استان کرمان زیبایی‌های فراوانی را در دل دارد. روستای رابر یکی از این زیبایی‌هاست که به عنوان عروس این استان شناخته شده است. این چشمه ویژگی‌ها و زیبایی‌های بسیاری در خودش جای داده است.

در سفر به کرمان از چشمه عروس دیدن کنید

سلام نو - سرویس گردشگری: شهرستان رابر با وجود، دیدنی های طبیعی، باستانی، تاریخی، زیارتی و تفریحی و تفرجگاه های خوش آب و هوا، چشم اندازهای زیبا از نعمتهای گسترده الهی برخوردار است. چشمه عروس از مناطق  دیدنی و تفریحی این شهرستان است که دربر گیرنده باغ های میوه، سپیدار، چنار و بسیار دیگر از درختان وحشی  بوده و جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است.

در سفر به کرمان از چشمه عروس دیدن کنید

رودی با ارتفاع ۸۷ کیلومتر

این رود به ارتفاع ۸۷ کیلومتر سومی رود بلند کرمان است. یکی دیگر از مکانهای قشنگ وطبیعی استان کرمان است که هرساله پذیرای مهمان‌های نوروزی در این جای خنک ودلنواز است . این چشمه درین شهرستان واقع شده که با هوای خنک و طبیعت بکر خویش پذیرای مسافران نوروزی از سراسر مرزو بوم بوده است . امازاده سید مرتضی , بندر هنزا , لنگر , بیشه هونی , چشمه عروس , علاقه آباد و رمز تشتک از بخش ها توریسم است که بیشترین مسافر را جذب کرده‌اند . رابر دارنده مناظر خوشگل , جالب و چشمه سارهای بسیار است , به گونه ای به رامسر جنوب جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده‌است . ناحیه ییلاقی رابر در کوهپایه پادشاه واقع شده‌است و هوایی خنک وکوهستانی دارااست . همینطور یکی‌ازمکان‌های فراموش نشدنی رابر , چشمه عروس آن است که در ۳ کیلومتری رابر جای دارد . جذابیت و زیبایی آن سبب ساز شده‌است که در فصل های فصل بهار و فصل تابستان اشخاص متعددی از شهرهای به دورو نزدیک روستاها برای گشت وگذار به‌این ناحیه میایند . و اعم از بخشها جذاب و تفریحی این شهرستان که دربر گیرنده گلشن های میوه , سپیدار , چنار و دوچندان دیگری از درختان وحشی می‌باشد. جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این ناحیه افزوده است . همینطور چنار تاریخی و تنومند این حیطه هم جالب و ماندگار است .

در سفر به کرمان از چشمه عروس دیدن کنید

مناسب‌ترین فصل سفر 

چشمه عروس در ۳ کیلومتری شمال غربی رابر واقع شده و در فصول بهار و تابستان میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور به خصوص استانهای هرمزگان و فارس می باشد. چشمه عروس نام رودی است به طول ۸۷ کیلومتر و سومین رود بلند کرمان بعد از هلیل ‌رود و رود ملنتی است. این رود پس از آبیاری مزرعه‌ های رابر به هلیل رود می ‌پیوندد و به سد جیرفت می ‌ریزد. هلیل رود و چشمه عروس باهم به هامون جازموریان می ‌ریزند. جریان آب رودخانه و جوشش چشمه سارها بر زیبایی این منطقه افزوده است. همچنین چنار تاریخی و تنومند چشمه عروس نیز دیدنی و به یاد ماندنی است.

در مناطق کوهستانی شهرستان رابر، ییلاق های کوهستانی سرسبز وخوش آب وهوایی دیده می شودکه در طول سال به ویژه در فصل تابستان مورد توجه اهالی بومی و ساکنین استان های گرمسیری مجاور از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان و یزد واقع می شوند. این مناطق کوهستانی دارای جلوه ها و پدیده های جذاب کوهستانی از قبیل چشمه سارها و آبشارهای بسیار زیبا و دره ها و دامنه های سرسبزوخوش آب وهوا می باشند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید