بشار اسد رئیس جمهوری سوری در دیدار با اعضای شورای عالی اداره محلی گفت: اعضای پارلمان قوانین سختی برای مبارزه با فساد وضع کنند.

دیدار بشار اسد با اعضای شورای عالی اداره محلی در دمشق

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جریان این دیدار بر اهمیت این شورا از این جهت که اداره محلی با تمام ارکانش رابط مستقیم بین شهروند و دولت است، تاکید کرد.

اسد اشاره کرد که مساله تمرکززدایی که در جلسه شورا مطرح خواهد شد یک موضوع مهم و ضروری است، تمرکززدایی قبل از اینکه با قانون شروع شود، باید با مشارکت واقعی آغاز شود و برای انجام این مسؤولیت، استانداران و مسؤولان باید مستقیما با مردم برخورد کنند و صادقانه و شفاف با آنان تماس داشته باشند و حقایق را همانطور که هست به گوش آنها برسانند به شکلی که مردم بتوانند برای مشکلات راه حل‌هایی پیشنهاد بدهند البته متناسب با امکانات موجود.

رئیس جمهوری سوریه توضیح داد: تمرکززدایی بدین معنی است که هر مسؤول به وظایف خود عمل کند یعنی ما بایستی بین نقش استاندار و نقش شهردار فرقی بگذاریم و باید ماموریت‌های آنها را مشخص کنیم تا جلوی هرگونه تداخل احتمالی بین مسؤولیت‌ها را بگیریم.

بشار اسد در خصوص مبارزه با فساد بیان کرد، اعضای پارلمان موظف هستند قوانین اداره محلی را بررسی کرده و قوانین سختی بگذارند تا فساد را کاهش دهند و به تخلفات رسیدگی کنند به ویژه تخلفاتی که به ساختار عمرانی لطمه می‌زند.

اسد با اشاره به شرایط کنونی سوریه و محاصره و جنگ علیه این کشور گفت که وظایف اداره محلی، استاندارها و فعالیت‌های مردمی نه تنها پیدا کردن راه حل‌ها برای مشکلات است بلکه باید به فکر پروژه‌هایی برای سرمایه گذاری در روستاها بیفتند که متناسب با منابع و امکانات این مناطق و به منفعت مردم آنها باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید