دریل‌های معمولی، دریل‌های استانداردی هستند که تقریباً در هر جعبه ابزار یک تعمیرکار یافت می‌شود. از یک دریل معمولی می‌توان برای سوراخ کردن چوب، دیوار خشک، پلاستیک یا سایر مواد نرمتر استفاده کرد.

ویژگی های بهترین دریل چکشی در ساختمان سازی

دریل چکشی برای سوراخ کردن برخی از سطوح و قطعات مورداستفاده قرار می گیرد. این دریل‌ها برای افزایش کارایی از حرکت چکشی استفاده می‌نمایند که در ساختمان سازی بسیار اهمیت دارد. حرکت چکشی می‌تواند گشتاور ایجاد شونده توسط دستگاه را افزایش دهد و باعث بهبود عملکرد دستگاه ها خواهند شد.

بهترین دریل چکشی

بهترین دریل چکشی برای شما کدام است؟ ما قصد داریم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که دریل چکش چیست و چگونه می‌توانید بهترین برند دریل چکشی را تهیه کنید. هر دریل در صنعت کاربردهای خاصی دارد؛ بنابراین دریل مناسب چوب را نمی‌توانید برای سنگ به کار ببرید. با ما در این مقاله همراه باشید. بعد از خواندن این مقاله، به‌راحتی قادر خواهید بود بهترین دریل را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

دریل چکشی چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

دریل چکشی سوراخ‌هایی در مقاوم‌ترین مواد ایجاد می‌کند. حتی می‌توان سنگ را با این ابزار سوراخ کرد. اما چه زمانی به یکی از دریل چکشی نیاز پیدا خواهید کرد؟ دریل چکشی، برای حفاری روی سنگ، بتن، آجر یا ملات طراحی شده است. هنگامی که دریل چکش کار می‌کند، مانند یک دریل معمولی می‌چرخد.

ویژگی های بهترین دریل چکشی در ساختمان سازی

دریل‌های معمولی و دریل‌های چکشی

دریل‌های معمولی، دریل‌های استانداردی هستند که تقریباً در هر جعبه ابزار یک تعمیرکار یافت می‌شود. از یک دریل معمولی می‌توان برای سوراخ کردن چوب، دیوار خشک، پلاستیک یا سایر مواد نرمتر استفاده کرد. موتور باعث چرخش بیت می‌شود و عمل چرخش حفره‌ای ایجاد می‌کند. اکثر دریل‌های معمولی قدرت حفاری در بتن یا آجر را ندارند.

یک دریل چکشی مانند یک دریل معمولی می‌چرخد. اما یک حرکت ضربه‌ای رو به جلو را به همراه چرخش برای عبور از سطوح سخت‌تر اضافه می‌کند. دریل‌های چکشی برای ایجاد سوراخ در سنگ، بتن، آجر، چوب سخت طراحی شده‌اند. عمل چکش مانند باعث می‌شود که مواد نرم‌تر زیر بیت خرد شود. سپس، عمل چرخش مواد سخت‌تر را خرد می‌کند و بقایا را از سوراخ خارج می‌کند. سرعت دریل چکشی بیشتر از سرعت دریل معمولی است. برای مقایسه انواع دریل های چکشی و معمولی می توانید به یک فروشگاه اینترنتی مانند فروشگاه آچاریست مراجعه کنید و در این باره بیشتر بدانید.

دریل‌های چکشی از یک سیستم دنده برای ایجاد عمل چکش استفاده می‌کنند. این نوع معمولاً از طریق برق یا از طریق باطری تغذیه می‌شوند.

دریل ضربه‌ای، همان‌طور که از نام آن پیداست، مردم عموماً تصور می‌کنند که این دریل چکشی است، اما این‌طور نیست و این نوع چکشی بسیار متفاوت است! زمانی که دریل‌های چکشی سوراخ ایجاد می‌کنند، نوع ضربه‌ای از ترکیبی از نیروی چرخشی و ضربه‌ای برای زدن میخ یا پیچ به سطح استفاده می‌کند. شما نمی‌توانید از دریل چکشی برای پیچاندن یک قطعه چوب استفاده کنید. همچنین نمی‌توانید از یک دریل ضربه‌ای برای سوراخ کردن استفاده کنید، فقط برای ضربه‌زدن اجسام به سطح مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی های بهترین دریل چکشی در ساختمان سازی

مشخصات دریل چکشی

طیف گسترده‌ای دریل‌های چکشی با برندهای شرکت‌ها متفاوت وجود دارد. با سیم یا بی‌سیم بودن، سطوح مختلف قدرت، سایز و ... از جمله تفاوت‌های این نوع از دریل‌ها است. در این قسمت بررسی خواهیم کرد که بهترین دریل چکشی برای نیازهای شما چه خواهد بود.

منبع نیرو

دو نوع دریل چکشی وجود دارد: سیم‌دار یا بی‌سیم.

در دریل‌های چکشی سیم دار، جریان قدرت ثابت است و هرگز تخلیه نمی‌شود. دریل‌های چکشی که با باتری کار می‌کنند برای افرادی که دائم در حال جابه‌جایی هستند، مناسب است. نکته منفی این نوع در تخلیه سریع باتری است. با تخلیه باتری، قدرت دریل کاهش می‌یابد. اگر کار زیادی برای انجام دادن دارید، نیاز به یک باتری یدکی شارژ شده دارید و باید آن را همراه خود داشته باشید.در مجموع بهترین گزینه بسته به نیاز شما مشخص می شود.

قدرت موتور

هرچه قدرت موتور شما بیشتر باشد، سرعت کلی کار نیز به طبع افزایش خواهد یافت. موتورهایی که حدود ۵-۸ آمپر قدرت دارد مناسب هستند. مگر اینکه سعی کنید یک سوراخ عظیم را در بتن ایجاد نمایید که البته بعید است که به آن نیاز داشته باشید. ۵-۸ آمپر قدرت می‌تواند سوراخ نیم اینچی را در اکثر سطوح سخت بدون شکستگی ایجاد کند.

قدرت و سرعت گشتاور

در عین حال که قدرت موتور مهم است، گشتاور نیز اهمیت دارد. اصطلاح "گشتاور" برای اشاره به نیروی چرخشی است که یک موتور می تواند اعمال کند. هرچه گشتاور دریل شما بیشتر باشد، قدرت بیشتری در پشت آن عمل چرخش وجود دارد. علاوه بر این، برخی از دریل ها دارای تعداد RPM متوسط ​​هستند و به شما می‌گویند چند بار دریل شما در دقیقه بچرخد. RPM بالاتر به معنای تعداد بیشتر چرخش در دقیقه است.

معکوس جهت دریل

بهترین دریل‌های چکشی این امکان را دارند که جهت مورد نظر را معکوس کنند. شاید ویژگی بزرگی به نظر نرسد، اما مهم است. اگر ذره ای در حفره ای که در حال حفاری هستید گیر کرده باشد، گاهی اوقات هیچ گزینه دیگری جز چرخاندن آن برای خارج کردن آن ذره ندارید.

دریل‌های تک سرعته یا دو سرعته

یک دریل تک سرعته انتخاب مناسبی است. این دریل ها دارای سرعت RPM  و گشتاور یکنواختی هستند. از نظر وزن نسبتاً سبک بوده، اما خوب کار می‌کنند.

اگر برای نگه داشتن وزن زیاد برای شما مشکل ایجاد نمی شود، دریل‌های چکش دو سرعته پیشنهاد می‌شود. سرعت اول یا دنده اول بر گشتاور متمرکز شده و دور RPM را کمی کاهش می‌دهد. سرعت دوم به شما دور در دقیقه بیشتری می‌دهد، اما گشتاور را کمی کاهش می‌دهد. این دریل‌های چکشی دو سرعته می‌توانند به راحتی جایگزین دریل استاندارد شما شوند، سرعت دوم تنها چیزی است که برای چوب یا دیوار خشک لازم دارید. سرعت اول برای حفاری موارد سنگین تر مانند دیوار بلوکی یا آجری در نظر گرفته خواهد شد.

سخن پایانی

تفاوتی ندارد که شما چه ابزاری را می خواهید تهیه کنید. هر ابزاری مشخصات فنی مشخصی دارد که می بایست قبل از خرید اطلاعات کاملی در باره آن ها داشته باشید. کوچکترین مسئله مانند وزن ابزار در طول زمان بسیار تاثیر گذار خواهد بود بنابراین می بایست دقت کافی را در این باره داشته باشید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید