۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
کد خبر: 55411651

با ما همراه باشید تا درباره موزه‌های مسکو اطلاعات کسب کنید.

سلام نو-سرویس گردشگری: کلان شهر مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته می‌شود. این کلان شهر زیبا و سرد مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی است. مسکو دارای جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی کشور و مردمان روسیه آشنا می‌کند. در بین جاذبه‌های گردشگری مسکو، موزه‌های بسیاری نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست و بازدید کنندگان را با موضوعات مختلف و جذاب مربوط به موزه آشنا می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره موزه‌های مسکو اطلاعات کسب کنید.

موزه دولتی تاریخ روسیه

موزه‌های مسکو

موزه دولتی تاریخ روسیه از موزه‌های مسکو در یکی از اضلاع میدان سرخ قرار گرفته است. این موزه در سال ۱۸۷۲ افتتاح شد. مجموعه موزه دولتی تاریخ روسیه شامل گستره وسیعی از اشیای بازمانده از اقوامی است که در دوران ما قبل تاریخ در قلمرو امروزی روسیه زندگی می‌کردند. همچنین، در این موزه تاریخی می‌توان از آثار هنری با ارزشی که توسط دودمان رومانوف جمع‌آوری شده‌اند، بازدید کرد. با مجموعه‌ای بیش از یک میلیون قطعه، از موزه دولتی تاریخ روسیه به‌ عنوان یکی از موزه‌های مهم تاریخ این کشور یاد می‌کنند.

موزه و مستغلات کوسکوو

موزه‌های مسکو

این موزه که یکی از جذاب‌ترین موزه‌های مسکو و درواقع اقامتگاه تابستانی خانواده‌ شرمتو در قدیم بوده است. این اقامتگاه سلطنتی در اواسط قرن ۱۸ ساخته شده است که در آن دوران چند مایل از شرق کلان شهر مسکو فاصله داشت، اما امروزه به دلیل گسترش شهر، تنها جزئی از این شهر محسوب می‌شود. عمارت شرمتو که از اولین عمارت‌های تابستانی اشراف‌زادگان روسی و یکی از معدود خانه‌های نزدیک مسکو است که حفاظت شده است. امروزه خانه کوسکوو را به موزه‌ دولتی سرامیک روسیه تبدیل کرده‌اند و محوطه‌ اطراف این عمارت مکان مورد علاقه‌ اهالی مسکو برای تفریح و سرگرمی است.

موزه‌های گورکی

موزه‌های مسکو

موزه‌های گورکی از دیگر موزه‌های مسکو است. در حقیقت، در نیژنی نووگورود همه‌ی خانه‌هایی را که گورکی در آنها زندگی یا کار می‌کرده، امروزه به موزه تبدیل کرده‌اند. این مکان محل زندگی شخصی گورکی در دهه‌ سی سالگی بوده و حال اسمش را موزه‌ گورکی گذاشته‌اند. از طرف دیگر موزهایی به اسم خانه‌ گورکی نیز وجو دارد که این نویسنده‌ روس چند سالی را را در آن گذرانده است. اگر از علاقه‌مندان گورکی هستید و این دو موزه برایتان کافی نیستند، می‌توانید از موزه‌ ادبیات گورکی نیز بازدید کنید.

موزه جنگ بزرگ وطن پرستانه

موزه‌های مسکو

موزه جنگ بزرگ وطن پرستانه که با نام موزه پیروزی و موزه جنگ جهانی دوم نیز شهرت دارد در لیست موزه‌های مسکو کشور روسیه قرار دارد. ساخت موزه جنگ بزرگ وطن پرستانه در سال ۱۹۸۶ میلادی آغاز شد و درهای آن را در سال ۱۹۹۵ برای بازدید به روی عموم مردم و گردشگران باز کردند. این موزه با حدود ۱۴ هزار متر مربع محل برگزاری نمایشگاه دائمی و ۵ هزار متر مربع فضا برای نمایشگاه‌های موقتی است. در واقع موزه جنگ مسکو شامل دو قسمت از جمله سالن فرماندهان،سالن افتخار، سالن یادها و غصه‌ها در طبقه اول و نمایشگاهی از عکس‌های جنگی، یونیفرم‌ها، جایزه‌های جنگی، نامه‌های سربازان و دیگر موارد مرتبط با جنگ در طبقه دوم است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید