در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بخشی از سؤال‌های شما درباره استفاده صحیح از ماشین لباسشویی بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چه طور عمر ماشین لباسشویی خود را بالا ببریم؟ / از روش شستن پتو تا لباس جین

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ماشین لباسشویی یکی از وسایل مهم و ضروری در خانه‌های امروزی است و از آنجایی که جزو وسیله‌های جدید به شمار می‌آید بسیاری از افراد درباره استفاده صحیح از آن دچار مشکلاتی هستند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بخشی از سؤال‌های شما درباره استفاده صحیح از ماشین لباسشویی بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با این فرمول درون ماشین لباس شویی لباس بریزید!

اولین نکته درباره حجم لباسی که می‌توان درون ماشین لباسشویی ریخت این است که شما مجاز هستید به ازای این که ماشین لباسشویی‌تان چند کیلویی است در آن لباس بریزید. برای مثال اگر ماشین لباسشویی‌تان ۸ کیلویی است شما باید به ازای هر یک کیلوگرم ۳ عدد لباس نرمال درون ماشین لباسشویی بریزید. این به این معنا است که عدد هشت ضربدر سه می‌شود و شما مجاز هستید که بیست و چهار عدد نرمال درون ماشین لباسشویی بیندازید. منظور از لباس نرمال لباس‌های هستند جنس حوله‌ای و یا جین نداشته باشند.

درون ماشین لباسشویی لباس کم بریزیم یا زیاد!

یکی از سؤال‌هایی که اکثر مواقع با آن روبرو می‌شویم این است که درون ماشین لباسشویی به چه اندازه باید لباس بریزیم؟ در چه حالتی به ماشین لباسشویی فشار بیشتری وارد می‌شود و کم لباس ریختن یا زیاد لباس ریختن چه آسیب‌هایی را به ماشین لباسشویی می‌رساند!؟ اگر حجم لباس که درون ماشین لباسشویی می‌ریزید کم باشد در هنگام خشک شدن لباس‌ها در یک گوشه از سبد ماشین قرار می‌گیرند و در نهایت ماشین شروع به حرکت کردن و تکان‌های شدید می‌کند و این در حالی است که اگر بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید قدرت تمیز کنندگی ماشین لباسشویی و همچنین قدرت خشک کنندگی آن بسیار پایین می‌آید.

آیا می‌توان با ماشین لباسشویی پتو شست؟

اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما زیر ۷ کیلوگرم است به هیچ عنوان درون آن پتو نیندازید. اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما ۸ کیلویی و یا بیشتر است مجاز هستید که درون آن پتو مسافرتی و یا پتو معمولی بشویید، اما باید به این نکته دقت کنید که در هر بار شست و شو فقط مجاز هستید که یک عدد پتو را معادل کل ظرفیت ماشین لباسشویی قرار دهید.

آیا می‌توان درون ماشین لباسشویی حوله تن پوش را شست؟

باید بدانید که شستن حوله تن پوش درون ماشین جزو استثنائاتی است که هرگز نباید آن را انجام دهید. حوله تن پوش میزان بسیار زیادی آب را به خودش جذب می‌کند و می‌تواند به راحتی شفت و بربلینگ ماشین لباسشویی را دچار آسیب دیدگی شدید کند. بهترین راه برای شستن حوله تن پوش این است که آن را یا به خشکشویی ها داده و یا با دست بشویید.

ماشین لباسشویی چند کیلویی برای خانه شما مفید است؟

اگر یک نفر و مجرد هستید بهترین گزینه برای شما ماشین لباسشویی ۵ کیلویی است. ماشین لباسشویی ۶ کیلویی مناسب دونفره‌ها و ماشین لباسشویی ۷ کیلویی مناسب خانواده‌های سه نفره است. اگر خانواده پرجمعیت‌ترین دارید و به ترتیب چهار نفره و یا پنج نفره هستید می‌توانید از ماشین لباسشویی ۸ کیلوگرمی و یا ۱۰ کیلویی استفاده کنیم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید