اگر اغلب از ماکروویو خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به‌طور منظم آن را تمیز می‌کنید. بسیاری از مردم ماکروویو را تمیز نمی‌کنند و بعد از گرم کردن مجدد وعده‌های غذایی بوی بدی می‌دهد. یک کاسه را با آب پر کنید و آن را به مدت دو دقیقه در ماکروویو گرم کنید. سپس اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا بخار ذرات غذای خشک‌شده را آزاد کند. همچنین می‌توانید مقداری لیمو را در آب بپاشید تا به ضدعفونی کردن آن کمک کند.

۶ نقطه بدبو در آشپزخانه که معمولا فراموش می‌کنید تمیز کنید

به گزارش سلام نو، در هنگام تمیز کردن آشپزخانه قسمت‌های بدبویی وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شوند. همان‌طور که آشپزخانه شما تمیز به نظر می‌رسد، بیشتر نقاط بدبوی آشپزخانه همان‌هایی هستند که در نگاه اول نمی‌بینید. به‌عنوان‌مثال فاصله‌های بین فر و کابینت‌ها را در نظر بگیرید. مقدار زیادی غذا در هنگام آشپزی به آن محل می‌ریزد و پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را همواره تمیز و خوش‌بو نگه‌دارید، بهترین کار این است که در طول تمیز کردن آن، با این نواحی بدبو برخورد کنید.

لکه‌های بدبوی آشپزخانه که فراموش کرده‌اید تمیز کنید

۱. فاصله بین فر و کابینت یا دیوارها

این مکان می‌تواند یک جای دشوار برای تمیز کردن باشد، اما معمولا مقدار زیادی زباله بدبو بین آن فضای کوچک گیر می‌کند. شکاف بین اجاق و کابینت‌ها، دامی برای زباله‌های ریز است که می‌تواند منجر به بوی بد شود. اگر این شکاف‌ها در حال حاضر محل تجمع زباله و کثیفی است، ابتدا باید آن‌ها را تمیز کنید. سپس پس از تمیز کردن، می‌توانید چند تکنیک را برای تمیز نگه‌داشتن آن اجرا کنید.

ساده‌ترین راه برای تمیز کردن این شکاف‌ها این است که یکپارچه را مرطوب کنید و آن را دور یک چاقو بپیچید. سپس این ابزار موقت را تا جایی که می‌توانید در شکاف قرار دهید و آن را به سمت خود بکشید. برای کمک به جلوگیری از افتادن زباله‌های ریز روی زمین، چاقو را کمی به سمت بالا کج کنید. سپس دستمال را در سینک تکان دهید. بعدازاینکه هر دو طرف نسبتا تمیز شدند، پارچه را دوباره مرطوب کنید ولی این بار با سرکه. چاقو را دوباره بپیچید و به شکاف برگردانید. پارچه را هرچند بار که نیاز دارید بشویید و دوباره خیس کنید.

۲. ماکروویو

اگر اغلب از ماکروویو خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که به‌طور منظم آن را تمیز می‌کنید. بسیاری از مردم ماکروویو را تمیز نمی‌کنند و بعد از گرم کردن مجدد وعده‌های غذایی بوی بدی می‌دهد. یک کاسه را با آب پر کنید و آن را به مدت دو دقیقه در ماکروویو گرم کنید. سپس اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا بخار ذرات غذای خشک‌شده را آزاد کند. همچنین می‌توانید مقداری لیمو را در آب بپاشید تا به ضدعفونی کردن آن کمک کند.

۳. سطل زباله‌ها

اگر سطل زباله شما به‌طور مرتب تمیز نشود، احتمالا بسیار بدبو است. خوشبختانه بدون لک نگه‌داشتن سطل زباله واقعا آسان است. استفاده از اسپری ضدعفونی‌کننده برای سطل‌های زباله عالی است. فقط کافی است آن را اسپری کنید و بگذارید خشک شود. اسپری‌های ضدعفونی‌کننده در از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها عالی هستند.

۴. سینی ظروف نقره

شما هر بار که ظروف نقره خود را استفاده می‌کنید آن‌ها را تمیز می‌کنید، اما سینی که آن‌ها را در آن قرار می‌دهید چطور؟ به نظر می‌رسد که این سینی به‌راحتی کثیفی‌ها را به خود جمع می‌کند. ماهی یک‌بار تمام ظروف نقره خود را از سینی بردارید و زباله‌ها را روی سطل زباله یا سینک خود بریزید. با استفاده از مخلوطی از دو قسمت آب و یک قسمت سرکه مقطر، یکپارچه تمیز را مرطوب کرده و ظرف را پاک‌کنید تا تمیز شود. اگر سینی قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی است، می‌توانید به‌سادگی آن را حداقل یک‌بار در ماه در ماشین بشویید.

۵. فر

اگر هرروز از فر خود استفاده می‌کنید، حداقل ماهی یک‌بار داخل فر را تمیز کنید. پاک کردن مواد ریخته شده اغلب آن را تمیز نگه می‌دارد و بوی بد را در خانه‌تان کاهش می‌دهد. یک پاک‌کننده فر بگیرید و دست‌به‌کار شوید. با کمک یک محصول خریداری‌شده از فروشگاه، کار بسیار آسان‌تر خواهد شد.

۶. ماشین ظرف‌شویی

شما فکر می‌کنید ماشین ظرف‌شویی هر بار که ظرف‌ها را می‌شوید، خودش را نیز شستشو می‌دهد؟ خیر اصلا این‌طور نیست. ماشین ظرف‌شویی برای تمیز ماندن به کمی توجه بیشتر نیاز دارد. مرطوب ماندن ماشین ظرف‌شویی باعث ایجاد بوی بد می‌شود. پس قبل از ایجاد بوی بد، از آن جلوگیری کنید. همیشه قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرف‌شویی، مواد غذایی روی ظروف را تمیز کنید و پس از اتمام شستشو، در ماشین ظرف‌شویی را باز بگذارید تا رطوبت ایجاد نشود که می‌تواند باکتری‌ها را در خود جای دهد و بوی بد ایجاد کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید