۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 55414194

سازه‌های تاریخی و دیدنی از جمله برج آبی و کلیسای سنت جورج در کنار محل باستان‌شناسی دیاکووو و چشم‌اندازهای طبیعی نظیر درختان بلوط این مجموعه را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شهر مسکو تبدیل کرده‌اند.

منطقه کولومنسکویه  شهر مسکو

سلام نو-سرویس گردشگری: کلان شهر مسکو، پایتخت روسیه و بزرگ‌ترین شهر در قاره اروپا است که نقش مهم و اساسی در توسعه این کشور و حتی جهان داشته است. بناها و معماری‌های زمان امپراتوری روسیه هنوز در سطح شهر باقی مانده‌اند که بازسازی‌های بسیاری روی تمامی آن‌ها صورت گرفته است. امروزه مسکو روسیه به شهر مدرن اروپایی به سبک روسی تبدیل شده است که بازدید از آن آرزوی تمامی گردشگران سرتاسر دنیا است. از این رو، اگر به دنبال سفر و گردش در شهر مسکو هستید، باید نسبت به اماکن گردشگری مسکو اطلاعات مفیدی کسب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

منطقه کولومنسکویه

اماکن گردشگری مسکو + عکس

این منطقه از زیباترین اماکن گردشگری مسکو است که با نام کامل ذخیره‌گاه طبیعی و موزه معماری و تاریخی کولومنسکویه شناخته می‌شود. این منطقه با ۳۹۰ هکتار مساحت، ناحیه سابق سلطنتی بوده و تنها در فاصله چند کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر مسکو قرار دارد. این مکان تا چندین قرن محل اقامت تزارها و دوک‌های روسی بوده و پادشاهانی از قبیل واسیلی سوم روسیه، ایوان مخوف و کاترین دوم روسیه نیز به این تفرجگاه زیبا علاقه‌ی وافری داشتند. سازه‌های تاریخی و دیدنی از جمله برج آبی و کلیسای سنت جورج در کنار محل باستان‌شناسی دیاکووو و چشم‌اندازهای طبیعی نظیر درختان بلوط این مجموعه را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در شهر مسکو تبدیل کرده‌اند. کلیسای معراج کولومنسکویه با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی در این ناحیه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

توپ تزار

اماکن گردشگری مسکو + عکس

توپ تزار از دیگر اماکن گردشگری مسکو است که به صورت نمادین و توسط روسیه ساخته شده و توپ حدود ۵٫۹۴ متر طول دارد. این ابزار جنگی در سال ۱۵۸۶ میلادی توسط آندری چوخوف ریخته‌گری شد. توپ تزار در کاخ کرملین برای نمایش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این توپ تنها یک جنگ‌افزار نمادین بوده و هرگز در جنگی مورد استفاده قرار نگرفته است.

فواره و مجسمه دوستی مردم مسکو

اماکن گردشگری مسکو + عکس

فواره و مجسمه دوستی مردم مسکو از دیدنی‌ترین اماکن گردشگری مسکو است که که از سال ۱۹۵۴ میلادی با نمایش زیبای خود خشنودی بازدیدکنندگان را باعث می‌شود. این فواره و مجسمه توسط دو معمار مشهور و با دقت بی‌نظیری ساخته شده است که حوضچه‌ این مجموعه زیبا حدود ۴۰۰۰ مترمکعب ظرفیت دارد یا حدودا ۲۰۰۰ خروجی پرفشار آب در ساخت فواره استفاده شده است. مکانیسم کنترل فواره‌ها می‌تواند آب خروجی را با الگوهای مختلف تا ارتفاع ۲۴ متر نیز پرتاب کند. البته در سال‌های اخیر این سیستم به‌ کلی فرسوده شده و نیاز به تعمیر و مرمت اساسی دارد و به همین دلیل فواره فقط به‌صورت عادی کار می‌کند.

اسلحه خانه کرملین

اماکن گردشگری مسکو + عکس

اسلحه خانه کرملین از دیگر اماکن گردشگری مسکو است. مجموعه موزه در سال ۱۸۵۱ میلادی افتتاح شد و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کلان شهر مسکو به ‌شمار می‌رود و گنجینه‌های ارزشمند زیادی را از این کشور در خود جای داده است. موزه اسلحه‌های تاریخی و زره‌ها، یونیفرم‌های ارتشی، یونیفرم‌های فرماندهان و پادشاهان، تاج‌ها و لباس‌های درباری را که به قرون ۴ تا ۲۰ میلادی تعلق دارند به نمایش عموم مردم و گردشگران درآورده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید