یکی از بهترین مناطق زیبای استان آذربایجان روستای اجاق کندی است که در جنگل های ارس باران قرار گرفته است و مهمترین محصول منطقه کلیبر زغال اخته و انار است.

روستایی زیبا در جنگل های ارسباران به نام اجاق کندی

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، اجاق ‌کندی از روستاهای استان آذربایجان شرقی واقع در شهرستان کلیبر است. شهرستان کلیبردر جنگلهای زیبای ارسباران، در دامنه کوههای سرسبز واقع شده و طبیعت این منطقه از بهترین مناطق آذربایجان است. امامزاده زیبا و تاریخی روستای اوجاق کندی نیز در دل جنگل های ارسباران قرار دارد.‏

روستای اجاق کندی واقع در شرق دیزمار از روستاهای زیبا و دیدنی قره‌ داغ محسوب میشود. اجاق کندی با روستاهای بکر و زیبای دیگری مثل دیش گدیگی، دینه ور، تیروان، طویل، باللی جا، مردانقم و چای کندی همسایه است.

وجه تسمیه این روستا به خاطر وجود مقبره شیخ محمد طوسی در این بادیه می باشد. در کنار مقبره شیخ محمد طوسی درخت بلوط تنومندی خود نمایی می کند که اهالی روستا به آن نام "شیش آغاجی " (درخت سیخ) داده و بر این باور هستند که در ایام قدیم زائران شیخ به جای سیخ کباب از شاخه های نازک بلوط جهت پخت کباب استفاده کرده اند و در این میان، یک شاخه نازک بلوط به زمین افتاده و پس از سالیان متمادی رشد و نمو کرده و به این درخت تبدیل شده است. کنار امامزاده چند زائر سرا نیز ساخته شده و ضریح شیخ نیز در داخل ساختمان دایره مانند و تنگی قرار گرفته که دو نفر به زور از کنار هم میتوانند عبور کنند. علاوه بر امامزاده طبیعت روستا بکر بوده و از جاذبه های مهم گردشگری این منطقه به شمار میرود.

مسیر دسترسی

جاده ارتباطی این منطقه همان جاده معدن مس سونگون است که تا خود معدن آسفالت ولی بقیه خاکی است. از ابتدای معدن یک راه فرعی به سمت چپ منشعب میشود که بعد از عبور از روستای خوینه رود (خویناری) و قلعه آغجه قلعه به منطقه هفت چشمه  واقع در این منطقه می رسد. طبیعت هفت چشمه تقریباً تا حدودی شبیه به چیچکلو است ولی چیچکلو زیباتر است. در ادامه راه از هفت چشمه به اجاق کندی در کنار مسیر درخت های آلوچه وحشی زیادی وجود دارد که میوه های آن در اواسط شهریور میرسند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید