بی نظیر خلق می کنند. کوکوی مرغ بسیار ساده و در عین حال خوش طعم بوده و از ترکیب مرغ آب پز، تخم مرغ، پیاز و ادویه تهیه می شود.

معرفی لذیذترین غذاهای گیلانی برای شکموها

سیر قلیه

سیر قلیه در بین غذاهای سنتی و محلی استان گیلان و گردشگران تور گیلان‌گردی یکی از محبوب‌ترین‌هاست و مواد اولیه آن، مرغ، برگ سیر، لپه، تخم‌مرغ، پیاز و ادویه است. این غذای گیلانی ترکیبی است از ذائقه‌های جای جای ایران عزیز. به طوری که گوشت آن بسته به سلیقه‌تان می‌تواند مرغ یا اردک باشد، که دومی در گیلان استفاده‌اش بسیار رواج دارد. و عنصر دیگر سیر و تخم‌مرغ است که به تنهایی غذای سیرواویج را به طور مستقل به نام خود زده‌اند. و قلیه هم که مشخص است و نیازی به گفتن ندارد، هر نوع خورشی که در آن گوشت باشد، قلیه گویند، که قلیه ماهی زبانزد بین ایرانیان است.

معرفی لذیذترین غذاهای گیلانی برای شکموها

کویی تره

معجونی از ترکیب گردوی ساییده و پخته شده همراه با رب انار و رب گوجه فرنگی است که با کدو حلوایی، سیر، نمک، فلفل، زردچوبه و گلپر در روغن تفت داده شده؛ مخلوط می‌شود و خورشی می‌شود که با برنج صرف می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید