در این گزارش به بررسی برخی از علائم رایج بیماری قند خون پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

علائم و نشانه های پنهان ابتلا به بیماری قند خون

به گزارش سلام نو، دیابت با سطوح بالای (گلوکز) در خون مشخص می شود و زمانی رخ می دهد که پانکراس انسولین کافی تولید نمی کند یا سلول ها قادر به پاسخ مناسب به انسولین تولید نشده نیستند. برخی از علائم پنهان قند خون وجود دارد که بسیاری از مردم متوجه آن نمی شوند.

برخی از علائم رایج همراه با این بیماری شامل موارد زیر است:

گرسنگی بیش از حد

یکی از علائم پنهان قند خون گرسنگی بیش از حد است. از آنجا که مقدار گلوکز مورد استفاده سلول های بدن برای انرژی تنظیم نمی شود، بدن شما به طور خودکار شروع به جستجوی منابع سوخت اضافی می کند و باعث گرسنگی مداوم می شود.

افزایش ادرار

دانشمندان توضیح دادند که افزایش قند خون کلیه ها را فعال می کند که به دنبال دفع اضافی از طریق ادرار هستند و این امر منجر به تکرر ادرار می شود.

دهان خشک

از آنجا که بدن شما مقدار زیادی مایعات را از طریق ادرار از دست می دهد، این امر منجر به کم آبی بدن و تشنگی شدید می شود که باعث خشکی دهان و خارش شدید پوست در قسمت های مختلف بدن می شود.

تاری دید

تاری دید و مشکل در تمرکز ممکن است نشانه سطح بالای قند خون باشد.

خستگی

در صورت بالا بودن سطح قند خون، سلول ها نمی توانند گلوکز را به خون جذب کنند. این امر با وجود تغذیه مناسب و خواب کافی منجر به خستگی و ضعف می شود.

علائم اولیه دیابت نوع ۲

عفونت

مردان و زنان مبتلا به دیابت مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند که از گلوکز تغذیه می کنند. این باعث گسترش سریع عفونت بین انگشتان دست و پا، زیر سینه ها یا اطراف دستگاه تناسلی می شود.

التیام زخم های بیشتر طول می کشد

یکی ازعلائم پهان قند خوننوع ۲ این است که بریدگی ها و خراش ها به سرعت بهبود نمی یابند. زیرا قند خون بالا بر جریان اکسیژن به سلول ها تأثیر می گذارد، باعث آسیب عصبی می شود و بهبود زخم ها را دشوار می کند.

احساس سوزن سوزن شدن در اندام ها

افزایش سطح قند خون منجر به آتروفی اعصاب اعضا اعم از پا یا دست می شود که گاهی منجر به درد، سوزن سوزن شدن می شود.

علائم اولیه دیابت نوع ۱

کاهش وزن بدون دلیل

اگر بدن شما به دلیل ناکافی بودن انسولین نتواند از غذای شما انرژی بگیرد، پروتئین عضلات شما به عنوان منبع سوخت جایگزین تجزیه می شود و باعث کاهش وزن می شود.

اختلالات روده ای

هنگامی که سلول های لوزالمعده تولید کننده انسولین را از بین می رود، بدن شما به سوزاندن چربی روی می آورد که منجر به افزایش کتون در خون و تهوع و استفراغ می شود، وضعیتی که از نظر پزشکی کتواسیدوز نامیده می شود .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید