عرضه لوله و اتصالات گازی امروزه در فروشگاه‌های مختلفی انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند بر حسب نیاز خود یکی از این فروشگاه‌ها را انتخاب و خرید خود را انجام دهند.

فروشگاه لوله و اتصالات گازی

در فروشگاه لوله و اتصالات گازی می‌توانید به انواع لوله‌ها دسترسی داشته داشت و بسته به نیاز خود لوازم جانبی و قطعات مربوط به این محصول مانند اتصالات را تهیه کرد. با توجه به تعداد بالای فروشگاه‌هایی که امروزه با این عنوان فعالیت می‌کنند، تنها باید به پیدا کردن بهترین فروشگاه از نظر تنوع محصولات و کیفیت ارائه خدمات توجه داشته باشید. در غیر این صورت احتمال خرید اجناس نامرغوب و بی‌کیفیت بسیار بالا خواهد بود. در ادامه چند ویژگی مهمی که در انتخاب بهترین فروشگاه در زمینه فروش لوله و اتصالات گازی باید در نظر داشته باشید را معرفی خواهیم کرد.

در فروشگاه لوله و اتصالات گازی چه محصولاتی به فروش می‌رسد؟

لوله‌های گازی جزو پرکاربردترین انواع لوله‌ها در صنایع، به خصوص صنایع ساختمانی هستند. از این محصول برای انتقال گاز از یک منطقه به منطقه دیگر و انشعاب دادن گاز از منبع گاز شهری به تمام طبقات ساختمان استفاده می‌کنند. برای نصب، راه‌اندازی و استفاده از این لوله‌ها نیاز به محصولات جانبی دیگری به نام اتصالات است که کار با لوله‌ها را ساده‌ و هدفمند می‌کنند. این اتصالات برای اتصال لوله گازی به یکدیگر در مسیر خطوط انتقال گاز یا برای جهت دادن به مسیر حرکت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در یک فروشگاه مربوط به این محصولات می‌توان انواع لوله‌ها و اتصالات گازی را مشاهده کرد. انواع مختلف اتصالات گازی مانند فلنج، سه راهی، بوش و... که جزو کاربردی‌ترین ابزارها و محصولات در جریان اتصال لوله‌های گازی و استفاده از آن‌ها هستند را می‌توان از فروشگاه لوله و اتصالات گازی خریداری کرد. در یک فروشگاه کامل و مجهز از محصولات و لوازم جانبی، موارد زیر یافت می‌شوند:

لوله گازی

اولین و اصلی‌ترین محصولی که در یک فروشگاه مربوط به لوله و اتصالات گازی عرضه شده و انواع آن قابل خریداری است، لوله‌های گازی هستند. لوله‌های گازی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و تقریبا تمام آن‌ها را می‌توان از فروشگاه‌های لوله و اتصالات گازی خریداری کرد. البته این موضوع به نوع فعالیت فروشگاه هم بستگی دارد. در برخی فروشگاه‌ها، لوله‌ها مستقیما عرضه نمی‌شوند و بعد از معرفی محصول به مشتری، آن‌ها را از طریق انبار به مقصد مشتری ارسال می‌کنند.

فروشگاه لوله و اتصالات گازی

فلنج کف‌فلزی

از دیگر محصولاتی که در فروشگاه‌های فعال در زمینه لوله و اتصالات گازی می‌توان پیدا کرد، فلنج کف فلزی است. این محصول با وزنی نسبتا سبک در سیستم‌های انتقال گاز، به طور ویژه در خطوط LP استفاده می‌شود. این محصول برای ساخت پروژه‌های DIY یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها است.

سه راهی اتصال گاز

یکی دیگر از محصولاتی که در فروشگاه‌های لوله و اتصالات گازی عرضه می‌شود، سه راهی اتصال گاز است. این محصول را می‌توان به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات و اتصالات گازی معرفی کرد که در انواع سیستم‌های گازی کاربرد دارد و در مسیر انتقال گاز طبیعی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این مدل از اتصالات گازی میتوان به رنگ مشکی آن‌ها اشاره کرد. دیگر ویژگی این محصول در فروشگاه لوله و اتصالات گازی، جنس فولادی آن است که آن را به ابزاری مقاوم در سیستم‌های گازی تبدیل می‌کند. سه راهی اتصال گاز قادر به تحمل ۳۵۰ فشار کاری است.

زانوی ۹۰ درجه

از دیگر محصولاتی که در فروشگاه‌های لوله و اتصالات گازی یافت می‌شود، زانوی ۹۰ درجه لوله را می‌توان نام برد. کاربرد این لوله معمولا انتقال هوا و گاز طبیعی به خصوص گاز پروپان است. این زانوها تا ۹۰ درجه خم هستند و رنگ مشکی یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها است. نوع اتصال این زانوها در اصطلاح آرنجی است و این به دلیل شکل و حالت خم این محصول است. این زانوها قادر به تحمل دما تا ۳۰۰ درجه فارنهایت هم هستند.

اتصال دهنده دو طرفه

یکی دیگر از محصولاتی که با مراجعه به فروشگاه‌های لوله و اتصالات گازی می‌توان یافت و خریداری کرد، اتصال دهنده‌های دو طرفه لوله هستند. از این محصول برای لوله‌های ۳.۴ اینچی استفاده می‌کنند. این محصول هم نهایتا تا ۳۵۰ فارنهایت و ۳۰۰ پاسکال را تحمل می‌کند.

بوش‌ مانیسمان

یکی از انواع لوله‌های انتقال گاز که به دلیل شکل خاص خود و بدون درز بودن به این نام شناخته می‌شود، لوله‌های مانیسمان است. این لوله‌ها به دلیل نداشتن هیچ درزی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. لوله‌های مانیسمان هم مانند دیگر لوله‌ها به اتصالات خاص خود نیاز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بوش اشاره کرد. از بوش‌ها با نام کپ عدسی نیز یاد می‌شود. رنگ این بوش‌ها مشکی و جنس آن فولادی است.

نیپل یا سردنده

از دیگر انواع محصولات و اتصالاتی که به راحتی می‌توان آن را در فروشگاه لوله و اتصالات گازی پیدا کرد، نیپل و سردنده را می‌توان نام برد. از این محصول برای اتصال سایر اتصالات به یکدیگر استفاده می‌شود. این نوع از اتصالات برای برخورداری از توانایی اتصال به انواع لوله‌های گازی دارای رزوه و سردنده است.

ویژگی‌های یک فروشگاه لوله و اتصالات گازی

یکی از نکات مهمی که در خرید محصولاتی مانند لوله و اتصالات گازی باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن یک فروشگاه خوب جهت خرید این محصولات است. امروزه فروشگاه‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و هر یک محصولاتی با استانداردهای خاص، از برندهایی مشخص یا متنوع را در فروشگاه خود عرضه می‌کنند. جهت انتخاب بهترین فروشگاه، به منظور خرید بهترین محصول باید به چند نکته مهم توجه داشت که ویژگی‌های فروشگاه و محل مورد نظر برای خرید لوله و اتصالات گازی هستند. این نکات عبارتند از:

تنوع محصولات

زمانی یک فروشگاه می‌تواند به بهترین فروشگاه در زمینه لوله و اتصالات گازی تبدیل شود که در میان مشتریان به داشتن تنوع محصول زیاد شهرت داشته باشد. چه از نظر لوله‌ها که محصول اصلی این فروشگاه‌ها هستند و چه از نظر اتصالات گازی و لوازم جانبی، تنوع محصولات موضوعی بسیار مهم است. در صورتی که یک فروشگاه دارای تمام محصولات مورد نیاز باشد، شانس خرید مشتریان از آن هم بیشتر می‌شود.

ارائه محصولات استاندارد

تنوع داشتن محصولات در یک فروشگاه، موضوعی بسیار ضروری است اما از آن‌ مهم‌تر ارائه محصولات استاندارد و با کیفیت است که به یک فروشگاه اعتبار بخشیده و باعث شناخته شده‌تر شدن آن می‌شود. اعتبار فروشگاه لوله و اتصالات گازی را می‌توان از نوع مشتریان، میزان فروش مغازه و برندهایی که در فروشگاه عرضه می‌شوند، بررسی کرد.

تنوع قیمت‌ها

در یک فروشگاه معتبر در زمینه لوله و اتصالات گازی علاوه بر تنوع محصولات، قیمت‌ها نیز تنوع بالایی دارند تا مشتریان با رضایت کامل از خرید خود، برای خریدهای بعدی هم مجددا به همان فروشگاه باز گردند.

سخن پایانی

عرضه لوله و اتصالات گازی امروزه در فروشگاه‌های مختلفی انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند بر حسب نیاز خود یکی از این فروشگاه‌ها را انتخاب و خرید خود را انجام دهند. در انتخاب یک فروشگاه خوب در زمینه لوله و اتصالات گازی به موارد مختلفی اشاره شد که در نظر گرفتن آن‌ها به خرید بهتر و انتخاب یک فروشگاه مناسب کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید