۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 55473282

این روزها داشتن ابزار برای انجام کارهای فنی بسیار مهم است از این رو با ما همراه باشید و درباره راهنمای کامل خرید ابزار بدانید.

راهنمای کامل خرید ابزار

سلام نو پلاس: کلمه ابزار دربرگیرنده بخش قابل توجهی از وسایل زندگی انسان است و به طور کلی هر وسیله‌ای که به واسطه آن بتوان کارهای دستی مشکل را با راحتی بیشتری انجام داد، ابزار نامیده می‌شود.

اما اگر نگاه خودمان را محدود به کارهای فنی و صنعتی کنیم، در این حالت ابزار به هر وسیله یا سخت‌افزاری گفته می‌شود که برای تعمیر یا تولید محصول یا انجام کار و ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مصرف نمی‌شود و نقش یک واسط یا تسهیل‌گر را ایفا می‌کند.

خرید ابزار قسطی

فروش اقساطی ابزار برقی امروزه بسیار بیشتر مورد توجه افراد واقع شده است که این امر نیز سبب گردیده تا بسیاری از فروشگاه ها به دنبال فروش اقساطی ابزار برقی باشند و از این طریق بتوانند محصولات با کیفیت و مرغوب خود را با قیمت نهایی منصفانه به فروش برسانند.

مزایای خرید اقساطی

۱. عدم نیاز به پرداخت نقدی

یکی از مزایای اصلی خرید اقساطی، عدم نیاز به پرداخت نقدی در زمان خرید است. افراد می‌توانند به تدریج و به صورت قسط‌ های ماهیانه هزینه کالا یا خدمات را پرداخت کنند، که برای بسیاری از افراد به عنوان یک راهکار مالی مطلوب به نظر می‌آید.

راهنمای کامل خرید ابزار

۲. افزایش قابلیت خرید

خرید اقساطی به افراد امکان می‌دهد تا کالاها و خدمات گران‌قیمت را بخرند، حتی اگر دسترسی به پول نقد نداشته باشند. این امکان باعث می‌شود که افراد قابلیت خرید خود را افزایش دهند.

۳. تنوع در انتخاب

اکثر فروشگاه‌ها و فروشندگان خدمات، خرید اقساطی را پشتیبانی می‌کنند. این به معنای این است که افراد دسترسی به تنوع بیشتری از کالاها و خدمات دارند و می‌توانند بر اساس نیازها و ترجیح‌های خود انتخاب کنند.

معایب خرید اقساطی

۱. هزینه‌های اضافی

یکی از معایب خرید اقساطی، سودی که روی کالا اضافه می‌شود است. این هزینه‌ها ممکن است موجب افزایش هزینه کل خرید شوند. ویا تعداد ماه های پرداخت قسط امکان دارد زیاد شود.

۲. محدودیت‌های مالی

خرید اقساطی ممکن است محدودیت‌های مالی ایجاد کند. به عنوان مثال، فردی که خرید اقساطی کرده است در سامانه های بانکی اگر قسط عقب مانده داشته باشد در خرید اعتباری اون اثر منفی خواهد داشت.

۳. مشکلات در مورد پرداخت

اگر افراد نتوانند به موقع و بدون مشکلات به پرداخت‌های اقساطی خود بپردازند، ممکن است با مشکلات مالی روبرو شوند. این مشکلات می‌توانند به از دست دادن کالاها یا خدمات منجر شوند. و یا بد حساب شدن در بانک مرکزی و از دست دادن اعتبار چک آنها شود.

راهنمای کامل خرید ابزار

خرید ابزار نجاری

یکی از صنایع مهم در میان صنایع تولیدی هر کشوری صنایع چوب و تولیدات وابسته به آن است که در زمینه های مختلفی از جمله تولید مبلمان چوبی و نجاری یا MDF و دیگر محصولات چوب تولید میشوند وجود دارند و از ابتدای تولید چوب تا تبدیل شدن چوب به اثر هنری ساخته دست هنرمند نجار نیاز به ابزارهای گوناگونی دارند که طیف وسیعی از بازار ابزار را به خود اختصاص میدهد مانند انواع اره فلکه، اره دیسکی، رنده نجاری برقی، فارسی بر و دیگر ابزار های و دستگاه های نجاری.

اره

اره ها پرکاربردترین ابزار برای نجاری هستند. اره جزئی از ابزار نجار برای کار با چوب است. ابزاری است که برای برش چوب یا انواع دیگر مواد در نظر گرفته شده است که از یک تیغه دندانه دار تشکیل شده و با وسایل مختلفی مانند دست، برق و غیره کار می کند. این یک تیغه فلزی مسطح با یک طرف دندانه دار است. بیشتر اره ها دارای دندانه های کمی زاویه دار هستند که به طور متناوب در یک طرف یا طرف دیگر قرار دارند. پهن تر از تیغه از گیر کردن آن جلوگیری می کند.

چکش

چکش برای نصب و ساخت انواع مبلمان چوبی، ضربه زدن به قطعات چوبی، قطعات لاستیکی، قطعات پلاستیکی و غیره توسط نجار مورد استفاده قرار می گیرد. چکش چوبی از مواد با کیفیت بالا، بافت سخت و مقاومت در برابر ضربه قوی ساخته شده است. چکش چوبی دارای بافتی شفاف و یکنواخت می باشد. دسته چکش در حین کار راحت است و به دست شما آسیب نمی رساند.

سوهان

سوهان چوب دارای رندینگی بیشتر از سمباده زدن ها دارند. براده های به دست آمده توسط سوهان چوب بسیار ریز هستند. آنها با کمک یک ورق فولادی سخت که تیز شده است و یک سوراخ در یک زاویه قائم تا شده کار می کنند. همچنین برای تمیز کردن چوب با از بین بردن لکه ها و سایر آثار چسب مناسب است.

راهنمای کامل خرید ابزار

دستگاه کمپرسور هوا

دستگاه کمپرسور هوا یکی دیگر از ابزارهای نجاری و از ابزار بادی محسوب می شود. تبدیل هوای محیط به هوای فشرده برای استفاده به عنوان منبع انرژی و ابزار نیرو یکی از وظایف اصلی کمپرسور است.

دستگاه کمپرسور هوا هنگامی که هوای تحت فشار آزاد می شود، نیرو را منتقل می کند. زمانی که هوای فشرده آزاد می شود، به منبع انرژی برای تامین انرژی ماشین ها و ابزارهای صنعتی تبدیل می شود.

به عبارت ساده تر، کمپرسور برخلاف یک پخش کننده هوا است. بنابراین پمپی است که هوای محیط را می مکد تا آن را تحت فشار قرار دهد و دوباره آن را به ابزار یا ماشین دیگری که با هوای فشرده کار می کند انتقال می دهد.

خرید ابزار دست دوم

خرید ابزار دستی دست دوم و کار کرده عمل چندان پر ریسکی نیست، چرا که مانند ابزارهای برقی لازم نیست عملکرد ابزار را تست نمایید و البته لازم نیست نگران سلامت موتور و قطعات داخلی دستگاه باشید.

همچنین برخی ابزارآلات از برندهای معتبر برای یک عمر کار میکنند و با خیال راحت می توانید آنها را خریداری کنید. زنگارهای ابزار استیل و فلزی را خودتان می توانید از بین برده و از خرید ارزان و به صرفه ابزار کار کرده خود لذت ببرید.

خرید ابزار برقی دست دوم معمولا پر ریسک تر است. ابزار برقی را باید پیش از خرید کاملا بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در سلامت کامل قرار دارد و درست کار میکند.

کابل ها و اتصالات را بررسی کنید و دقت کنید که ساییدگی و خوردگی نداشته باشند، همچنین دقت کنید تمامی قطعات ایمنی ابزار سر جای خودشان قرار داشته باشند و به درستی کار نمایند.

پیش از خرید حتما دستگاه را روشن کرده و به صدای آن گوش کنید؛ اگر هر نوع صدای عجیبی شنیدید بی خیال خرید آن دستگاه شوید.

راهنمای کامل خرید ابزار

برای خرید ابزار شارژی دست دوم باید یک دید کلی از زمان خرید اولیه ابزار به دست بیاورید. به اتصالات ابزار نگاه کنید و مطمئن شوید زنگ زدگی و خوردگی نداشته باشد، همچنین باتری ها را تست کنید و از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید؛ گاهی خرید باتری جدید از خرید یک ابزار نو پر هزینه تر تمام خواهد شد.

اگر ابزار شارژی را از همان برندی بخرید که در حال حاضر از آن استفاده میکنید؛ هم با عملکرد دستگاه آشنایی بیشتری دارید و هم در مواقع ضروری یک باتری اضافه خواهید داشت.

سایت های آنلاین و اپلیکیشن های خرید کالای دست دوم بهترین مکان برای خرید ابزار دست دوم هستند. البته در شهرهای بزرگ مثل تهران می توانید به بورس فروش ابزار هم مراجعه کنید؛ حتما با دست فروشانی که ابزار کارکرده برای فروش دارند مواجه خواهید شد.

اما مراقب باشید که کالای بی کیفیت، تقلبی و یا گران تر از ارزش واقعی نخرید. بهتر است تمامی ابزار را از یک فروشنده نخرید و البته بر روی هر پروژه ای که کار میکنید ابزار لازم برای آن کار خاص را تهیه نمایید.

راهنمای کامل خرید ابزار

علاوه بر این باید به شخصی که ابزار دست دوم را از او خریداری میکنید نیز بررسی کنید. احتمالا یک پیمانکار و یا تعمیرکار به نسبت کسی که کارهای خانه خود را انجام میداده خیلی بیشتر از ابزار کار کشیده است.

بهترین زمان برای خرید ابزار دست دوم زمانی است که اصطلاحا خارج فصل نامیده می شود؛ زمانی که استفاده از آن ابزار خاص کاهش یافته است. خرید خارج از فصل ابزار دست دوم کمک میکند ابزار را در کمترین قیمت ممکن خریداری کنید. مثلا چمن زن و حاشیه زن در زمستان ارزان تر هستند.

اگر با برندهای ابزارآلات و مشخصات فنی آن‌ها آشنایی لازم را ندارید، بهتر است کمی تحقیق کنید. به وب‌سایت‌ها سربزنید و نگاهی به جدیدترین‌های سایت‌های فروشگاهی بیندازید. به فروشگاه‌های ابزارآلات بروید و ابزار موردنظر را از نزدیک ببینید. قیمت‌ها و ویژگی‌های هر کدام از دستگاه‌ها را یادداشت کنید. حتی می‌توانید قیمت و ویژگی‌های ابزار موردنظر را از سایت‌های فروشگاهی بردارید.

راهنمای کامل خرید ابزار

هنگامی که تصمیم دارید ابزار دست دوم بخرید، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی سیم برق آن است. اگر احساس کردید که سیم ابزار آسیب دیده است هرگز اقدام به خرید آن نکنید. زیرا سیم آسیب دیده علاوه بر آتش‌سوزی ممکن است باعث سوختگی ابزار نیز بشود.

حتما و حتما به عایق روی کابل دقت کنید. اگر به نظر محکم باشد استفاده از آن ایرادی ندارد. اگر سیم‌های کابل نمایان باشد ابزار ایمن نبوده و استفاده از آن خطراتی را به دنبال دارد. در آخر از سالم بودن شاخه‌های کابل مطمئن شوید. اگر یکی از شاخه‌ها شکسته یا خمیده شده باشد از خرید آن ابزار اجتناب کنید.

هنگامی که تصمیم دارید ابزار دست دوم بخرید، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی سیم برق آن است. اگر احساس کردید که سیم ابزار آسیب دیده است هرگز اقدام به خرید آن نکنید. زیرا سیم آسیب دیده علاوه بر آتش‌سوزی ممکن است باعث سوختگی ابزار نیز بشود.

حتما و حتما به عایق روی کابل دقت کنید. اگر به نظر محکم باشد استفاده از آن ایرادی ندارد. اگر سیم‌های کابل نمایان باشد ابزار ایمن نبوده و استفاده از آن خطراتی را به دنبال دارد. در آخر از سالم بودن شاخه‌های کابل مطمئن شوید. اگر یکی از شاخه‌ها شکسته یا خمیده شده باشد از خرید آن ابزار اجتناب کنید.

قبل از خرید از فروشنده مدت زمانی که دستگاه را مورد استفاده قرار داده است بپرسید. با این دانش بهتر می‌توانید برای خرید دستگاه تصمیم گیری کنید.

خرید ابزارآلات

برای خرید ابزار ابتدا باید مشخص کنیم که فعالیت موردنظر ما چیست و به چه نوع ابزاری نیاز داریم و ابزار موردنظر باید دارای چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی باشد. توجه به سایز و مشخصات فنی ابزار یکی دیگر از نکاتی است که در انجام صحیح فعالیت‌ها و کسب نتیجه مطلوب، تاثیرگذار خواهد بود.

راهنمای کامل خرید ابزار

انتخاب برند از دیگر مواردی است که علاوه بر بهبود نتیجه خروجی، از صرف هزینه‌هاص جانبی جلوگیری می‌کند. قیمت ابزار نیز از جمله مهمترین فاکتورهای خرید ابزار محسوب می‌شود اما ایجاد تعادل میان قیمت، کارآیی و امکانات یک ابزار مناسب به تجربه و مهارت نیاز دارد و تا حدودی به نوع کاربری و حجم فعالیت‌ها مربوط می‌شود.

برخورداری از استانداردهای ایمنی شاید تاثیر چندانی در کارآیی ابزارها نداشته باشند اما از بروز مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند. وجود تجهیزات جانبی نیز باعث بهبود کارآیی ابزارها و افزایش سرعت در انجام فعالیت‌های مختلف می‌شوند. ارائه خدمات گارانتی نیز از جمله الزامات مهم برای ابزارهای برقی و بنزینی است که مانع از ایجاد هزینه‌های اضافی می‌شود.

معمولا ابزارهای خانگی دارای کیفیت، قدرت و قابلیت‌های جانبی کمتری نسبت به ابزارهای صنعتی هستند و امکان استفاده مداوم از آنها وجود ندارد اما در عوض، قیمت و ابعاد کوچکتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

راهنمای کامل خرید ابزار

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید